Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Leoš Mareš při výletě po ČR poznal úskalí ježdění s 571koňovým luxusním SUV
21.8.2020 | Petr Miler
Je to sen na kolech svého druhu, ani takové auto ale není zárukou bezproblémového ježdění, kamkoli se vám zamane. Rolls-Royce Cullinan chce 98oktanový benzin a chce ho hodně.
Leoš Mareš asi není člověk, kterého bychom museli dlouze představovat, byť je to zaměřením trochu neuchopitelný člověk. Původně moderátor a cosi jako zpěvák, později spíše něco jako bavič a mediální osobnost si svým působením na české scéně vydělal spoustu peněz, které z nemalé části investoval do aut. Jeho záliba ve Ferrari je obecně dobře známa, v poslední době je ale vídán hlavně v jiném výjimečném voze - Rolls-Roycu Cullinan.
Britské luxusní SUV, jedno z nejrychlejších a nejluxusnějších na světě, se snaží dostát svému jménu přejatému od největšího kdy vytěženého diamantu. Je to extrém každým coulem, a tak nepřekvapí, že pod jeho kapotou se nachází motor 6,75 V12 se dvěma turby, který disponuje výkonem až 571 koní. Hmotnost auta činí masivních 2 660 kg, přesto akceleruje na stovku za 4,8 sekundy. Udávanou spotřebu paliva okolo 22 litrů benzinu na 100 km ve městě tak berte jen jako náznak toho, za kolik tento vůz jezdí.
Uvážíme-li, že za 20 „na sto” v kombinaci není problém svižně jezdit s dnešními výkonnými sedany, kombíky či kupé s polovičními motory a ani ne dvoutřetinovou hmotností, je jasné, že do tohoto auta napadá 30 až 40 litrů benzinu, jen se podíváte na pedál plynu. Předepsané je pro tento motor 98oktanové „krmení” a byť předpokládáme, že na horší benzin pojede též, citlivý majitel do něj nic takového lít nebude.
Kombinace těchto dvou faktorů vás pak snadno dostane do situace, ve které se ocitl Leoš Mareš. Vyrazil s Cullinanem na výlet do Trocnova k památníku Jana Žižky a pár místních si jej všimlo, jak parkuje několik kilometrů od místa u kraje silnice. Mysleli si, že se straní pozornosti okolí, což by šlo pochopit, sám ale uvedl, že tam auto neodstavil proto, že by chtěl, ale proto, že musel - došel mu benzin.
Kolega z redakce patří mezi Jihočechy a nejlépe tak ví, jak je snadné v těchto místech poznat, co je to „sucho” v nádrži, pokud máte v rukou auto na Natural 98. Čerpacích stanic je tu obecně velmi málo a ani jedna nemá otevřeno 24 hodin denně. Ty s benzinem N98 či lepším jsou pak nejblíže v Českých Budějovicích, Českém Krumlově, na hlavním tahu na Rakouskou nebo na Brno. Všechno je to desítky kilometrů daleko.
Cullinan má nádrž na 100 litrů, což vzhledem k jeho spotřebě není zase tak mnoho, takže pokud si v těchto místech cestu s podobným nenaplánujete, snadno skončíte jako Leoš M. Naštěstí se našel někdo z místních, kdo jej dopravil na pumpu alespoň pro obyčejnější palivo. Situaci komentoval lakonicky: „Tomu Rollsu může taky dojít benzin? To je divný. Tam by měl být za ty peníze reaktor.” Docela trefné - auto stojí v základu 8 milionů Kč a pochybujeme, že si v základním provedení vůbec někdo nějaké koupil.








Leoš Mareš se svým autem veřejnosti z očí neztratí. Když jej lidé podezírali, že u Trocnova raději zaparkoval daleko od běžných míst, ukázalo se, že mu ve skutečnosti došel benzin. V tomto autě a v těchto místech není divu. Foto: Leoš Mareš@Instagram
Zdroj: Leoš Mareš@Instagram
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
před 3 hodinami
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
před 4 hodinami
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
před 6 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 00:50 - abgx1
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.26. 20:43 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
