Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati chystá nové MC12 na základech LaFerrari, ale bez hybridní techniky
21.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ve hře o pohonnou jednotku „trojzubce“ není nic menšího než 6,3 V12 se sníženým výkonem, nebo naopak 3,8 V8 se čtyřmi turbodmychadly.
Německá automobilka Porsche loni přiznala, že její supersport 918 Spyder o kombinovaném výkonu 795 koní by mohl vyházením všech dodatečných akumulátorů, kabeláže, elektromotorů a příslušenství souvisejícího s elektrickou částí hybridního ústrojí zhubnout až 420 kilogramů, což by už docela slušně dokázalo vykrýt ztrátu 216 elektrických koní.
Pokud víme, prozatím neexistují ani náznaky, že by centrála v Zuffenhausenu něco takového chystala, mezi nejrychlejšími stroji nové generace, jejichž společným jmenovatelem je „hybridní“, se však dost možná už brzy podobné přestavby dočkáme. Zdroje v Maserati, spadající pod křídla značky Ferrari, naznačují, že Italové chystají nástupce MC12 s technikou LaFerrari, ale bez hybridního balastu.
Podle britského magazínu Car, který s tímto zjištěním přišel, si nové Maserati z Maranella vypůjčí zavěšení i s odpružením, řídicí elektronické systémy a na míru upečený karbonový monokok. V případě pohonu údajně existují dvě cesty. Buď Maserati dostane mírně podladěný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, který v LaFerrari produkuje 800 koní anebo dostane 3,8litrový osmiválec z nového Quattroporte, jen místo dvou turbodmychadel dostane čtyři.
Luxusní limuzíně tato jednotka umí dodat 530 koní, zdvojnásobení přeplňování po vzoru Bugatti Veryron by však údajně mohlo vyšponovat výkon až někam k 900 koním LaFerrari a McLarenu P1. Bližší čísla známá nejsou, v žádném případě však Maserati nebude smět překonat svého patrona, stejně jako to mělo zakázáno MC12 ve srovnání s Enzem.
Na druhou stranu exkluzivita Maserati bude ve srovnání s Ferrari dost možná vyšší. Italové slíbili vyrobit 499 kusů LaFerrari a už mají vyprodáno, sesterské LaMaserati však nemá vzniknout ve větším počtu než 50 aut. Také proto by neměla překvapit ani cena, která se podle odhadu informátora má pohybovat kolem milionu eur bez daně.






Davnáctiválec LaFerrari ještě není jistý, údajně se zvažuje také čtyřikrát přeplňovaná V8 z Quattroporte
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ford říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 3 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 4 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva