Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější auto světa se dá koupit i v Evropě, peníze nebyly ani na čtyři šrouby kol
21.9.2020 | Petr Miler
Docela se divíme, jak se vůbec někomu povedlo tento vůz homologovat pro provoz v zemích Evropské unie, ale stalo se to a nyní je na prodej komukoli. Ovšem, levný už není ani trochu.
Po léta nejlevnější auto světa proslulo nejen svou dostupností, ale i použitím spousty komických řešení. Když zkrátka chcete prodávat auto levnější než všechna ostatní, musíte šetřit i tam, kde jiní „rozhazují”, a tak se náklady ořezávaly, kde to jen šlo. U tohoto vozu nezbylo ani na čtyři šrouby kol, protože tři přece stačí, auto nedostalo víčko palivové nádrže, protože hrdlo může být pod víkem kufru, a rané modely dokonce neměly ani na výklopné páté dveře, protože to znamená tři otevírací mechanismy stojí víc než dva.
Jde zkrátka o pojízdnou definici slova „holobyt”, sériovou výrobu nikdy nepoznal vůz, který by ve snaze být výrobně levný zašel tak daleko. Mnohé konstrukční bizarnosti Taty Nano ovšem legitimizovala základní cena, která byla podobně komická. Na začátku éry tohoto vozu činila pouhých 100 tisíc indických rupií, což je dnešním kursem jen asi 31 tisíc českých korun.
Cena spolu se zlepšující se kvalitou samotného vozu postupně rostla a byť se nadále držela v řádu desítek tisíc Kč, stotisícovou hranici po pár letech výroby přece jen atakovala. I tak je ale těžké auto za nanejvýš pár českých průměrných platů kritizovat třeba za pohon dvouválcem o výkonu 38 koní (28 kW) a točivém momentu 52 Nm. Nebo absenci téměř jakékoliv komfortní výbavy, jeden malý stěrač, bubnové brzdy na obou nápravách, slabý lak či nicotnou antikorozní ochranu.
O tomto autě si obvykle můžeme jen vyprávět, neboť oficiálně bylo v prodeji jen v Indii. Jak se ale nyní ukazuje, přinejmenším jeden kousek se dostal i do Evropy, kde jej majitel dokázal legálně uvést do provozu. Neptejte se nás, jak, ale nejde o Rusko, nýbrž o docela striktní Nizozemsko. Právě v zemi tulipánů jezdí jedna Tata Nano na značkách a právě ta je nyní na prodej.
Obchodník z Valkenswaardu nabízí stříbrné Nano, které v kulisách evropských standardů připomíná spíše parodii na osobní automobil. Sedmiletý kus s nájezdem 32 150 kilometrů je ale jinak v dobrém stavu, má i klimatizaci, novou spojku a čerstvé pneumatiky. A dokonce dostal i autorádio s reproduktory, jinak nedostupný to prvek výbavy. Ovšem, jeho instalaci raději předem věnujte pozornost, je bizarní jako auto samo.
Mohla by to být legrační koupě, kdyby auto stálo třeba 10 tisíc korun, ono je ale docela drahé. Prodejce, vědom si raritnosti tohoto stroje, za vůz požaduje 4 950 Eur, tedy asi 133 tisíc Kč. To je na 7 let staré Nano opravdu absurdní suma, ale i tak může jít o nejlevnější vůz, kterého po celé Evropě jezdí nanejvýš pár jednotek.













Tata Nano registrovaná v Nizozemsku je mimořádně raritní záležitostí, vaše může být za poněkud neskromných 133 tisíc Kč. Foto: Autobedrijf Sterken, Marktplaats
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
- Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 11 minutami Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před hodinouMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva