Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Král ztráty hodnoty? V ČR je mání luxusní Hyundai, každý km ztratilo na ceně 171 Kč
1.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že vám slova „Hyundai” a „luxusní” nejdou moc dohromady? Tohle je ale Hyundai, co se u nás neprodávalo. Patřilo firmě, která tu provozuje fabriku.
Luxusní vozy trápí výrazný pokles hodnoty celkem běžně. Výjimkou v tomto ohledu není prakticky žádná značka, rychle dolů míří i ceny některých modely Ferrari a mimo nestoji ani takový Rolls-Royce či Bentley. Nicméně králi v této oblasti jsou především limuzíny od Audi, BMW a Mercedesu, které v době pořízení často stojí i více než pět či šest milionů korun.
Jak jsme se ovšem mohli přesvědčit na sklonku listopadu, cena modelů jako A8 razantně klesá prakticky ihned po opuštění autosalonu. V Berlíně tak byl loni na prodej exemplář s prodlouženým rozvorem a dvanáctiválcem pod kapotou. Jako nový přitom vyšel na 5,3 milionu korun, po pouhých 14 měsících jej ovšem majitel dával pryč za méně než polovinu pořizovací sumy, a sice za 2,5 milionu korun. Každý den vlastnictví tak vyšel na 6 500 Kč.
Nyní limuzína již bude ztrácet hodnotu pomaleji, pročež není překvapivé, že zmíněný exemplář už není k mání. Pokud ale nelpíte na značce se čtyřmi kruhy ve znaku, nabídnout vám můžeme alternativu v podobě Hyundai Equus. Za levného Korejce z ranku modelů i10 či i30 ji ale rozhodně nepovažujte, ostatně i kvůli navýšení renomé automobilka na sklonku roku 2015 začala tento vůz - byť již v nové generaci - nabízet pod hlavičkou Genesis.
Zmiňovaný kus pochází z roku 2014, šlo tedy o závěr výroby druhé generace. Ta byla k dispozici s 3,8litrovým šestiválcem a pětilitrovým osmiválcem, v obou případech pak bylo možné volit mezi standardním (VS) a prodlouženým (VL) rozvorem. Jelikož v nadpisu inzerátu svítí označení VS500, je jasné, že čekat lze 3 045 milimetrů mezi nápravami a 429 koní v motorovém prostoru. Výkon přitom dozadu přenáší osmistupňový automat.
Vyjma technické stránky lze zmínit plnou bezpečnostní výbavu, jenž zahrnuje i monitoring aut v jízdním pruhu či detekci aut ve slepém úhlu. Počítat lze také s 10 airbagy, kromě nichž ovšem v kabině nechybí ani vyhřívaná a klimatizovaná přední a zadní sedadla, head-up displej, třízónová klimatizace nebo chladnička. Zmínit můžeme i nastavitelnou tuhost a výšku podvozku, vyhřívaný volant nebo kožené čalounění.
Jak je tedy patrné, Hyundai Equus je rovnocennou konkurencí pro v úvodu zmiňované Audi A8. A tak trpí i podobnou ztrátou hodnoty, která v tomto případě nabrala až bizarní podoby. Nevíme tedy na korunu přesně, kolik tohle provedení stálo - koupila si jej odnož Hyundai provozující továrnu v Nošovicích pro reprezentační účely. Český ceník tento model nikdy neměl, nicméně pokud budeme vycházet z korejské ceny a kurzu platnému k roku 2014, pak tu máme sumu přesahující 2,5 milionu korun.
Nyní je nabízen za 699 900 Kč, a to při 10 504 najetých kilometrech. Pokud tedy budeme brát v potaz výše zmíněnou cenu, máme tu pokles hodnoty o nemalých 1,8 milionu korun. Každý rok vlastnictví tak majitele vyšel na 600 tisíc korun, vzhledem k minimálnímu nájezdu pak každý kilometr stál 171 Kč. To pro Equus není zrovna dobrá vizitka, a překonává to i v úvodu zmiňované Audi.
S ohledem na okolnosti je zřejmé, že tento vůz je nabízen k mání v ČR, což je u Equusu výjimečná věc, jiný tu v prodeji nenajdete. A vzhledem k vlastnictví ze strany Hyundai nepřekvapí, že vypadá skoro nedotčeně, byl pravidelně servisován a má záruku až do roku 2019. Možná zajímavá koupě, na druhého majitele už ujetý kilometr za 170 korun určitě nečeká...




























Přímo v ČR si můžete pořídit Hyundai Equus z roku 2014. Od té doby přitom korejská limuzína přišla o většinu hodnoty, k mání je totiž nyní za 699 900 Kč namísto původních 2,2 milionů korun
Zdroj: Tipcar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 3 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025Arabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
4.4.2025Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025Vracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
4.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva