Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejuspokojivější značky podle J.D. Power CSI 2014: Američané věří Američanům
11.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Američané jsou nejvíce spokojeni s péčí domácích značek. Stříbrné příčky pak v luxusním segmentu obsadilo Audi, v mainstreamu boduje VW.
Studiemi společnosti J.D. Power se zabýváme vcelku pravidelně, a to především na počátku roku, kdy přinášíme přehled o nejspolehlivějších vozech (VDS neboli Vehicle Dependability Study). Někdy okolo prázdnin pak ke slovu přichází hodnocení nejpřitažlivějších (APEAL neboli Automotive Performance, Execution and Layout Study) či nejkvalitnějších nových aut (IQS neboli Initial Quality Study), tím ale víceméně náš dosavadní výčet končil. Pro letošek ovšem minimálně jednu studii přidáváme, a to výroční Customer Service Index (CSI neboli Monitoring spokojenosti zákazníků se servisy).
Jedná se - jako u hodnotných materiálů J.D. Power povětšinou - o průzkum za oceánem, díky čemuž nám některé značky budou vzdálenější. Zvláště pak se to týká vítěze v kategorii mainstreamových vozů, to ale již poněkud předbíháme. Než se totiž k lídrům a zbytku světa dostaneme, je třeba zmínit nastolená pravidla. Dle nich se totiž studie mohly zúčastnit pouze rok až pět let stará vozidla. Shromažďována pak byla jen data s autorizovaných servisů, a to od října do prosince loňského roku.
Ve výsledku společnost J.D. Power získala informace od více než 90 000 motoristů. Ty pak zasadila do stupnice se škálou od nuly do tisíce bodů, přičemž čím vyšší dané číslo je, tím vyšší je spokojenost zákazníků se sítí autorizovaných dealerství a servisů. V rámci mainstreamu přitom průměr vyšplhal na 797 bodů, u luxusních vozů pak dokonce na 855. Oproti minulým rokům tak došlo ke zlepšení.
Studie rovněž poukazuje na moderní trendy, kdy k větší spokojenosti zákazníků přispívá vedení záznamu o opravě na digitálním tabletu. Servisy takto vybavené totiž průměrně získaly 838 bodů, zatímco ty bez něj dosáhly pouze na 802 bodů. Jejich užití přitom vede hlavně u luxusních značek (má je 19 procent ze všech servisů), zatímco v případě značek hlavního proudu je podíl nepatrně menší (15 %).
Dalším poznatkem je pak souvislost mezi uživatelskými balíčky a spokojeností zákazníků. Pokud totiž servis či dealerství nabídne motoristům nejen pravidelnou péči, ale třeba i výměnu pneumatik a podobně, pak může počítat s mnohem větší věrností těchto zákazníků. A to bez ohledu na fakt, zda se jedná o údržbu placenou majiteli vozu nebo nabízenou zdarma právě těmito servisy.
Běžným značkám vládne Buick, Dodge i Jeep zamířily na dno
To by ale na úvod stačilo, nyní se již můžeme vrhnout na samotné výsledky. Začneme mainstreamem, kde si prvenství po porážce 18 dalších značek připsal Buick (835 bodů). Druhému Volkswagenu (830 bodů), třetímu GMC a čtvrtému Mini (obě značky získaly 828 bodů) ovšem utekl jen nepatrně, větší rozdíl evidujeme až u pátého Chevroletu. Jeho 812 bodů je však stále nadprůměrem.
Spodní část tabulky pak okupují především značky sdružené pod koncern Fiat-Chrysler, dobré hodnocení ovšem majitelé nevystavili ani Subaru (776 bodů). Dále si pak na domácí půdě vede hůře než průměrně Ford (791 bodů), zajímavá situace pak nastala u korejských značek. Zatímco totiž Hyundai najdeme se 798 body „nad čarou“, Kia se propadla lehce pod ní (796 bodů).
Nejuspokojivější mainstreamové značky vozů dle J.D. Power CSI 2014


Cadillac opanoval luxusní segment, Land Rover naopak propadl
Přesunout se můžeme k luxusnímu segmentu, který opanoval Cadillac s nepatrným bodovým rozdílem oproti Audi a Lexusu (872 bodů versus 868, respektive 867 bodů). Jen o malý chloupek za nimi pak evidujeme Infiniti a Lincoln se shodným počtem 865 bodů, tím však máme automobilky zařazené do nadprůměru probrané. Podívat se tak můžeme „pod čáru“, která představuje průměrných 855 bodů.
Ve spodní části žebříčku je přitom situace více než zajímavá, neboť s výjimkou Acury se jedná o evropské automobilky. Z nich nejlépe dopadl Jaguar (853 bodů), sesterský Land Rover však oproti tomu klesl opravdu nízko. Se získanými 805 body totiž nemůže konkurovat ani výše zmiňovanému vítězi mainstreamového segmentu, citelně pak ztrácí i na Volvo, které se mezi luxusními vozy umístilo na předposledním místě.
Nejuspokojivější luxusní značky vozů dle J.D. Power CSI 2014
Tím nám ovšem studie končí, přičemž jen dodáváme, že dané výsledky pro nás opravdu nemusí být „směroplatné“ a lze je vnímat i jako ryzí zajímavost. Američané jsou do jisté míry nacionalisty, a tak klidně věnují svou přízeň i poruchovému vozu, než aby sáhli po vyšší evropské či japonské spolehlivosti. Jak jsme ale uvedli na začátku, se zahájením letních prázdnin lze čekat nové studie J.D. Power také ze Starého kontinentu. A ty již pro nás budou mít větší váhu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 2 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
Šéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před hodinouBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 2 hodinamiAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 4 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva