Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupte si nové Audi Sport Quattro, má až 700 koní, za kvalitu ručí Röhrl
22.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Původní Sport Quattra jsou těžko k sehnání a bývají drahá. A co si koupit nově postavené a výkonnější?
Auta vrcholových soutěží v rallye dnes spoléhají na pohon všech kol. Do jisté míry za to vděčí Audi Quattro, které v 80. letech právě díky čtyřkolce dokázalo porážet všechny a všechno. Jeho nástupcem bylo kratší Sport Quattro, které bylo díky kratšímu rozvoru mrštnější, ale soupeři už stačili, protože s pohonem všech kol v mezičase přišli též a nemuseli se potýkat s přetrvávající nedotáčivostí Audi. Od té doby na špičkových soutěžích nepotkáte auto bez pohonu všech kol, bez něj uspět zkrátka nelze-
Pokud si dnes jako fanoušek rallye chcete pořídit Ur-Quattro nebo Sport Quattro, jimž jsme věnovali vlastní článek vloni o Vánocích, není to nic snadného. Tato auta jsou velmi vzácná a už v době svého vzniku byla drahá - dnes jsou z nich sběratelské kousky. A na dokonalý exemplář, jakým bylo ono bílé auto japonského sběratele, prodané později do USA, které bylo zmíněno v onom vlastním článku, je třeba si připravit dobrých 11 milionů korun a pevné nervy, protože podobné se jen tak na prodej neobjeví.
Řešením tedy může být nově postavený vůz. Zdráháme se použít slovo replika, neboť má trochu peiorativní nádech a ani my na různých napodobeninách obvykle nenecháváme nit suchou. Však co byste taky chtěli napsat o tom, když někdo chce postavit Mustang z Octavie nebo ho napadne nějaká podobná hloupost. Auta, která vám dnes ukážeme jsou zkrátka úplně něco jiného. Jsou postavené profesionály, do posledního detailu jsou věrné své předloze a výstupní kontroly se účastní sám Walter Röhrl, jeden z nejslavnějších pilotů, který kdy Audi Quattro řídil.
Tato auta navíc nejsou „jen” stejná, jsou vlastně i trochu lepší. Jednak se dá předpokládat, že vůz postavený postupy známými v roce 2015 bude technicky preciznější než dekády starý originál a nejde tu jen o to. I parametry vozů jsou o trochu lepší, než byla u původních „audin”. Auto s černo-zelenými polepy má pětiválcový motor o objemu 2,5 litru, ze kterého turbodmychadlo doluje 700 koní a 900 Nm. Pneumatiky Toyo R888 mají šíři 315 mm a brzdy mají 380 mm průměru vpředu a 330 mm vzadu. Převodovka tu je šestistupňová manuální s jedničkou řazenou doleva a dozadu. Výkon pokračuje na čtyřkolku se samosvory Drexler vpředu i vzadu a má práci s autem vážícím jen 1 120 kg. Zrychlení na stovku je tedy dílem chvilky - údajně jen 2,7 vteřiny. Na dvoustovku to trvá 8,6 s.
Auto s žlutými polepy nabídne motor o objemu 2,2 litru a výkonu 635 koní a 850 Nm. Diferenciály Drexler tu jsou také, šestikvalt má ale normální kulisu a pneumatiky jsou o palec menší a mají šíři 245 mm. Brzdy mají stejný průměr kotoučů, auto také váží 1 180 kilogramů. Přesto zvládne stovku také za 2,7 vteřiny, 200 km/h už trvá 10,6 s.
Pochopitelně, ani tahle auta nejsou nijak levná, ale jsou levnější než originály a jsou nová. Silnější vůz s černo-zelenými polepy přijde na 350 tisíc Eur, tedy asi 9,3 milionu korun, ten slabší se žlutými polepy stojí 260 tisíc Eur, tedy asi 6,9 milionu korun.
Historické hodnoty mnoho nemají, ale o to víc nabídnou rychlosti a méně špatných pocitů, když je začnete „huntovat”. Zrychlení na stovku pod 3 vteřiny totiž jen tak něco nenabídne, na dvoustovku pod 9 též ne a když se s tímto objevíte před nákupním centrem, stanete se takovým centrem (ale pozornosti) vy, snad i kdyby poblíž stál Veyron. Však se na oba stroje podívejte sami...















Stroj s černo-zelenými polepy má 700 koní, je také dražší...















... než vůz se žlutými polepy, který nabídne 635 koní
Zdroje: Classic Trader poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 8 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
dnes
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 08:00
- Návrat po 78 dnech včera 10:41
- Největší talent superbiků včera 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
před 7 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 8 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 9 hodinami
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
před 11 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
dnes
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
