Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na prodej je krásná, exportní Škoda Rapid 130 v neobvyklé barvě, ujela jen 69 tisíc km
7.2.2021 | Petr Miler
Takhle pěkný Rapid se dnes už nevidí, tím spíše ne ve svého času neobvyklém černém laku. Toto je výjimka, šance pořídit podobné auto za jakkoli nízkou cenu je ale dávno pryč.
Škoda i dnes nabízí model Rapid, děje se tak ale jen v Rusku a Číně, kde pořád prodejně válcuje novější Scalu. Dříve byl k mání i u nás a nebylo to vůbec špatné auto, jenže byl a je to tak trochu parazit. Vzal si jméno výjimečného kupé z 80. let a ještě výjimečnějšího vozu z počátků existence Škody, přitom jde o racionálně pojatý, rodinný liftback či hatchback s později bezvýhradně tříválcovými motory. Obecně vzato, proč ne, ke stylovému kupé má ale současný Rapid opravdu daleko.
Dvoudveřový Rapid Škoda vyráběla ve druhé polovině 80. let a po krátké éře nepříliš chtěné verze s motorem modelu 120 nabídla varianty 130, 135 a 136 s motory 1,3 o výkonu až 46 kW (63 koní). Těm sekundovaly věci jako pětistupňová převodovka, víceprvkové zavěšení zadní nápravy či čtyřpístkové přední brzdy. Nabízelo tedy na poměry tehdejší ČSSR zajímavou dynamiku a pochopitelně, bylo to kupé, takže šlo o stylovku, kterou ani dnešní „velká Škoda” zdaleka nenabízí.
Těchto aut se nevyrobilo úplně málo, relativně vysoké desetitisíce, jenže je to už více než 30 let, co se za posledním zavřely brány škodováckých továren. Narazit tak dnes na vůbec nějaký kus v prodeji je výjimečné a pokud se tak stane, v pěkném stavu nebývá. Dnes vám ale ukážeme kousek na prodej, který je opravdu pěkný, navíc neobvykle černý, ovšem jeho cenu akceptuje zřejmě jen pořádný nadšenec.
Jde o Rapid 130 z roku 1986, který byl původně vyvezen do Německé demokratické republiky. Najeto má za celých těch 34 let pouze 69 500 km a i když zřejmě není způsob, jak tento nájezd doložit, prodávající říká, že stav vozu je prvotřídní. A nepřehání. Vzhledu jistě pomohla částečná renovace před 6 lety, při níž ovšem vůz přišel nejméně k jedné drobné nesrovnalosti - označení Rapid 130 vpravo na zádi. Takové v originálním provedení neexistovalo, jde o nesprávné spojení dvou jinak používaných označení na různých verzích.
Přesto je třeba říci, že vypadá parádně, zejména v oné naleštěné černé. A podívejte se do interiéru, který vypadá, jako by včera sjel z výrobní linky. S motorovým prostorem je to zase o něco horší, z toho byste se asi nenajedli, technický stav je ale prý bezvadný, což má dosvědčovat i nová německá STK, kterou není možné projít jen tak.
Auto je to tedy pěkné, byť ne úplně muzejní a ještě před pár léty byste podobné koupili za 100 až 200 tisíc Kč - více by stál jen dokonale zachovalý původní kus. Kdeže tyto sněhy jsou. Dnes probírané auto nabízí Genex, současná firma používající jméno někdejšího východoněmeckého Tuzexu, za 17 900 Eur, tedy asi 462 tisíc Kč. To už bude chtít vážně kopici nadšení, přesto nepochybujeme, že i na takové ceny budeme za pár let vzpomínat se slzou v oku. Rapidy stoupají na ceně raketovou rychlostí a výhledově budou už jen vzácnější.








Takhle pěkný Rapid z časů komunistické Škody už se moc nevidí, v černé barvě je to velká rarita. I drobnými vadami ale stojí skoro půl milionu. Foto: Genex, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
