Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nastupující britský premiér byl kdysi automobilový novinář, psal bizarní recenze
24.7.2019 | Mirek Mazal
Máte pocit, že nový britský premiér se svérázným mužem stal až v průběhu své politické kariéry? Věřte, že ne, ani motoristické kuloáry na jeho práci nemohou zapomenout.
Bývalý londýnský starosta a ministr zahraničí Spojeného království jménem Boris Johnson vyhrál volby na post šéfa britských konzervativců. S tím mu do klína spadla i pozice tamního premiéra, kteroužto ve středu přebere od Theresy Mayové. Té zlomila vaz neúspěšná jednání o odchodu země z Evropské unie, kvůli kterým Johnson před rokem podal demisi na pozici ministra zahraničí. Blonďatý bouřlivák bude zřejmě nejkonfliktnějším ministerským předsedou v historii Velké Británie.
Politik známý kontroverzními výroky a komickým vystupováním svoji povahu nezapřel ani během méně známé kariéry automobilového novináře. Tuto profesi vykonával podobně zvláštním způsobem a své názory dával najevo úplně stejně jako později při důrazném vysvětlování svého názoru politickému obecenstvu v parlamentu.
Biografka Sonia Purnell vydala v roce 2011 knihu nazvanou „Just Boris“, ve které vzpomíná na řadu příběhů o osobě Johnsona a jeho roli redaktora. Svérázný publicista používal nelichotivé rasové urážky černochů a Číňanů, nadával také osobám s menšinovým sexuálním zaměřením. Nevybíravý slovník doplnil například vyjádřením o tom, že Africe by prospěl kolonialismus.
Za zmínku však stojí i jeho recenze některých automobilů. Jeden z nejhorších komentářů hodnotil Ferrari F430 následovně: „Bylo to, jako by celé hrabství Hampshire leželo na zádech a roztáhlo vyšlechtěné nohy, aby bylo okouzleno italským hřebcem.“ Odvážné vyjádření, ale čtenáři si postupně zvykali. Když se Johnson dostal k Nissanu Murano, už se ani nedivilo: „Tee-hee! Co říká plutokratickým úšklebkem ta zářící mřížka? Říká: z cesty, malé auto řízené obyčejným člověkem se skromným příjmem. Udělejte cestu pro Murano!“ napsal tehdy Johnson.
Sonia Purnell popsala také etapu, kdy dnes nastupující premiér kdysi působil v magazínu GQ a jeho editora dostal blízko šílenství. „Jeho tehdejší editor Dylan Jones věřil, že jím napsaný sloupec je pravděpodobně nejdražší v historii časopisů,“ poznamenala Purnell. A nešlo jen o to, že Johnson byl za svou práci královský odměněn, díky velkolepé lhostejnosti k obvyklým pravidlům používání automobilů zvyšoval náklady i jinak. Shromáždil desítky parkovacích lístků a pokut, protože nedbale parkoval třeba i před centrálou New Scotland Yardu.
Pokuty za stěračem byly podle Johnsonových vlastních slov „přibývaly jako padající sníh na čelním skle“ a více než jednou musel být vyslán podřízený, aby vysvobodil pokutované auto. Pravý viník nikdy nezaplatil, proto se jeho šéfové hroutili v slzách.
Není to jen Sonia Purnell, kdo sdílel peprné příběhy z Johnsonova života. Podrobnosti zveřejnil také další životopisec Andrew Gimson s knihou „Boris: The Rise of Boris Johnson“ Vzestup prostořekého Brita Gimson okořenil velmi kritickým pohledem na schopnosti budoucího politika otestovat automobil, prý ani neuměl pořádně řídit.
Ve stínu kritických poznámek je ale třeba nezapomínat na jednu věc. Johnsonovy peprné komentáře měly u čtenářů - stejně jako dnes u voličů - úspěch, proto mu magazíny platily vysoké honoráře a respektovaly jeho neurvalosti. Navíc je férové dodat, že ani sám Johnson se za dobrého automobilového novináře nikdy nepovažoval, v Top Gearu dokonce kdysi řekl, že jeho recenze byly příšerné.
Tak či onak to dnes bývalý automobilový novinář dotáhl až do nejvyšších pater veřejné správy. Snad mu půjde řízení britského státu lépe než řízení automobilů a psaní o nich. Británie dnes v čele více než kdy jindy potřebuje vyzrálou osobnost schopnou vyvést ji z krize způsobené Brexitem.












Boris Johnson je nepřehlédnutelnou osobou britského veřejného života. Dotáhl to až na post předsedy vlády, ale dříve se prosadil jako svérázný automobilový novinář
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB