Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krasavce a šampióna v aerodynamice téměř do jednoho sežrala rez, tento se vyhříval v garáži 1. majitele až do dnešního dne
17.3.2025 | Petr Miler
Podívejte se na ten nájezd, pořádnou nádrž a také adekvátně ambiciózní tachometr. Je to vskutku mimořádná vzpomínka na časy, kdy nabízet auta plná emocí patřilo k dobrému tónu. Opel Calibra byl svého času hit, rezl ale tak moc, že z celé produkce nezůstalo skoro nic. Tohle je nádherná výjimka za velmi přijatelnou cenu.
Pokud se vám pod kůži zaryl Opel Calibra, patrně vám neuniklo, že sehnat dnes některý z vyrobených exemplářů v sériovém stavu, s původními koly, zachovalým interiérem a s karoserií, která nemá na sobě víc rzi než původního laku, je velký problém. Ostatně, kdysi jsme na něj vzpomínali článkem s podtitulem „šampión v aerodynamice byl sexy, bohužel rezl”, který už svým nadpisem říkal vše. A to bylo prosím v roce 2014. Dnes jsme o 11 let dál a situace není ani o trochu lepší.
Občas se tedy v prodeji objeví kusy jak z muzea, takové ale dnes stojí klidně k 1 milionu Kč, a to je už je moc peněz pro jakéhokoli obyčejného člověka. Dnes vám ukážeme Calibru, která je ve stavu blízkém dokonalosti a může být vaše, i když jste do takového auta ochotni investovat nanejvýš nízké statisíce. Není to bez jistých „ale”, jsou ovšem docela snesitelná.
Před nám totiž nestojí Calibra Turbo, není to šestiválec a není to ani čtyřkolka. Ale její nájezd má dost blízko k nulovému a stav auta je zjevně vynikající. Pod kapotou je nicméně základní dvoulitrový čtyřválec, který posílá svých 115 koní na přední kola, ale aspoň je to manuál - automatická převodovka by auto po technické stránce zabíjela zcela. Řidičské auto to asi není, krásný youngtimer v jeho době neobvyklé bílé barvě ale ano. Je to taková Sněhurka na speedu, přiznejte.
V Německu, kde je nyní nabízen, byl tento vůz prodán jako nový už v roce 1991. Měl přesto jen jednoho jediného majitele, který to nájezdem navzdory 34 let trvajícímu držení vozu moc daleko nedotáhl, nenajel s ním ani 50 tisíc km. Auto tak má za sebou pouhých 45 785 km, což za 34 let není skoro nic. Podle prodávajícího tedy nese jen minimální známky používání. A je to na něm vidět - není bez poskvrny, ale klíčové detaily prozrazující vyšší nájezd prochází bez připomínek.
Technické specifikace připomínají, o kolik racionálnější než dnes svět aut v 90. létech byl. Hmotnost 1 190 kg zajišťuje i této motorizaci akceleraci na stovku za přijatelných 10 sekund, vynikající aerodynamika šponuje maximálku až na 205 km/h. Nádrž? Na 63 litrů. Srovnejte si to s dnešní produkcí docela jinak koncipovaných aut, která mohou mít klidně 300 nebo 400 koní, jedou ale snadno jen 180 nebo 200 km/h, váží 2 až 2,5 tuny a dostanete do nich energii odpovídající snadno třetině této nádrže. A ani konstrukčně jiná auta nemusí být v řadě ohledů lepší, zejména hmotnost odjela na dovolenou do Absurdistánu.
Podstatná je i cena. Prodávající za tento vůz chce jen 8 990 Eur, tedy asi 225 tisíc Kč. Není to na starou dobrou Calibru úplně málo, na takhle krásnou Calibru je to ale dnes velmi, velmi rozumná částka. Jen nechte pořádně ošetřit podvozek proti korozi, udělejte z ní striktně letní auto a přes zimu ji uchovávejte v suché garáži. A máte opravdu výjimečné auto, které jen tak na silnici nepotkáte. A za pár let ho prodáte jedině dráž, Calibry levnější už nebudou, v tomto stavu je to dnes téměř vyhynulý druh.




























Nejsme v roce 1991, takhle krásná Calibra se prodává dnes, navíc nestojí nesmyslné peníze. Ideální specifikace to není, úplně marná ale také ne, koule na tažení nevíme čeho je součástí vozu jako bonus. Foto: Teker Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Teker Automobile@Mobile.de
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 2 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 10 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch