Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Největší superjachta světa má blízko k dokončení, je to monstrum k pohledání
31.8.2020 | Mirek Mazal
Dosud největší superjachta světa měří na délku 180 metrů, tato je ještě o 3 metry delší. Krom radovánek velmi bohatých lidí má sloužit i k budování image jejího strůjce a majitele.
Konstruktéři největší superjachty světa za sebou mají první plavbu s využitím jejího vlastního pohonu. Rekordmana spatříme hotového zřejmě až v průběhu příštího roku, kdy se plavidlo jménem REV Ocean vydá do vln na první pořádnou cestu, už teď je ale schopné vyrazit na širé moře.
Loď si nechal postavit norský miliardář Kjell Inge Rokke, šel na to ale tak, aby nevypadal jako rozmařilý boháč. Tváři se snaží jako ekologický aktivista, a tak v luxusní jachtě pro ty nejbohatší nechal vytvořit i prvotřídní zázemí pro výzkum globálního znečištění nejen oceánů. Necháme na vás, jak moc mu tuto pózu věříte, už webová prezentace tohoto plavidla nám ale přijde jako nepřesvědčivý pokus zastřít trochu jinou realitu.
Plující laboratoř plnou luxusu navrhlo studio Espen Oeino International z Monaka. Firmu kontaktoval Rokke s požadavkem na vytvoření neobyčejné superjachty, ale s ušlechtilým účelem. „Myslím, že to bude nejlépe vybavená vědecká loď na moři. Je to pravděpodobně nejdůležitější projekt, na kterém budeme mít šanci kdy pracovat,“ řekl designér a šéf firmy Espen Oeino.
Multifunkční REV Ocean je charakterově vskutku rozpolcené dílo. Luxus je tu pro to, aby mohla být pronajímána nejbohatším lidem planety pro jejich potěchu, peníze z pronájmu ale mají být investovány do vědeckého výzkumu, ke kterému má loď sloužit po zbytek času. První velkou misi původně plánovala posádka podniknout v Norsku už během roku 2020, koronavirus ale vše zbrzdil. Jachta tak poté, co zamířila na sever z rumunských doků Vard Tulcea po roce a půl konstrukčních činností, stále čeká na závěrečnou finalizaci.
Dokud stroj nebude plně dokončen, bude titul největší superjachty dále držet loď Azzam prezidenta Spojených arabských emirátů. Novinka dlouhá 183 metrů je o tři metry delší, nicméně zatím plně nedokončená. Jakmile bude hotová, vzniknou na palubě studentské školicí místnosti, konferenční střediska, auditorium, přibudou výzkumné laboratoře, plně vybavená nemocnice, zařízení pro editaci médií, sonarové systémy anebo dálkově ovládaný robot schopný pracovat až 6 kilometrů pod hladinou. Mimo zastřešení se počítá s pracovními jeřáby či dvojicí heliportů.
REV Ocean si veze i spalovnu, která umožňuje likvidaci plastů způsobem šetrným k životnímu prostředí. Nebude třeba pravidelně zastavovat v přístavech a vyprazdňovat odpad. Tekuté nečistoty z běžného žití vydrží v zásobních nádržích 21 dnů, což umožní systému recyklačního hospodářství vydržet na moři i 114 dní s až 106 dospělými osobami na palubě.
Výzkumné mise budou připravovány pro 60 vědeckých odborníků a polovinu členů posádky. Během expedic pojme loď vědců a 36 dalších cestujících. Možnost volného pronájmu bohatým počítá s 28 pasažéry a 54 členy personálu. Přednost prý dostane výzkum a vzdělávání před rekreací, tušíme ale, že o výsledku rozhodne spíše zájem či nezájem potenciálních zákazníků. Espen Oeino si prý dal záležet na kvalitě provedení esteticky sladěných materiálů. Nejvyšší jakost interiérů tak má konkurovat jednoúčelovým luxusním cruiserům.
Pohon ctí ekologické myšlenky prostřednictvím diesel-elektrického agregátu spojeného s trojicí megawattových lithium-iontových baterií. V útrobách fungují systémy na snižování hluku a vibrací, nebo také rekuperace vzniklého tepla přesně v souladu s aktuálními trendy zelené filosofie. Snaha se počítá, zátěž vzniklou už při výrobě největší jachty světa snad nikdo řešit nebude.






















Loď REV Ocean opustila rodný dok v Rumunsku a nyní se poprvé vydala na moře s využitím vlastního pohonu. Jak je ale vidno, řada detailů ještě musí být dokončena. Foto: REV Ocean
Zdroj: REV Ocean
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike - Jerez, 1. den včera 23:15
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou včera 12:05
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
Nejnovější články
Mercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
před 2 hodinamiFotbalové hvězdy Realu Madrid si převzali nová BMW zdarma. Ukázali, že vkus buď nemají, nebo ho mít ani nemohou
před 3 hodinamiAlfa Romeo zrušila konec modelů Giulia a Stelvio, budou dál k mání i s motory V6. Nástupce musí předělat na „normální” pohon
před 5 hodinami3018koňový elektromobil se chlubí „rekordem” z okruhu, který je horší než čas 510koňového spalovacího auta s ručním řazením
před 6 hodinamiVW potichu zastavil výrobu svého elektrického propadáku, aspoň nepřímo přiznal, jak moc šlápnul vedle
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva