Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Musk prosí zaměstnance, aby aspoň letos splnili cíl pro rok 2018, ignorovali nekvalitní auta
28.12.2020 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že u Tesly konečně zavládla alespoň trocha klidu a firma se nyní bude soustředit na to, aby zlepšila kritizovanou kvalitou a dostávala svým závazkům, mýlíte se, nic takového zjevně není na pořadu dne.
Elon Musk v minulosti opakovaně přiznal, že má problém s dodržováním termínů, které si sám stanoví. Poučit se z toho ale nezvládl a dále až příliš často slibuje něco, co následně není dodrženo. Příliš ambiciózní cíle považuje za součást motivace, což lze chápat, jako šéf bedlivě sledované firmy by ale neměl k této věci přistupovat tak, jako ke snahám o snížení vlastní tělesné hmotnosti či čemukoli podobnému. Cokoli co řekne je sledováno celým světem a s jakýmkoli nedodrženým slibem je následně konfrontován.
Je tomu tak i v případě výrobních cílů, což nejlépe připomíná interní e-mail zaslaný zaměstnancům firmy o vánočních svátcích. V něm Musk uvádí, že automobilka má už jen pět dnů na to, aby letos dodala půl milionu aut v jednom kalendářním roce a prosí zaměstnanci, aby tuto metu zdolali. Přitom nepomněl zmínit kritiky firmy, kteří naznačovali, že něco takového není možné. Poněkud ale zapomněl dodat, že on sám půl milionu vyrobených aut za 12 měsíců stanovil jako cíl při představování výsledků investorům před čtyřmi léty již pro rok 2018.
Musk tak prosí zaměstnance, aby v roce 2020 napnuli své síly ke splnění cíle pro rok 2018, což je poněkud tragikomické. Pro letošek bylo při té samé příležitosti stanoveno jako cíl vyrobit 1 milion automobilů - tomu zůstane Tesla bez ohledu na finální bilanci na hony vzdálena.
Nejde však jen o to, že se Musk tímto způsobem pokouší alespoň o dva roky později splnit cíl pro rok 2018. Ještě tragikomičtější je způsob, jakým ho chce také dosáhnout. Ve zmiňovaném emailu totiž o pomoc požádal také lidi stojící na konci linky, tedy kontrolory kvality, aby v podstatě nedělali svou práci. Mají zajistit, aby vozy mohly okamžitě vyrazit za svými majiteli bez toho, aniž by se jimi PDI (pre-delivery inspection, inspekce před dodáním) zabývala. Ta by totiž musela řešit nedostatky, které při výrobě vznikly, což by mohlo dodání 500 tisíc aut za rok zhatit.
Šéf Tesly dokonce výslovně říká, že na něco takového dnes „prostě není čas”. Hlava firmy, jejíž auta platí podle renomovaných studií za daleko nejnekvalitnější na trhu, tak v době relativní pohody vyzývá kvalitáře, aby jako prvotřídní zboží „odfajfkovali“ i to, které kvalitní není. Dá se tak předpokládat, že auta vzniklá v této době budou znovu předmětem kritiky pro své zdánlivě nepochopitelné nedostatky - toto je alespoň činí pochopitelnými.
Nic nového pod sluncem, řeknete možná. Ano, nic nového. Jen jsme možná doufali, že Tesla alespoň v pozici nejhodnotnější automobilky světa (aktuálně 633 miliard dolarů, což je více než Toyota, VW, Daimler, GM, BMW, Honda, Ford, Nissan, Hyundai a ještě několik mnohonásobně větších výrobců aut - třeba Renault, který loni prodal 3,8 milionu aut a má hodnotu asi jedné padesátiny Tesly - dohromady) se bude snažit dělat svá auta aspoň kvalitně.



Hlavně Tesla Model 3 proslula za dobu své výroby svou nekvalitou, která se dalece vymyká současným měřítkům automobilového průmyslu. Za této situace Elon Musk na konci roku 2020 prosí zaměstnance, aby ignorovali nekvalitní vozy kvůli splnění výrobního cíle, který firma stejně o dva roky prošvihla. Foto: Tesla
Zdroj: Inside EVs
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejnovější články
- Výroba klíčových modelů Tesly stojí. Firma to nikomu neřekla, zaměstnanci nesmí mluvit
před 6 hodinami - Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve
před 8 hodinami - Nejspolehlivější levné ojetiny podle Němců: I auta za desítky tisíc mohou vydržet
před 9 hodinami - Slavnému herci ukradli čtyři drahá auta za jediný rok, u dvou zloději použili stejný fígl
před 11 hodinami - Honda padá ke dnu. V EU neprodává skoro nic, klíčový model ničí čistka mezi motory
včera - Jeremy Clarkson řekl, jaké auto lituje, že kdy prodal i jaké by si nikdy nekoupil
včera - Američané zvolili 90 nejbezpečnějších aut dneška. Bodovaly všechny značky, až na jednu
včera - Totálně zrezlé auto nalezené po dekádách ve stodole se v aukci prodalo za 4 miliony
včera - Jaguar páchá sebevraždu, říkají jeho dealeři, zařízne všechny nejprodávanější modely
včera - Slavný zpěvák nakonec před jízdou pil jen trochu, kontroverzní reklama Jeepu je tak zpět
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123