K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez

Stalo se to náhodou, u jednoho dealera se ale naráz sešly dva velmi podobné a velmi zachovalé kusy auta, které se dá v bazarech obvykle sehnat jen v pokročilých stádiích rozkladu - Omegy B.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez

29.8.2021 | Petr Miler

K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez

/

Foto: Auto Gerken, publikováno se souhlasem

Stalo se to náhodou, u jednoho dealera se ale naráz sešly dva velmi podobné a velmi zachovalé kusy auta, které se dá v bazarech obvykle sehnat jen v pokročilých stádiích rozkladu - Omegy B.

Z dnešního pohledu to zní skoro neuvěřitelně, ale není to tak dávno, co Opel vyráběl vůz vyšší střední třídy. Byl opravdu velký, prostorný, komfortní, měl pohon zadních kol a pod kapotou hned několik šestiválců. Říkal si Omega a jízda s ním byla vážně příjemná - tak příjemná, že tomu ani žádný ze současných modelů značky s bleskem ve znaku nemůže konkurovat.

Můžete to považovat za mlhavou vzpomínku automobilového staromilce, jenže zákazníci to tehdy nevnímali jinak. Ještě více neuvěřitelně než existence samotné Omegy zní informace o její popularitě: jen poslední generace tohoto typu se prodalo 797 011 kusů. Ne 7 tisíc, ne 70 tisíc, ale skoro tři čtvrtě milionu aut. Tři čtvrtě milionu velkých a relativně drahých vozů tuctové značky, které chtěly v pozici jakéhosi lidového luxusu konkurovat tehdejším BMW 5, Mercedesům E a dalším podobným vozům.

Všechno nebylo růžové, auto mělo potíže s trvanlivostí, spolehlivostí a z obojího i z výše zmíněného vyplývající obrovskou ztrátou hodnoty. Jenže jeho „okamžitá atraktivita” byla tak vysoká, že popularita tohoto modelu v průběhu času rostla, alespoň na některých významných trzích. Například ve Velké Británii se nejvíce Opelů Omega (tam si říkajících Vauxhall Omega) prodalo v létech 2002 a 2003, v posledních dvou letech výroby. A další nejúspěšnější roky? 2001, 2000... Tehdy už se dávno vědělo, že se Omega B co do kvality tak úplně nepovedla (vyráběla se od roku 1994), přesto se prodávala výborně.

Dodnes asi nikdo nepochopil, proč Opel tak úspěšný model nenahradil... ničím. Omega prostě odkráčela ze scény a přišel průšvihový model Signum, monstrózní hatchback (nebo něco takového) s pohonem předních kol, který si zažil přesně opačnou cestu životem - nejdříve oslovil původní majitele Omegy, časem o něj ale zájem být přestal, až byl předčasně vyřazen z nabídky dřív, než se původně plánovalo.

Tohle všechno je dnes historie a Omega je jí o to více, že z hlediska dlouhodobé existence ji její problémy dohnaly relativně brzy. Tohle auto hlavně hodně rezlo a udržet jej při životě při relativně vysoké poruchovosti a nikoli levném servisu nebylo snadné, a tak rychle začalo zmizet z povrchu zemského. Opět velmi přesné britské statistiky hovoří o 104 510 registrovaných autech na sklonku roku 2003. Dnes je jich v Británii registrováno pouhých 2 456 - za 18 let 98 procent aut prostě zmizelo.

Koupit dnes i s ohledem na výše zmíněné zachovalou Omegu je skoro nemožné. My ale víme ne o jedné, ale hned o dvou, které jsou mimořádně zachovalé a ta, kterou vidíte na fotkách níže, má skoro dokonalou konfiguraci: je to benzinová verze V6 s motorem 2,5 pod kapotou, má manuální převodovku, pohon zadních kol, všechno to, co Omegy měly (takový prostor a komfort se dnes v této třídě nevidí) a k tomu ani trochu rzi a minimum viditelného opotřebení. Pochází z roku 2000, jde už tedy o vůz po faceliftu, který tolik nerezne, a od té doby najel pouhých 67 731 km.

O pozoruhodném stavu vozu vám můžeme dlouze vyprávět, nejlepší ale bude, když si projdete přiložené fotografie. Je na poměry Omeg skoro netknutý. Na exteriéru nenajdete šrám, rez, v interiéru je pouze nepatrně zkrabacená kůže, holt někdo v autě musel 67 tisíc km vysedávat. Přesto působí jako zánovní auto a stejně o něm hovoří i prodávající. Ježdění s ním navíc nemusí být nudné - motor 2,5 V6 sice nebyl v nabídce Omegy tím nejsilnějším, ale byl posledním silným dostupným s manuální převodovkou a jeho euronormami či elektronickými pomocníky neuškrcených 125 kW (170 koní) výkonu dokáže s vozem slušně zahýbat, jakkoli informace o akceleraci na stovku za 9,5 sekundy a maximálce 228 km/h vás asi do kolen nepošlou. Ne všechno řeknou čísla a upřímně... už Omega B1 se silnějším dvoulitrem tehdy nejezdila špatně.

Kdyby se vám tato konfigurace nelíbila, k dispozici je i jeden velmi podobný vůz - je o rok novější, má černý interiér, automat a na tachometru znovu hezkých 84 tisíc km. Měli jsme za to, zda nejde o dva vozy třeba z jedné firmy, ale podle prodávajícího se u něj sešly náhodou - jeden (ten s automatem) měl za majitele muže ročník 1931, druhý (na fotkách) jiného soukromého vlastníka. Cena obou činí 6 880 euro, tedy asi 175 tisíc Kč, což za 20 let staré Omegy není málo. Není to ale ani moc na to, jak neobvyklé nabídky to jsou - jde o pozoruhodnou vzpomínku na jednu docela nedávnou éru Opelu, kterou rüsselsheimská automobilka asi už těžko kdy zopakuje.


K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 1 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 01K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 2 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 02K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 3 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 03K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 4 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 04K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 5 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 05K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 6 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 06K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 7 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 07K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 8 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 08K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 9 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 09K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 10 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 10K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 11 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 11K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 12 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 12K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 13 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 13K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 14 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 14K mání jsou hned dva zánovní kusy padlé hvězdy lidového luxusu, většinu sežrala rez - 15 - Opel Omega 2000 V6 manual hezky prodej 15
Takto pěknou, šestiválcovou Omegu B2 s manuálem jsme neviděli, ani nepamatujeme. Může být vaše za 175 tisíc Kč u německého dealera, který nabízí ještě jednu podobnou s automatem. Foto: Auto Gerken, publikováno se souhlasem

Zdroje: Mobile.de poprvé a podruhé

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše