Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě
25.6.2021 | Petr Prokopec
Máloco je u auta zárukou takové exkluzivity a bláznivosti, jako fakt, že si jej jako nové koupil brujenský sultán. Te ve své garáži hostil i nejeden Mercedes a mezi nimi toto skoro unikátní AMG.
Mercedes třídy S generace W140 dnes už jen v málokom vzbuzuje touhu. Stojí za tím nejen skutečnost, že jeho výroba skončila již před třiadvaceti lety, a proto designově nechytne za srdce, ale i fakt, že za jeho volantem u nás často vídáme trochu pochybné existence. Stačí ovšem, aby limuzína přišla o pár dveří, a rázem tu máme trochu lepší renomé. Kupé CL bylo vyrobeno jen v 26 022 exemplářích, pročež ho na každém rohu nenajdete. S tím pak logicky korespondují i vyšší ceny a poněkud důvěryhodnější majitelé.
Dnes tu přitom máme jeden ojetý exemplář na prodej, u něhož ve vás žádostivost vzbudí možná už jen osoba předchozího vlastníka. Kupé lakované exkluzivním nátěrem Designo LCP měnícím odstín ze zelené na modrou totiž původně vzniklo pro sultána z Bruneje, který si jej nechal zaparkovat do své britské rezidence v Berkshire. Z toho důvodu je třeba počítat s volantem na nesprávné straně, což sice ony touhy lehce snižuje, ovšem na druhou stranu nejde o nic zásadního, s čím by si neporadila konverze za pár desítek tisíc korun.
Na samotný vůz si nicméně již musíte připravit poněkud vyšší částku, a to konkrétně 89 995 liber (cca 2,68 milionu Kč). Za tím má stát i jeho výjimečnost, neboť dle prodávajícího kupé vzniklo pouze ve dvou exemplářích. Mercedes totiž standardně nabízel verze CL420, CL500 a CL600, přičemž první dvě poháněl osmiválec a ta třetí jako vůbec první kupé v historii značky vyfasovala dvanáctiválec. Tuto pohonnou jednotku si pak zákazníci mohli nechat v Affalterbachu upravit, a to buď na sedmilitrovou variantu s 503 koňmi nebo 7,3litrovou naladěnou dokonce na 525, respektive v pozdější fázi až na 532 koní.
Sultán kupodivu až na úplný vrchol možností nezamířil, místo toho jím vlastněný vůz disponuje sedmilitrovým dvanáctiválcem a tedy oněmi 503 koňmi. I tak u něj nicméně můžete počítat s působivou dynamikou, neboť stovku zvládne za 5,2 sekundy a maximem je 300 km/h. To jsou hodnoty, které dovedou oslnit i dnes, natož pak před dvaceti lety. Zvláště když jsou spojené s vozem, který na ručkách vah vykázal nemalých 2 240 kilogramů.
Právě vysoká hmotnost spolu s navýšeným tempem byly důvodem, proč si AMG pohrálo také s brzdami a upravilo i podvozek. Spolu s novým výfukem a 19palcovými koly měla tato úprava ve své době vyjít na 100 tisíc marek, svého času tučnou sumu. Můžeme už jen dodat, že po sultánovi vůz vlastnili ještě další dva majitelé, kteří celkový počet najetých kilometrů zvedli na 102 351. Stav je nicméně špičkový a výbava našlapaná, což znamená, že počítat můžete třeba s čelními xenony, prosklenou střechou nebo vyhřívanými sedadly s pamětí. Je-li to váš šálek kávy, raději si jej velmi rychle zamluvte, neboť se dá předpokládat, že upravené CL600 překřtěné na CL700 AMG v nabídce dlouho nevydrží.












Do prodeje zamířil vzácný Mercedes CL700 AMG, který dříve patřil brunejskému sultánovi. Ten jej používal ve své britské rezidenci, počítat je tedy třeba nejen s dvanáctiválcem pod kapotou, ale také s volantem na pravé straně. Foto: Edward Hall, publikováno se souhlasem
Zdroj: Edward Hall
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
