Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel

Pokud s láskou vzpomínáte na chvíle, kdy tohle auto šlo koupit jako nové, nemusíte jen vzpomínat. Kousek po 1. majiteli s dokonalou servisní historií dodnes vypadá, jako by ho vyrobili před pár týdny, stojí ale polovinu ceny základní Fabie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel

28.1.2022 | Petr Miler

Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel

/

Foto: Hauck Automobile, publikováno se souhlasem

Pokud s láskou vzpomínáte na chvíle, kdy tohle auto šlo koupit jako nové, nemusíte jen vzpomínat. Kousek po 1. majiteli s dokonalou servisní historií dodnes vypadá, jako by ho vyrobili před pár týdny, stojí ale polovinu ceny základní Fabie.

Zajímavé střípky z mozaiky milionů nabízený ojetých aut vám ukazujeme pravidelně a obvykle se jedná o výjimečné stroje minulých let, které mají společné jedno - jde o symboly svých dob, které nejsou ani zdaleka levné. Často jde o ceněné veterány vhodné do muzea, které navíc ani v době svého vzniku nebyly levné, však vzpomeňme třeba dodnes nový Renault Clio V6 za skoro 3 miliony Kč. Nabídka takových aut je obvykle zcela jedinečná a pokud ne na světě, tak alespoň na evropském kontinentu. Případ auta, které tu máme dnes, je jiný.

Neplatí to co do jedinečnosti jeho nabídky a ani co do stavu, je to vůz vpravdě zánovní. Přes více jak 20 let stáří nenajel žádné podstatné množství kilometrů a jeho kondice tomu od pohledu odpovídá. A má i tu správnou historii - jednoho majitele, který s autem vyjížděl jen velmi, velmi zřídka. Mnohé z toho lze říci i o dalších autech, která se u nás objevila, tohle je ale v jedné věci jiné - není drahé.

Jde totiž o nejprodávanější kompakt 90. let minulého století a začátku nového milénia na starém kontinentu. A takové auto si zjevně nikdo jako ceněnou raritu do klimatizované garáže nepořizuje. Přesto jde o unikát - jedná se o VW Golf čtvrté generace a pokud se podíváte do současné nabídky ojetin po celé Evropě, další takové kousky nenajdete.

Je to zajímavý stroj už proto, že jde o jeden z vrcholů evoluce Golfu. Vyloženě špatná generace snad nikdy nevznikla, ta čtvrtá ale byla postavena mimořádně kvalitně a je dělítkem mezi nemastnou, neslanou třetí iterací a časy moderních bestsellerů. Nabízená varianta asi nepotěší nadšené řidiče, je to motoricky relativně slabý vůz, ale pokud chcete normální auto třeba na příměstské ježdění nebo jste prostě do Golfu IV zamilovaní, je to svým způsobem fascinující nabídka.

Majitel s ním opravdu mnoho nenajel, pouhých 19 281 km od první registrace v roce 2000. Je zjevně v perfektním stavu a jakkoli výbavou nehýří úplně oholený také není, k dispozici je i tehdy v této třídě ne zrovna běžná automatická klimatizace. Pod kapotou je atmosférická šestnáctistovka o 101 koních, dobře známá třeba i z první generace Škody Octavia, které s přenosem výkonu na kola pomáhá manuální převodovka.

Vůz má prakticky dokonalou historii - je po prvním majiteli, starším člověku, který s ním prakticky nejezdil. Zajišťoval mu ale téměř permanentní garážování a pravidelný servis. Cena není vyloženě nicotná, ale 7 490 Eur dnes znamená asi 183 tisíc Kč. To je zlomek ceny nejen srovnatelného nového Golfu, který bude mít pod kapotou sotva litrový motor o třech válcích, ale i skoro polovina ceny nové základní Fabie s ještě bídnější technikou. Je to zkrátka zajímavá nabídka, možnost mít kvazi-nové auto za cenu motorky. Berte, nebo nechte být, jak se říká.


Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 1 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 01Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 2 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 02Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 3 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 03Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 4 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 04Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 5 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 05Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 6 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 06Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 7 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 07Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 8 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 08Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 9 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 09Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 10 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 10Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 11 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 11Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 12 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 12Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 13 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 13Levný a přitom zánovní VW Golf existuje, ceněnou generaci zachoval skoro nejetou 1. majitel - 14 - VW Golf IV 2000 1 majitel nejety prodej 14
VW Golf IV s motorem 1,6 SRi je nudné auto od hlavy až k patě, s najetými 19 tisíci km za 183 tisíc Kč je to ale velmi zajímavá nabídka, vůz vypadá jako nový. Foto: Hauck Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.