Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel ukázal, jak vypadá auto, které ujelo 1,6 milionu km s původní technikou i interiérem
20.8.2021 | Petr Prokopec
Tento konkrétní vůz dokládá, jak robustní auta se dříve stavěla. Přes veškerý vývoj, který se odehrál, si nedokážeme představit, že by dnešní auta po 1,6 milionu km ještě jezdila bez zásadní renovace jejich techniky.
Se sportovně laděnými auty nebývá spojen velký nájezd. Není to až tak překvapivé, neboť supersporty za mnoho milionů kupují lidé už spíše jen jako investici, než aby si za jejich volanty užívali nemalého výkonu. Ovšem ani nižší liga nebývá užívána dennodenně, spíše svým majitelům slouží pro radost o víkendech. Když se tedy někde objeví exemplář, který svým nájezdem překonává mnohé rekordy, logicky k sobě přitáhne nemalou pozornost. Jako Honda CRX, kterou vlastní zastoupení japonské značky v americké Tampě a automobilka se rozhodla ukázat jej celému světu.
Tento vůz byl vyroben v roce 1991, šlo tedy o jeden z posledních kousků v rámci druhé generace. Disponuje přitom výbavou Si (Sport injected), což byl tehdejší vrchol. Pod kapotou lze tedy počítat s jedna-šestkou, jejíž výkon byl navýšen na 110 koní. O jejich přenos se pak výlučně staral pětistupňový manuál, jakkoliv u nižších úrovní bylo možné sáhnout i po automatu. Mimo to pak Honda této verzi nadělila také kotoučové brzdy a 14palcová hliníková kola ve všech rozích.
Jakkoliv nicméně varianta Si byla nejvýkonnější - tedy z úrovní nabízených ve Spojených státech - zaměřena byla spíše komfortně. Proto ostatně bylo možné již ve standardu počítat s klimatizací a elektricky ovládaným střešním oknem. Hmotnost tak vzrostla vůči základním modelům o dvaatřicet kilo na 986 kg. Je však více než jisté, že to majiteli vozu, o kterém je řeč, ani zdaleka nevadilo. Za volant totiž evidentně musel usedat každý den, a to jistě s nemalým potěšením.
Červeně lakovaný exemplář (šlo o nejčastější volbu ze šesti dostupných odstínů) má totiž najeto už 1 002 473 mil (1 612 979 km), což odpovídá více jak dvěma zpátečním cestám na Měsíc. Velmi pravděpodobně tu tak máme absolutního rekordmana, který navíc daného počinu dosáhl již v roce 2015. Právě tehdy jej totiž dealerství v Tampě odkoupilo a vůbec poprvé vystavilo. Od té doby jej pak pouze udržuje v příkladné kondici, což ale ve výsledku nedá příliš mnoho práce.
Je totiž třeba dodat, že interiér vozu je původní, stejně jako motor a převodovka. To je s ohledem na daný nájezd něco neuvěřitelného, výrobní kvalitě se v tomto případě lze jen klanět. Stejně jako skutečnosti, že zhruba před osmi nebo devíti lety nechal původní majitel přelakovat karoserii. Šlo totiž o jediný výraznější zásah, vyjma běžné servisní péče. Člověku se z toho přitom až dere slza do oka, zvláště při pomyšlení, že dnešní auta něčeho podobného stěží budou schopná.


Tato Honda CRX najela více než 1,6 milionu kilometrů... Foto: Honda











...cestu na Měsíc a zpátky tak de facto víc než dvakrát, a to s původním motorem, převodovkou i interiérem. Vzhledem ke stavu vozu je to fascinující. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
