Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mini zreviduje svou nabídku, některé modely se nedočkají nástupců
6.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rychlá expanze Mini se zatím nesetkává s adekvátní reakcí zákazníků. Paleta modelů tak bude nadále čítat sedm modelů, jejich podoba se ale změní.
Zaklínadel dnešní automobilové doby existuje řada, jedním z těch nejčastěji slýchaných je ale tzv. „modelová ofenzíva” neboli rychlé rozšiřování počtu nabízených modelů. V posledních letech jde o populární strategii hned z několika důvodů, zejména pak ze tří.
Jednak rozličné koncernové skládačky dosáhly takové úrovně, že postavit na totožných základech třeba hned deset různých aut není problematické, druhý klíčový faktor s tím pak úzce souvisí. Auta jsou si fakticky čím dál tím více podobná a zákazníkům se snaží zalíbit nikoli svým vyhraněným charakterem, ale spíše specifickým vzhledem jen s mírně odlišným naladěním. Třetím faktorem pak je, že se všichni snaží nabízet auta všem - zatímco třeba BMW se dříve spokojilo se svou trojicí sedanů a jejich zákazníky, brzy bude chtít být nejen na stěnách, ale i v garážích klientů rodinně orientovaných kompaktů. Zrovna BMW tato strategie až na menší omyly zatím vychází, dceřiné Mini se při uplatňování podobného postupu poněkud zaseklo a management firmy už teď naznačuje budoucí změny.
Viceprezident amerického zastoupení Mini Jim McDowell totiž v rozhovoru pro kolegy z Edmunds prozradil, že nabídka značky dozná během následujících pěti let významných změn, neboť některé aktuální modely se nedočkají svých nástupců. Důvod? Prostě nejsou úspěšné. McDowell konkrétně konstatoval, že o 75 procent prodejů značky na americkém trhu se starají pouhé dva modely - klasický hatchback a SUV Countryman. Zbylých pět (Cabrio, Clubman, Coupe, Roadster a Paceman) se zasluhuje jen o čtvrtinu prodejů a právě mezi nimi máme hledat budoucí odpadlíky.
„Jakmile začneme nahrazovat současné modely, uvidíte, že nenahradíme úplně každý z nich,” řekl McDowell s tím, že značka začne v příštím roce uvádět na trh novou generaci hatchbacku, kterou mají následovat další odvozené verze. Značka chce nadále nabízet sedm více či méně specifických modelů, jistou budoucnost ale mají pouze ony dva úspěšné. „Své šachové figurky můžete na šachovnici rozmístit rozličným způsobem, pokud víte, že jich máte sedm,” dodal McDowell.
Šéf amerického Mini odmítl upřesnit, které vozy jsou konkrétně v ohrožení, ale to si můžeme zkusit domyslet. Zejména Roadster a Cabrio vedle sebe valný smysl nedávají a je otázka, jak moc zákazníky bere jinak skvělé Coupe. Také Paceman může mít vedle Countrymanu těžkou práci se prosadit, jakkoli má coby poslední novinka zatím největší časový prostor ukázat, co dovede.
Ať už z nabídky vypadne cokoli, je otázkou, co odpadlíky nahradí. V produktových plánech se už v minulosti objevily modely jako sedan či MPV, je ale otázkou, jak moc jsou dnes relevantní. Naopak skoro jisté víme, že produkční verze se přinejmenším v dohledné době nedočká malý Rocketman, o jehož příchodu na trh se opakovaně spekulovalo.
McDowell sice možnost výroby podobného modelu nevylučuje, konstatuje však, že jej Mini dnes nemá z čeho vyrobit. „Nechci říci, že ho nevyrobíme, nemůžeme ale potvrdit, že by na jeho výrobu existovaly plány. Vyžadovalo by to komponenty, které dnes nemáme k dispozici, současné motory a převodovky jsou příliš velké na takto malé auto,” dodal McDowell. Připomněl však, že vůz byl přijat velmi kladně a některé jeho designové prvky se objeví už na následující generaci současného hatchbacku značky.
Ať už bude rébus kolem produkčního Rocketmanu v následujících letech vyřešen jakkoli, máme se i tak očividně na co těšit. Paleta modelů Mini se sice početně nerozroste, může se ale podstatně změnit a v nabídce je objevit prakticky cokoli. Mateřské BMW v tomto ohledu nemá zábrany ani s vlastní značkou, natož pak s těmi později nabytými.















Z nabídky Mini může v následujících letech zmizet až pět současných modelů. Jedním z těch, který se bude muset o místo na slunci bít, je Mini Coupe, zde ve verzi JCW
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 2 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 5 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva