Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kdo letos prodá nejvíc aut na světě? Ani VW, ani Toyota, ani GM, říká tento muž
21.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho se zdálo být nemožné, že by se do boje o pozici největší automobilky světa zapojil někdo jiný mimo Toyotu, VW a GM. Teď se to ale vážně děje.
Pokud byste měli z fleku předpovědět, která automobilka bude stát na sklonku letošního roku na trůnu, jaké by byli vaše tipy? Vsadíme se, že nejspíše by šlo o Volkswagen, Toyotu či General Motors. Pravděpodobně nikdo by nezmínil alianci Renault-Nissan, která se doposud vždy krčila na čtvrtém místě. Nicméně z outsidera se v posledních měsících stal nebývale silný hráč, jehož od prvenství aktuálně dělí jen 300 tisíc prodaných aut.
Společnost JATO Dynamics zveřejnila data, dle kterých Volkswagen za první čtyři měsíce letošního roku prodal celosvětově 3,32 milionu vozů. Toyota na druhém místě disponuje 3,06 miliony registrací, hned za patami má právě Renault-Nissan s 3,02 miliony „zářezů na pažbě”. To šéfu francouzko-japonské aliance Carlosi Ghosnovi dodalo na sebedůvěře a prohlásil, že na konci roku dojde ke korunovaci nového krále.
„Od ledna jsme s ohledem na množství prodaných vozů mezi třemi vrcholnými výrobci a očekáváme, že do poloviny roku se staneme lídrem - ačkoliv toto nebyl náš cíl,“ uvedl Ghosn během výročního setkání akcionářů aliance. Na jeho slova skutečně může dojít, ostatně již před dvěma roky totiž přislíbil, že do roku 2018 bude Renault-Nissan mezi třemi nejlepšími. Ke splnění tohoto závazku ale došlo již letos.
Felipe Munoz, globální automobilový analytik u JATO Dynamics, sice očekávání poněkud snižuje, nicméně naznačuje, že pokud aliance neovládne celý svět letos, záhy se tak může stát. „Své značky řídí velmi dobře. Kde je slabý Renault, tam je silný Nissan. A naopak.“ Kromě toho Japonci loni převzali kontrolu nad Mitsubishi, které tak registrace aliance za rok 2016 navýšilo o 934 tisíc aut, a GM ztratí své pozice po dokončení prodeje Opelu.
Nejde však jen o tuto akvizici, Renault-Nissan se může pochlubit i největším růstem mezi třemi nejlepšími automobilkami světa. Od ledna do dubna se jeho prodeje zvedly o 8 procent oproti 6 procentům Toyoty a jednoprocentnímu poklesu u Volkswagenu. Nejrychleji přitom roste Infiniti (+24 %), které je následováno Renaultem (+10 %). Poté zde máme Ladu (+8 %), Nissan a Dacii (+7 %) a Mitsubishi (+5 %),
Klíčový je pro celou alianci růst na poli crossoverů a SUV, neboť Renault-Nissan aktuálně ovládá 12 procent globálního trhu v daných segmentech. Značnou zásluhu na tom nese Nissan Qashqai, evropská jednička a ještě více X-Trail, který je nejlépe prodávaným SUV na světě. Nicméně vozy jako Dacia Duster či Renault Kwid si velmi dobře vedou v Indii, Brazílii či na Středním Východě.
Na finální letošní zúčtování jsme tedy velmi zvědavi, ačkoliv Munoz dodává, že zejména VW může ještě zvítězit. Němci přivádějí na trh stále více crossoverů a SUV, jimiž se navíc zaměřují hlavně na Evropu a Čínu. Tedy ty země, kde jim pšenka kvete nejvíce. Pomůže to ale k překonání růstu Renaultu-Nissanu? To je prozatím ve hvězdách.
Carlos Ghosn oznámil, že aliance Renault-Nissan se již v pololetí letošního roku chce stát novým králem automobilového světa
Za tyto ambice vděčí hlavně mají SUV, neboť Nissan Qashqai je nejprodávanějším SUV Evropy...
...a X-Trail vůbec nejprodávanějším SUV světa
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Prodeje aut v Rusku meziročně vylétly na víc než dvojnásobek, překonaly i předválečnou úroveň
3.4.2024 - Nejlevnější kombík Škody skončil bez nástupce, v bazarech se o něj strhla mela
3.4.2024 - Majitelé elektromobilů si stěžují, že jim rychle odchází pneumatiky, prý je před tím nikdo nevaroval
3.4.2024 - Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024 - Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda