Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče...
14.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě loni se Švédové tvářili, že jim omezení na Nordschleife zabránilo vytvořit nový rekord trati za 5 minut 12. Teď couvají, prý potřebují měsíce na přípravu.
Loňský rok mají fanoušci Nordschleife jistě ještě v živé paměti. V návaznosti na březnovou nehodu závodního Nissanu GT-R, při které zahynul jeden divák, došlo k zavedení rychlostních limitů. Aby toho pak nebylo málo, majitel okruhu - společnost Capricorn Nürburgring GmbH - de facto zakázal veškeré pokusy o rekord. Podle některých spekulací přitom za tímto krokem, který nebyl nutně vyžadován legislativou, stálo Porsche, které se obávalo, že by jeho hybridní supersport 918 Spyder mohl dostat napráskáno od Koenigseggu.
Tyto zvěsti Švédové částečně přiživovali, neboť uváděli, že One:1, jejich vrcholný model, byl připraven rekord zdolat. Prý už jen chtěli všechno realizovat a natočit, ale najednou to nebylo možné. Důkazem místo slibů měl být zářez ve Spa, jenž supersport s výkonem 1 341 koní a hmotností 1 341 kilogramů zdrtil za 2 minuty a 32 sekund. Tedy mnohem rychleji než zmiňované Porsche či McLaren P1. Koenigsegg navíc uvedl, že měl problém s hlukovými limity a tudíž mohl zajet pouze tréninková kola, nikoliv to pořádně ostré.
Mohlo se tedy zdát, že po odstranění rychlostních limitů na Ringu Švédové nakráčejí na Severní smyčku, kterou pokoří stejným způsobem jako Spa. Nicméně automobilka aktuálně naznačila, že pokus o rekord se neodehraje jen tak, potřeba prý bude náročná příprava. Dle plánu se Koenigsegg nejprve hodlá účastnit řady privátních okruhových dní, než se pokusí o nejrychlejší obkroužení jednadvacetikilometrového okruhu. Jak totiž značka vysvětluje, řidič potřebuje poznat vůz i trať.
Po celou dobu se navíc hlavní tovární jezdec Robert Serwanski bude snažit co nejlépe naladit vůz právě na Severní smyčku, což jen naznačuje, že o ryze standardní model nepůjde. Navíc Švédové chtějí za volant někoho jiného, kdo již s Nordschleife má větší zkušenosti. I takový jezdec však prý bude potřebovat čas, aby si zvykl pro změnu na Koenigsegg One:1, který je „mnohem výkonnější než většina aut s pohonem zadních kol“.
Podtrženo a sečteno, zatímco ještě před pár měsíci si Švédové byli jisti v kramflecích a naznačovali, že zákaz na Ringu přišel jen kvůli nim, nyní již dodávají, že budou potřebovat měsíce na přípravu. Na rozdíl od Porsche 918 Spyder přitom chtějí svůj supersport naladit specificky pro daný okruh, což jim sice nikdo nezakazuje, neboť oficiální pravidla na Nordschleife neexistují, nicméně optimální přístup to z hlediska vnímání výsledného času také není.
Na výkon Koenigseggu jsme tedy skutečně zvědavi, i když aktuálně je otázkou, kdy a zda bude vůbec zveřejněn. Automobilka totiž dále ještě uvádí, že k pokusu o rekord možná letos dojde a možná také ne. Kromě dostupnosti tratě a řidiče je totiž prý ve hře ještě spousta dalších neznámých, kupříkladu počasí. Zdá se tedy, že ještě loni velmi jistí Švédové začínají pomalu couvat a spíše potvrzují svá předchozí slova, že po rekordech vlastně nejdou...
Zdrtí Koenigsegg One:1 Nordschleife či nikoliv? To se nejspíše ještě hezkých pár měsíců nedozvíme, proč asi?
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
před 6 hodinami - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mia Rusthen operována: krvácení do mozku 08:45
- Záblesk naděje: Aktuální informace o stavu Mii Rusthen včera 20:24
- Míří Toprak za titulem? včera 15:47
- Dámskou premiéru vyhrála Herrera; 13. Ouředníčková včera 15:30
- Huertas vítězem supersportů, 19. Vostatek včera 15:00
Nejčtenější články
- VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
16.5.2024 - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
16.5.2024 - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
16.5.2024 - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
16.5.2024 - Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
16.5.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 12:57 - řidičBOB
- Vozidlo do 200k 06.15. 11:58 - mattonecz
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.13. 10:29 - pavproch
- Rychlodotazy 06.13. 08:19 - řidičBOB