K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí

Ačkoli se automobilky rády tváří, že vychází vstříc stále okrajovějším preferencím zákazníkům, spousta lidí na rozdíl od minulosti odchází z trhu s prázdnýma rukama. Do oné minulosti se ale pořád vrátit dá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí

28.4.2021 | Petr Miler

K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí

/

Foto: Müller Automobile, publikováno se souhlasem

Ačkoli se automobilky rády tváří, že vychází vstříc stále okrajovějším preferencím zákazníkům, spousta lidí na rozdíl od minulosti odchází z trhu s prázdnýma rukama. Do oné minulosti se ale pořád vrátit dá.

Když někdo zatouží po rychlém každodenním autě s ručním řazením, do kterého naloží i rodinu, má v podstatě jedinou možnost - nové BMW M3. Jen v jeho případě dostane čtyřdvéřový vůz s výkonem přes 400 koní a manuálem, spokojit se ale musí s pohonem zadních kol, který pro dnes už 480koňové turbostádo není to pravé ořechové.

V minulosti bylo lépe, je to ale už minulosti dosti dávná. Řeč je o Audi RS4 generace B7, které se prodávalo v letech 2006 až 2008. Pokud chcete výkonný motor bez turba, čtyři dveře, manuál a pohon 4x4, je to poslední možnost, která se naskytla. Takové auto je navíc i dobrou investici, neboť tato generace RS4 byla posledním Audi, které nabídlo manuál. Té další s označením B8 zůstal alespoň motor V8, ze scény ovšem ruční řazení odkráčelo. A ta současná už přepřáhla na přeplňovanou V6 a automat s hydrodynamickým měničem namísto dvouspojky.

Ale zpátky do minulosti. Před vznikem RS4 B7 se tento model vyráběl jen ve verzi Avant, právě B7 se ale nejprve představila v lednu 2006 na detroitském autosalonu jako sedan. Až pak přišlo na řadu kombi a ještě později kabriolet. Tahle generace byla v době svého představení jediné Audi RS, které mělo atmosférický motor. Právě tohle dnes její cenu šroubuje a jednou z dobrých investic je už pěkných pár let.

Oním motorem je 4,2l osmiválec s přímým vstřikováním paliva a plochou klikovou hřídelí. Maximum otáček leží na čísle 8 250 a podle toho vypadají parametry - výkonu 420 koní motor dosahuje v 7 800 otáčkách a točivého momentu 430 Nm ve stále celkem vysokých 5 500 otáčkách. 90 % je ho ale dostupné mezi 2 250 a 7 600 rpm. Motor tedy je opravdu hodně pružný, ať už se s nim pohybujete skoro v jakýchkoli otáčkách.

Pohání všechna kola přes systém quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen, který posílá standardně 60 % výkonu dozadu a 40 % dopředu. Na obou nápravách jsou otevřené diferenciály, kterým pomáhá elektronická náhražka uzávěrky - elektronika přibrzďuje kolo s rychlejšími otáčkami. O odpružení se starají tlumiče, které Audi pro tenhle model dodávalo KW, a třebaže jsou Audi známá tuhými podvozky, zrovna ten v RS4 umí být pevný, ale zároveň poddajný.

Samozřejmě, jsou tu i nevýhody. Tou největší je, že celý osmiválec je vystrčený před přední nápravu. Ne že by to byl nejtěžší motor na světě, ale na jízdních vlastnostech jde poznat, i když se to nastavení podvozku a quattra snaží maskovat. Přesto je ale tahle generace RS4 vynikajícím vozem a pokud nemáte pyžamo s trikolorou BMW M, může být zajímavou koupí, v případě RS od Audi jednou z nejlepších.

Problém je, že po více jak dekádě od konce výroby není vůbec jednoduché sehnat tuhle RS4 alespoň v pěkném stavu, šedý sedan na fotkách níže je ale jako nový. Má za sebou jen 38 tisíc kilometrů a je bohatě vybaven. Nemá karbon-keramické brzdy, ale to u ojetého auta může být výhodou, protože ty ocelové budou levnější na servis. A nečekejte, že by u auta, které zvládne stovku za 4,5 vteřiny, byly byť standardní brzdy nějak slabé.

Vůz byl koupen a provozován v Německu a má za sebou pravidelné inspekce v 7 484, 25 234, 31 569 a 35 747 km a podle prodávajícího je v dokonalém stavu. A popravdě jako skoro nový i vypadá. Tomu odpovídá i jeho cena 47 990 euro, tedy více než 1,2 milionu Kč, podle nás je to ale pořád dobrá koupě. Však co vám dnes výše popsané nabídne za takové peníze? To není řečnická otázka, odpovědí je: Nic. Ono vám totiž nic takového nenabídne žádné auto za jakékoli peníze a obáváme se, že do budoucna už ani nikdy nenabídne.


K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 1 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 01K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 2 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 02K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 3 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 03K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 4 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 04K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 5 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 05K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 6 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 06K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 7 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 07K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 8 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 08K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 9 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 09K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 10 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 10K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 11 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 11K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 12 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 12K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 13 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 13K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 14 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 14K mání je poslední rodinné Audi s manuálem a točivou V8, to už se nikdy nevrátí - 15 - Audi RS4 2006 manual nejete prodej 2021 15
Téměř nejeté Audi RS4 B7 lze sehnat i dnes, tento šedý sedan je skutečně jako nový. Foto: Müller Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroje: Mobile.de

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše