K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě

Máloco je u auta zárukou takové exkluzivity a bláznivosti, jako fakt, že si jej jako nové koupil brujenský sultán. Te ve své garáži hostil i nejeden Mercedes a mezi nimi toto skoro unikátní AMG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě

25.6.2021 | Petr Prokopec

K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě

/

Foto: Edward Hall, publikováno se souhlasem

Máloco je u auta zárukou takové exkluzivity a bláznivosti, jako fakt, že si jej jako nové koupil brujenský sultán. Te ve své garáži hostil i nejeden Mercedes a mezi nimi toto skoro unikátní AMG.

Mercedes třídy S generace W140 dnes už jen v málokom vzbuzuje touhu. Stojí za tím nejen skutečnost, že jeho výroba skončila již před třiadvaceti lety, a proto designově nechytne za srdce, ale i fakt, že za jeho volantem u nás často vídáme trochu pochybné existence. Stačí ovšem, aby limuzína přišla o pár dveří, a rázem tu máme trochu lepší renomé. Kupé CL bylo vyrobeno jen v 26 022 exemplářích, pročež ho na každém rohu nenajdete. S tím pak logicky korespondují i vyšší ceny a poněkud důvěryhodnější majitelé.

Dnes tu přitom máme jeden ojetý exemplář na prodej, u něhož ve vás žádostivost vzbudí možná už jen osoba předchozího vlastníka. Kupé lakované exkluzivním nátěrem Designo LCP měnícím odstín ze zelené na modrou totiž původně vzniklo pro sultána z Bruneje, který si jej nechal zaparkovat do své britské rezidence v Berkshire. Z toho důvodu je třeba počítat s volantem na nesprávné straně, což sice ony touhy lehce snižuje, ovšem na druhou stranu nejde o nic zásadního, s čím by si neporadila konverze za pár desítek tisíc korun.

Na samotný vůz si nicméně již musíte připravit poněkud vyšší částku, a to konkrétně 89 995 liber (cca 2,68 milionu Kč). Za tím má stát i jeho výjimečnost, neboť dle prodávajícího kupé vzniklo pouze ve dvou exemplářích. Mercedes totiž standardně nabízel verze CL420, CL500 a CL600, přičemž první dvě poháněl osmiválec a ta třetí jako vůbec první kupé v historii značky vyfasovala dvanáctiválec. Tuto pohonnou jednotku si pak zákazníci mohli nechat v Affalterbachu upravit, a to buď na sedmilitrovou variantu s 503 koňmi nebo 7,3litrovou naladěnou dokonce na 525, respektive v pozdější fázi až na 532 koní.

Sultán kupodivu až na úplný vrchol možností nezamířil, místo toho jím vlastněný vůz disponuje sedmilitrovým dvanáctiválcem a tedy oněmi 503 koňmi. I tak u něj nicméně můžete počítat s působivou dynamikou, neboť stovku zvládne za 5,2 sekundy a maximem je 300 km/h. To jsou hodnoty, které dovedou oslnit i dnes, natož pak před dvaceti lety. Zvláště když jsou spojené s vozem, který na ručkách vah vykázal nemalých 2 240 kilogramů.

Právě vysoká hmotnost spolu s navýšeným tempem byly důvodem, proč si AMG pohrálo také s brzdami a upravilo i podvozek. Spolu s novým výfukem a 19palcovými koly měla tato úprava ve své době vyjít na 100 tisíc marek, svého času tučnou sumu. Můžeme už jen dodat, že po sultánovi vůz vlastnili ještě další dva majitelé, kteří celkový počet najetých kilometrů zvedli na 102 351. Stav je nicméně špičkový a výbava našlapaná, což znamená, že počítat můžete třeba s čelními xenony, prosklenou střechou nebo vyhřívanými sedadly s pamětí. Je-li to váš šálek kávy, raději si jej velmi rychle zamluvte, neboť se dá předpokládat, že upravené CL600 překřtěné na CL700 AMG v nabídce dlouho nevydrží.


K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 1 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 01K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 2 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 02K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 3 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 03K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 4 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 04K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 5 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 05K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 6 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 06K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 7 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 07K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 8 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 08K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 9 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 09K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 10 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 10K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 11 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 11K mání je vzácné auto z garáže sultána Bruneje, s obřím motorem měla vzniknout jen dvě - 12 - Mercedes-Benz CL700 AMG 1998 na prodej 12
Do prodeje zamířil vzácný Mercedes CL700 AMG, který dříve patřil brunejskému sultánovi. Ten jej používal ve své britské rezidenci, počítat je tedy třeba nejen s dvanáctiválcem pod kapotou, ale také s volantem na pravé straně. Foto: Edward Hall, publikováno se souhlasem

Zdroj: Edward Hall

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.