K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná

Výhodné nabídky ojetin se na dnešním splašeném trhu nevídají, zvlášť pokud je centrem pozornosti jasně nejžádanější ojeté auto v České republice, o které lidé stojí i jinde. Také v tomto případě ale existují výjimky, jen to chce trochu specifickou kombinaci vlastností.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná

17.4.2022 | Petr Miler

K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná

/

Foto: Das Auto Gerd Wischnat, publikováno se souhlasem

Výhodné nabídky ojetin se na dnešním splašeném trhu nevídají, zvlášť pokud je centrem pozornosti jasně nejžádanější ojeté auto v České republice, o které lidé stojí i jinde. Také v tomto případě ale existují výjimky, jen to chce trochu specifickou kombinaci vlastností.

Pokud byste dnes zatoužili po nové Škodě Octavia Combi, budete si muset připravit nejméně 559 900 Kč. Skutečně tak vysoko už se vyšplhala základní cena nevybavené verze Active s motorem 1,0 TSI o třech válcích. To už je dost vysoká suma, navíc za v praxi téměř neprodávanou, pokud vůbec prodejnou specifikaci - jakmile budete chtít jen nejslabší čtyřválec s druhou nejnižší výbavou Ambition, jste na 674 900 Kč. A to pořád není nic extra, jen přijatelná volba.

Auto na fotkách níže ale stojí o hodně méně než polovinu, i když nabízí ještě víc - jak motoricky, tak výbavově. Od nového vozu jej přitom dělí jen jeden dosavadní majitel, důchodce, který s autem najel pouhopouhých 17 800 km. A není v tom žádný fígl, jeho stav je vzhledem k téměř neustálému garážování a pravidelnému servisování bez ohledu na minimální nájezd mezi prohlídkami jedním slovem perfektní. Háček je jen v tom, že jde o čerstvě 11 let starý vůz z dob, kdy se Octavie vyráběla ve své druhé generaci.

To je ale asi tak vše, co jí lze vyčíst. A nezajímavou nabídku to z tohoto vozu rozhodně nedělá. Problémem není ani specifikace, která má daleko k obvykle „oholeným” vozům německé provenience - někdo si vybral dražší karoserii Combi, nacpal do ní tehdy nejlepší motor (mimo verze RS) 1,8 TSI a vše spojil s tehdejším akčním provedením Impuls Edition. Není to tedy něco jako Laurin a Klement, to ne, ale věci od vyhřívaných sedadel, přes tempomat a parkovací asistent, až po tažné zařízení a kola z lehkých slitin tu jsou. Krom časového stáří a neaktuální generace tu zkrátka není žádný kompromis, je to pořádně nejeté auto ve velmi pěkné verzi za peníze, za které zdaleka nekoupíte ani nejzákladnější Fabii 1,0.

Motor 1,8 TSI je velmi solidní pohon se 160 koňmi výkonu. A ne až tak obvyklá kombinace tohoto motoru s manuální převodovkou potěší i nadšené řidiče. Arktická zelená metalíza se zdá být netknutá, černo-šedý interiér je jako nový, nevidíme nejen jakkoli nadměrné opotřebení, ale ani žádné větší škrábance. Ani zavazadelník se prý nenadřel, dokonce tažné zařízení prý nikdy nebylo použito. A mrkněte se do motorového prostoru, je to vážně zánovní auto, navíc nabídka, která se nevídá.

Majitel totiž chce za tento vůz velmi přijatelných 12 450 Eur, tedy asi 300 tisíc korun. Někomu to může přijít na Octavii II dost, ale všechno je relativní a při současném stavu trhu s ojetými auty je kilometrově zánovní 160koňový kombík české provenience dobrou nabídkou. Však si zkuste naspecifikovat podobnou Octavii IV 2,0 TSI jako nové auto - od oka bychom řekli, že 900 tisíc stačit nebude. Koupě ojetiny nikdy není bez kompromisů, kdo chce ale zavzpomínat na časy, kdy Škoda vládla trhu v kategorii výkon/cena, tady má možnost. Tohle auto je za 300 tisíc spoustou muziky.


K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 1 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 01K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 2 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 02K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 3 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 03K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 4 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 04K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 5 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 05K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 6 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 06K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 7 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 07K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 8 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 08K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 9 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 09K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 10 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 10K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 11 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 11K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 12 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 12K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 13 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 13K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná - 14 - Skoda Octavia Combi 2011 18 TSI nejeta prodej 14
Jedenáct let garážování a vyjížděk do servisů, to je ve stručnosti životní osud tohoto vozu. Je to dodnes prakticky nová Octavia II Combi 1,8 TSI, přesto nestojí víc jak 300 tisíc. Foto: Das Auto Gerd Wischnat, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.