Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Král ztráty hodnoty? V ČR je mání luxusní Hyundai, každý km ztratilo na ceně 171 Kč
1.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že vám slova „Hyundai” a „luxusní” nejdou moc dohromady? Tohle je ale Hyundai, co se u nás neprodávalo. Patřilo firmě, která tu provozuje fabriku.
Luxusní vozy trápí výrazný pokles hodnoty celkem běžně. Výjimkou v tomto ohledu není prakticky žádná značka, rychle dolů míří i ceny některých modely Ferrari a mimo nestoji ani takový Rolls-Royce či Bentley. Nicméně králi v této oblasti jsou především limuzíny od Audi, BMW a Mercedesu, které v době pořízení často stojí i více než pět či šest milionů korun.
Jak jsme se ovšem mohli přesvědčit na sklonku listopadu, cena modelů jako A8 razantně klesá prakticky ihned po opuštění autosalonu. V Berlíně tak byl loni na prodej exemplář s prodlouženým rozvorem a dvanáctiválcem pod kapotou. Jako nový přitom vyšel na 5,3 milionu korun, po pouhých 14 měsících jej ovšem majitel dával pryč za méně než polovinu pořizovací sumy, a sice za 2,5 milionu korun. Každý den vlastnictví tak vyšel na 6 500 Kč.
Nyní limuzína již bude ztrácet hodnotu pomaleji, pročež není překvapivé, že zmíněný exemplář už není k mání. Pokud ale nelpíte na značce se čtyřmi kruhy ve znaku, nabídnout vám můžeme alternativu v podobě Hyundai Equus. Za levného Korejce z ranku modelů i10 či i30 ji ale rozhodně nepovažujte, ostatně i kvůli navýšení renomé automobilka na sklonku roku 2015 začala tento vůz - byť již v nové generaci - nabízet pod hlavičkou Genesis.
Zmiňovaný kus pochází z roku 2014, šlo tedy o závěr výroby druhé generace. Ta byla k dispozici s 3,8litrovým šestiválcem a pětilitrovým osmiválcem, v obou případech pak bylo možné volit mezi standardním (VS) a prodlouženým (VL) rozvorem. Jelikož v nadpisu inzerátu svítí označení VS500, je jasné, že čekat lze 3 045 milimetrů mezi nápravami a 429 koní v motorovém prostoru. Výkon přitom dozadu přenáší osmistupňový automat.
Vyjma technické stránky lze zmínit plnou bezpečnostní výbavu, jenž zahrnuje i monitoring aut v jízdním pruhu či detekci aut ve slepém úhlu. Počítat lze také s 10 airbagy, kromě nichž ovšem v kabině nechybí ani vyhřívaná a klimatizovaná přední a zadní sedadla, head-up displej, třízónová klimatizace nebo chladnička. Zmínit můžeme i nastavitelnou tuhost a výšku podvozku, vyhřívaný volant nebo kožené čalounění.
Jak je tedy patrné, Hyundai Equus je rovnocennou konkurencí pro v úvodu zmiňované Audi A8. A tak trpí i podobnou ztrátou hodnoty, která v tomto případě nabrala až bizarní podoby. Nevíme tedy na korunu přesně, kolik tohle provedení stálo - koupila si jej odnož Hyundai provozující továrnu v Nošovicích pro reprezentační účely. Český ceník tento model nikdy neměl, nicméně pokud budeme vycházet z korejské ceny a kurzu platnému k roku 2014, pak tu máme sumu přesahující 2,5 milionu korun.
Nyní je nabízen za 699 900 Kč, a to při 10 504 najetých kilometrech. Pokud tedy budeme brát v potaz výše zmíněnou cenu, máme tu pokles hodnoty o nemalých 1,8 milionu korun. Každý rok vlastnictví tak majitele vyšel na 600 tisíc korun, vzhledem k minimálnímu nájezdu pak každý kilometr stál 171 Kč. To pro Equus není zrovna dobrá vizitka, a překonává to i v úvodu zmiňované Audi.
S ohledem na okolnosti je zřejmé, že tento vůz je nabízen k mání v ČR, což je u Equusu výjimečná věc, jiný tu v prodeji nenajdete. A vzhledem k vlastnictví ze strany Hyundai nepřekvapí, že vypadá skoro nedotčeně, byl pravidelně servisován a má záruku až do roku 2019. Možná zajímavá koupě, na druhého majitele už ujetý kilometr za 170 korun určitě nečeká...




























Přímo v ČR si můžete pořídit Hyundai Equus z roku 2014. Od té doby přitom korejská limuzína přišla o většinu hodnoty, k mání je totiž nyní za 699 900 Kč namísto původních 2,2 milionů korun
Zdroj: Tipcar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva