Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May otestoval novou Dacii Sandero, srovnal ji s nečekaným sokem za stejnou cenu
7.6.2021 | Petr Prokopec
Nejlevnější Dacie nemá ve světě známějšího příznivce, než je slavný moderátor Top Gearu, a tak si ani její novou generaci nemohl nechat ujít. Soupeřem mu mohla být třeba nová Škoda Fabia, on ale zvolil kolo.
První generace Dacie Logan zamířila do prodeje již v roce 2004, přičemž o tři roky později ji v nabídce doplnilo Sandero. Rumunský hatchback se rázem stal na mnoha trzích nejlevnějším novým vozem, což zaujalo i Jamese Maye. Ten se tak rázem vozu začal starat o nemalou publicitu v pořadu Top Gear, a to dokonce ještě v době, kdy Dacia nebyla na britském trhu aktivní. V roce 2008 však expanzi tohoto druhu zvažovala a dokonce začala s Top Gearem jednat o tom, že by se Sandero stalo autem za rozumnou cenu, ve kterém závodily celebrity.
Z jednání nakonec sešlo, i proto, že nelichotivá ekonomická situace nakonec přiměla Dacii k odkladům. Na britský trh tak britská automobilka zamířila až v roce 2013 a jakkoliv Top Gearu znovu pracoval s autem za rozumnou cenu, vůz již příliš zaostával i za tehdy používanou Kiou Cee'd. Místo toho tak nakonec produkce zvolila pro daný segment Vauxhall Astra, zatímco Dacia ostrouhala. S Jamesem Mayem však zůstala - alespoň duchovně - spojená již navždy.
Ve výsledku by nás tedy nemělo překvapit, že se populární britský novinář a moderátor rozhodl otestovat nejnovější generaci. Stejně tak ovšem není až tak podivné, že May nepřikročil ke standardnímu, nýbrž ke srovnávacímu testu. Proti rumunskému hatchbacku pak nasadil své horské kolo, jehož karbonový rám doplnil řadou exotických komponentů. Kousek, který si sám poskládal, tak sice váží jen 7,5 kilogramu, ovšem zároveň jej stál prakticky totéž, na kolik vyjde právě nové Sandero.
Rumunský hatchback i exkluzivní kolo přitom May hodnotí v rámci vzhledu, praktičnosti, výkonu a nakonec i užitné hodnoty. Nakonec přitom jako vítěze zvolit Sandero, které jakožto automobil zvládá věci, jaké s jízdním kolem nedokážete. Pobere totiž čtveřici dospělých i jejich zavazadla, s nimiž zvládne jet až 180 km/h, zatímco kolo je určeno pouze jednomu cestujícímu, který s pomocí svých nohou až tak vysoké maximálky nedosáhne. Stejně jako je omezen na praktičnosti malou brašnou pod sedlem.
Jak nicméně May dodává, Dacia vám žádné nové přátele neudělá. Nejde totiž o vůz, který by byl středem jakýchkoliv rozhovorů. Na druhou stranu, v případě jízdního kola ozdobeného prvotřídní technikou se našlo velké množství lidí, kteří s Mayem hodlali prodiskutovat ten či onen prvek. Pokud tedy již nějaký vůz máte, o novém Sanderu nejspíše snít nebudete. O jízdním kole s karbonovým rámem byste ale mohli.



Nová Dacia Sandero dokáže cestujícím nabídnout dostatek komfortu, praktičnosti i dynamiky, přičemž mnoho nestojí. Z toho důvodu ale dle Jamese Maye také nebude předmětem diskuzí. Foto: Dacia
Zdroj: DriveTribe@YouTube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez včera 16:25
- PP pro Moreiru, 17. Salač včera 15:45
- Kelso slaví Pole Position včera 15:22
- Pole Position získal Bezzecchi včera 12:31
- Porušení smlouvy u American Racing: Ramirez je out! včera 10:50
Nejnovější články
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
včera
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
včera
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
včera
Dány zachvátila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze přes zadní vrátka potají vzdáleně ovládat, mají je také
včera
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
