Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenec rozebral volant nové Tesly Model 3 a ukázal, co se nachází uvnitř
7.4.2019 | Petr Prokopec
Tesla proslula tím že dělá věci jinak než ostatní a inovuje i provedení komponentů, na kterých zdánlivě není co vymýšlet. V případě volantu Modelu 3 to ale tak úplně neplatí.
Tesla se velmi ráda chlubí jednoduchostí interiérů svých vozů, kde tlačítka jsou pomalu zakázaným prvkem. Takový Model 3 jich ve svých útrobách skrývá naprosté minimum, dvě rolovací přitom najdeme na volantu. Jedna logika věci tak velí očekávat, že extrémně jednoduchý ve své konstrukci bude i samotný volant. Jiná ale připomíná, že Tesla dělá „normálně” máloco, a tak není nemístné očekávat nějaké neobvyklé řešení i na tomto místě.
Jak je tomu doopravdy, se rozhodl zjistit automobilový nadšenec vystupující na Youtube pod přezdívkou RoyBoyPoly, který dříve pracoval po Teslu. Pro firmu zjevně neznamenal tolik, aby za odměnu dočkal celého Modelu 3, jeden z přátel, které si v automobilce udělal, mu ale daroval alespoň volant od vozu. Nejde o plně produkční kousek, k tomu mu chybí kupříkladu bílé šipečky po obou stranách rolovacích tlačítek či airbag. Ten se běžně skrývá za plastovým krytem, jenž je ozdoben logem značky. To pak neodkazuje na název Tesly, jak by mnohý očekával, nýbrž na vnitřní část elektrického ústrojí, který se stará o pohon všech vozů značky.
Aby mohlo dojít k vyjmutí krytu, jehož součástí je běžně airbag, je zapotřebí vsunout imbus do dvou dírek po stranách volantu. Uvolněna je tak svorka, která jinak drží kryt na svém místě. Jakmile ten zmizí, volant toho ve svých útrobách mnoho nenabízí. Víceméně tu totiž máme jen pár šroubků, plastových dílů a drátů, jenž propojují ona tlačítka s řídícím softwarem vozu. Za povšimnutí přitom stojí nápisy Tesla, které se objevují prakticky na všem včetně řídicích modulů.
I tímto krokem chce kalifornská automobilka udělat definitivní tečku za minulostí, jenž je spojena s Modely S a X. V době jejich příchodu na trh totiž menší podíl v Tesle držel i koncern Daimler, který navíc značce dodával i některé komponenty. Proto má být volant těchto starších modelů komplikovanější a samotná rolovací tlačítka pak postrádají prý jednoduchost. Řešení použité v nové trojce má být naopak maximálně jednoduché a přímočaré, což ovšem ve výsledku znamená třeba i to, že vůz nenabízí vyhřívaný volant - prvek, který dnes pořídíte i do aut, jakýmkoli jsou kompaktní Škody či Kie.
Tím nám rozborka končí, na pochopení volant Tesly Model 3 doktorát z raketových věd zjevně nepotřebujete. Tedy alespoň za předpokladu, že vám stačí pouze rozebrání na základní mechanické komponenty. Pokud však zatoužíte rozebrat i elektronické moduly rolovacích tlačítek, bude již minimálně nějaký ten vzdělávací kurz potřebovat. Je však otázkou, zda by vám to k něčemu bylo. V tomto ohledu Tesla zjevně zbytečně neinovovala, jak je jejím zvykem, ale výjimečně vsadila na heslo, že v jednoduchosti je krása.
Volant Tesly Model 3 je na rozdíl od některých částí vozu extrémně jednoduchý, jistě ku prospěchu věci - od nákladů na výrobu přes okamžité fungování až po trvanlivost
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před hodinou - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 2 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 4 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 5 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva