Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je bývalý sporťák prince Charlese, některé speciality v něm mohl mít jen on
29.11.2019 | Petr Prokopec
Věčný čekatel na trůn dostal vůz k dispozici v roce 1994 a nechal si jej dlouhých 14 let. Zjevně mu tedy sedl a aby také ne, když si v něm později nechal vyměnit motor nebo instalovat schránku na cukr pro své koně.
Není žádným tajemstvím, že britská královská rodina preferuje vozy britských značek. Jakkoliv z dnešního úhlu pohledu z toho někomu může jít hlava kolem, neboť Bentley spadá pod VW Group, Rolls-Royce pod BMW, Jaguar pod Tata Motors a Aston Martin je ovládán především katarskou investiční skupinou. Fakticky tedy Britům žádná z jejich ikon nepatří, to však nic nemění na přístupu britských panovníků, stejně jako na skutečnosti, že dané automobilky všichni považujeme za britské.
Proč o tom ale hovoříme? Důvodem je prosincová aukce společnosti Bonhams, jejíž návštěva by měla být povinností pro každého, komu na stěně nevisí obraz českého prezidenta, ale právě britské královské rodiny. Do dražby totiž míří vůz, který po 14 let vlastnil princ Charles. Konkrétně jde o Aston Martin Virage Volante, který se dokonce dočkal řady unikátních prvků, z nichž některé budou běžným smrtelníkům cizí, ne-li zcela zapovězené.
Jedním z nich se stala instalace 6,3litrového osmiválce na místo původní 5,3litrové jednotky. Nový agregát produkoval 462 koní a 626 Nm točivého momentu, což roadsteru umožnilo sprint z klidu na stovku za 5,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vzrostla na 280 km/h, v obou případech tak jde i dnes o slušné hodnoty. Aston Martin danou konverzi nabídl i jiným majitelům, nicméně pokaždé objemnější agregát doplnil vytaženými blatníky a lehce modifikovanou přídí i zádí. Princův exemplář se však jako jediný pyšnil standardní a tedy elegantnější karoserií.
Další specialitou na přání byla schránka v loketní opěrce na kostky cukru, jimiž princ krmil své koně. Obojí dosud zmíněné si do auta mohl dát kde kdo, věčný čekatel na trůn ale měl ve voze i policejní vysílačku. Jistě šlo o jeho bezpečí, mohl se z ní ale nakonec dozvědět i to,kde může onu nejvyšší rychlost odzkoušet bez obav ze ztráty řidičského průkazu. Vysílačka v mezičase z auta zmizela, neboť princovi už nějaký čas nepatří, zbylá výbava dle jeho gusta je ale pořád na palubě - mj. jde o bílé kožené čalounění doplněné zelenými koberci, dřevěnými dekory a zelenou plátěnou střechou Everflex. A v odstínu British Racing Green zůstává také karoserie.
Jak jsme již zmínili, vůz už dříve změnil majitele, nebo spíše uživatele. Princ Charles si jej nikdy neodkoupil, měl jej od automobilky zapůjčený a v roce 2008 jej vrátil. Výrobce ho do roku 2012 vystavoval ve svém ústředí v Gaydonu, poté ale dvoudveřový speciál zamířil k současnému majiteli, jenž jej odkoupil za 119 100 liber (při současném kurzu něco přes 3,5 milionu Kč).
Zatímco ovšem princ Charles si vozu osazeného pětistupňovým manuálem docela užíval, neboť s ním najezdil 33 960 mil (54 642 km), stávající vlastník si sedm let podnikl jen několik málo projížděk. Aktuálně má tedy roadster najeto 34 849 mil (56 072 km), což z něj dělá ještě lákavější zboží. Stejně jako skutečnost, že je v prvotřídním a provozuschopném stavu. Není tedy překvapivé, že minimální odhad prodejní ceny činí 225 tisíc liber (6,7 milionu korun). Pokud máte zájem, neměli byste 7. prosince chybět na aukci v Londýně.






























Aston Martin Virage Volante kdysi patřící princi Charlesi míří do dražby. Ten do něj dostal jako jediný silnější motor s původní karoserií, přihrádku na cukr pro koně nebo policejní vysílačku
Zdroj: Bonhams
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva