Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Mercedesu, ve kterém před 25 léty zemřela princezna Diana, stále marně žádá o vrácení vozu
30.8.2022 | Petr Miler
Pro příznivce konspiračních teorií je to voda na mlýn. Auto, ve kterém Lady Di zemřela, nebylo její a nepatřilo ani Dodimu Al-Fayedovi, mělo svého majitele, který jej nikdy nepřestal chtít zpět. Přesto jej dodnes nedostal.
Zítra uběhne už 25 let od chvíle, kdy v Paříži za tragických okolností zemřela princezna Diana. Její smrt tehdy šokovala celý svět, který jako by nemohl uvěřit tomu, že se něco takového mohlo stát. Od té chvíle se nikdy nepřestalo spekulovat o tom, kdo nebo co za její smrtí mohlo stát, už samotný způsob, kterým opustila tento svět, ale jakékoli konspirační teorie popírá.
Pro ty, kterým „smrtelná nehoda v extrémně bezpečném autě” nepřijde jako sama jako dostatečně nevhodný způsob, jak někoho úkladně zabít, jsme kdysi přinesli i důkladnou analýzu patologa, který vyšetřoval její smrt. Byla to kombinace nešťastných okolností, z nichž ten nejvýznamnější faktor vnesla do hry sama oběť - kdyby se byla bývala připoutala, podle patologa by se jí nestalo prakticky nic. Jsou jistě chvíle, kdy lze ještě pochopit, že se někdo do poutání nehrne, ale nepoužít pás uprostřed honičky s paparazzi noční Paříží, to je opravdu nerozum.
Stalo se, čas už nikdo nevrátí a po čtvrtstoletí můžeme jen vzpomínat. I tak dlouho po samotné nehodě ale vychází na světlo okolnosti, nad kterými zůstává rozum stát. Jak zjistil britský The Mirror, po autě, ve kterém Lady Di zemřela, se slehla zem. A není to tak, že by se kdokoli oprávněný auta zbavil, majiteli vozu nebyl Mercedes S 280 generace v W140, ve kterém jela Diana s Dodim, nikdy vrácen ani přesto, že o to opakovaně výslovně žádal.
Oním majitelem byl jistý pan Musa, majitel firmy Etoile Limousines, která poskytovala vozy hotelům jako Ritz, ve kterém princezna Diana v onen osudný den bydlela. Auto prý bylo a nikdy nepřestalo být jeho majetkem a vždy ho chtěl vrátit. Nikdy ho ale nedostal. Dá se pochopit, že jej nedostal v průběhu vyšetřování, celá nehoda ale byla dávno uzavřena, auto přesto nebylo vydáno.
To jen živí konspirační teorie - jako by se z auta mělo dát zjistit něco, co je veřejnosti skrýváno. Francouzská policie měla vůz až do roku 2017 držet v uzavřeném kontejneru prakticky ve stejném stavu, v jakém byl rozstříhán po nehodě, od té doby se o místě jeho výskytu neví. Pan Musa z toho není šťastný, chtěl auto poskytnout některému z muzeí jako exponát, vydání vozu se ale nikdy nedočkal.
Prý na něm nechce vydělat, dost dobře by ale mohl - nedávno probíraný Dianin Ford Escort se prodal za více než 21 milionů Kč, na takové sumě má asi z 97 procent podíl jen její jméno. I vrak onoho Mercedesu je tedy jistě zbožím za miliony, ne-li za desítky, jeho zbytky by mohly přilákat do muzeí spousty lidí.
Jakkoli chápeme, že je pochybné takto vydělávat na něčí smrti, majitel vozu nemůže za to, co se stalo a nehodou utrpěl škodu i on sám. V principu by tedy mělo být na něm, co s autem udělá, Francouzi to ale zjevně vidí jinak, už 25 let. Zlí jazykové navíc tvrdí, že auto mezi oním rokem 2017 a dneškem sešrotovali, i když na to z podstaty neměli žádné právo. Britská královská rodina ale prý nebyla nadšena představou, že celá událost bude znovu a znovu připomínána jakýmisi výstavami...



Jízda podobným Mercedesem S W140, pouze v jiné verzi, se stala osudným princezně Dianě. Sám vůz měl majitele, kterému nikdy nepřestal patřit, ani za 25 let od nehody mu ale nebyl vrácen. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: The Mirror
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 2 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva