Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati chystá nové MC12 na základech LaFerrari, ale bez hybridní techniky
21.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ve hře o pohonnou jednotku „trojzubce“ není nic menšího než 6,3 V12 se sníženým výkonem, nebo naopak 3,8 V8 se čtyřmi turbodmychadly.
Německá automobilka Porsche loni přiznala, že její supersport 918 Spyder o kombinovaném výkonu 795 koní by mohl vyházením všech dodatečných akumulátorů, kabeláže, elektromotorů a příslušenství souvisejícího s elektrickou částí hybridního ústrojí zhubnout až 420 kilogramů, což by už docela slušně dokázalo vykrýt ztrátu 216 elektrických koní.
Pokud víme, prozatím neexistují ani náznaky, že by centrála v Zuffenhausenu něco takového chystala, mezi nejrychlejšími stroji nové generace, jejichž společným jmenovatelem je „hybridní“, se však dost možná už brzy podobné přestavby dočkáme. Zdroje v Maserati, spadající pod křídla značky Ferrari, naznačují, že Italové chystají nástupce MC12 s technikou LaFerrari, ale bez hybridního balastu.
Podle britského magazínu Car, který s tímto zjištěním přišel, si nové Maserati z Maranella vypůjčí zavěšení i s odpružením, řídicí elektronické systémy a na míru upečený karbonový monokok. V případě pohonu údajně existují dvě cesty. Buď Maserati dostane mírně podladěný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, který v LaFerrari produkuje 800 koní anebo dostane 3,8litrový osmiválec z nového Quattroporte, jen místo dvou turbodmychadel dostane čtyři.
Luxusní limuzíně tato jednotka umí dodat 530 koní, zdvojnásobení přeplňování po vzoru Bugatti Veryron by však údajně mohlo vyšponovat výkon až někam k 900 koním LaFerrari a McLarenu P1. Bližší čísla známá nejsou, v žádném případě však Maserati nebude smět překonat svého patrona, stejně jako to mělo zakázáno MC12 ve srovnání s Enzem.
Na druhou stranu exkluzivita Maserati bude ve srovnání s Ferrari dost možná vyšší. Italové slíbili vyrobit 499 kusů LaFerrari a už mají vyprodáno, sesterské LaMaserati však nemá vzniknout ve větším počtu než 50 aut. Také proto by neměla překvapit ani cena, která se podle odhadu informátora má pohybovat kolem milionu eur bez daně.






Davnáctiválec LaFerrari ještě není jistý, údajně se zvažuje také čtyřikrát přeplňovaná V8 z Quattroporte
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva