Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel ukázal asi nejojetější BMW M5 na světě. Najelo neskutečné kilometry stále s původním motorem
26.7.2022 | Petr Prokopec
V minulosti jsme se zmiňovali o exemplářích majících na tachometru 300 nebo 400 tisíc km, tady jsme ale ještě úplně jinde. Tohle auto je nejlepším důkazem toho, jak kvalitní mnichovská produkce okolo přelomu milénia bývala, k milionu najetých kilometrů nechybí mnoho.
Se sportovními vozy se obvykle pojí nižší kilometrový nájezd. Pokud jde o kupé nebo roadstery, je to snadno pochopitelné, neboť jejich majitelé je nepoužívají pro denní provoz a z garáží je vytahují spíše o víkendech. A i když se jedná o výkonné verze univerzálně použitelných aut, stejně s nimi málokdo jezdí jako s dieselovými tahouny. Už jen kvůli provozním nákladům, přičemž na mysli nemáme jen spotřebu paliva.
Na takové auto jsou drahé pneumatiky, brzdy, na co si vzpomenete. A v současné době je tu i jistý investiční potenciál, kdy existuje dost zajímavých vozů, které už nejspíše nedostanou adekvátního nástupce. To si pak kde kdo rozmyslí s nimi najet statisíce kilometrů za pár let a jejich sběratelskou hodnotu tím prakticky vynulovat. Přesto se čas od času najde výjimka, před kterou je nutné smeknout.
Nejinak je tomu i nyní, kdy si posvítíme na třetí generaci BMW M5 s kódovým označením E39. Ta se začala prodávat v roce 1998, přičemž na rozdíl od předchůdce dorazila jen jako čtyřdveřový sedan. Značka sice původně počítala i s návratem kombíku, nicméně za vývoj 4,9litrového osmiválce S62 utratila tak velké množství peněz, že na další investice již neměla kapacity. Praktičtější provedení se tak znovu vrátilo do nabídky až v generaci E61, a to navíc jen v Evropě.
Provedení E39 vzniklo 20 482 exemplářů, což není málo. Z montážních linek v Dingolfingu pak sedan přestal sjíždět v roce 2003, pro nás je ale v tuto chvíli nejpodstatnější kousek z roku 2002, který se ukázal v americkém Texasu. Najeto má totiž neskutečných 542 500 mil, tedy nějakých 872 883 kilometrů. Pokud by s ním tedy jeho vlastník jezdil jen po Rovníku, obkroužil by naši planetu takřka dvaadvacetkrát. Či by více než dvakrát mohl zamířit ze Země na Měsíc a zpět.
Velmi pravděpodobně tak jde o nejojetější BMW M5 E39 na světě, které je nicméně i přes takto rekordní nájezd v pozoruhodně dobrém stavu. Karoserie lakovaná šedou barvou Sterling Grey nevykazuje nějaké zásadní poškození, v případě hnědého interiéru je pak patrné původní tovární kožené čalounění bez výraznějších „vrásek“. Vše by samozřejmě chtělo detailní prohlídku, ovšem na první pohled lze vozu jednoznačně ukázat palec nahoru.
Majitel přitom uvádí, že vůz stále disponuje originálním motorem i rozvodovým řetězem, mimo to ovšem nedočkal ani žádných výraznějších oprav. Jinými slovy zde tedy máme jasné potvrzení kvalit, kterými se BMW z doby aut jako je toto ještě pyšnilo. S něčím takovým ovšem moderní produkci značky již nelze spojovat, zvláště co se týče řad 5/6. Ty totiž v německém TÜV Reportu figurují mezi čtyřmi- a pětiletými vozy na posledním místě.
Bylo by přitom zajímavé zjistit, jak je na tom pohonná jednotka ohledně výkonu. Když totiž před dvaceti lety opouštěla továrnu, motor měl dle technických parametrů produkovat 400 koní a 500 Nm, což sedan rozpohybovalo na stovku za 5,3 sekundy. Stejně tak by nás zajímala i cena, ačkoli si nejsme jisti, zda se ho majitel chce zbavit. Za skoro 873 tisíc najetých km už auto člověku přiroste k srdci...



Takřka 900 tisíc kilometrů je výjimečná porce i u tradičních služebních aut typu Volkswagenu Passat. V případě BMW M5 jde ale o něco neskutečného, zvláště když sedan stále disponuje původním motorem. Ilustrační foto: BMW
Zdroj: E396Source@YouTube
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 9 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 8 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 9 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 10 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 11 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva