Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje
27.2.2020 | Mirek Mazal
Když si nějaké auto koupíte, můžete si s ním dělat, co chcete, ano? Ano, ale jen pokud to není Ferrari. Posedlost Italů chránit „čistotu” své značky zašla až tak daleko, že žaluje majitele vozu kvůli výměně motoru.
Australan Reuben Bemrose podniká automobilové pokusy, do kterých se jiní ani neodvažují pustit. Jedním z posledních extrémů se stalo stříbrné Ferrari 456 GT, do jehož motorového prostoru místo původního V12 zapadl Wankelův rotační agregát B13 původem od Mazdy. Podivná konverze odpovídá Reubenovu smýšlení a protože je ve svém počínání velmi dobrý, byl oceněn pohárem za nejlepší konverzi na posledním srazu fanoušků Wankelů.
Pro někoho zničené Ferrari obletělo média po celém světě a svérázného projektu si všimli i lidé v Maranellu. A s výbušností sobě vlastní začali celou situaci řešit. Už dříve svým chováním mnohokrát naznačili, že na posvátné modely poháněné vidlicovým dvanáctiválcem Ferrari se nesmí sahat, protože Bermosemu důrazně doporučilo ukončit podobné aktivity - zažalovalo jej u australského soudu za poškozování dobrého jména značky.
Dnes slavný rebel pořídil nepojízdný kus za zlomek ceny funkčního exempláře a kvůli poškození čelních partií včetně motoru provedl troufalou náhradu atmosférického srdce za exotický agregát. Neobvyklá transformace jej stála 13 tisíc australských dolarů (199 tisíc Kč) a dva týdny času v garáži. Na otázku ohledně nutkání či důvodů výstřední proměny pohonu muž odpověděl jasně: „Mysleli jsme si, že to bude zábava.“
Wankel ve Ferrari pobavil kde koho, u automobilky ale narazil, a celý případ tak skončil u soudu. Žalovaný kutil zatím zůstává v klidu a zvolil ústup ve formě ironické omluvy. Reuben prý respektuje, že Ferrari chrání svůj image a nemá problém pochopit rozhořčení kvůli náhradě kultovního dvanáctiválce za Wankel. Ale žaloba? „Milé Ferrari, je mi to velmi líto, nechtěl jsem znevážit vaši značku. Nevidíte, že jen chci, abychom byli přáteli?“ uvedl majitel kontroverzního provedení 456 GT možná doufajíc, že Italové vezmou svůj krok zpět. Pochybujeme o tom...













Týrané Ferrari si s rotačním motorem Mazdy rozumí, automobilka pro to ale nemá pochopení
Zdroje: TVNZ, NEWS@Youtube, lord.bemrose@Instagram
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 7 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 8 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 10 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 11 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva