Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s malým VW neuvěřitelné kilometry, s motorem 1,0 si musel protrpět každý z nich
9.12.2022 | Petr Miler
A nejde tu jen o motor a typ auta, také zvolená verze je dalece vzdálená od té, v níž by člověk chtěl strávit mládí za volantem. Bizarní navíc je, že vůz přes nijak odzbrojující stav a dokonce lehké poškození při nehodě není ani levný. Stockholmský syndrom?
V našich zeměpisných šířkách lidé s auty obvykle v průměru najíždí něco mezi 10 a 15 tisíci km za rok. Je to tak už mnoho let a nic podstatného na tom nemění rostoucí schopnost aut dlouhé cesty zvládat, ani zlepšující se silniční síť, ani měnící se svět kolem nás. Pochopitelně, je to jen průměr, z jehož okovů se někteří utrhnou a najíždí vysoké desítky tisíc nebo i přes 100 tisíc km za rok. Obvykle si pro to ale vyberou auto, které podobnému účelu slouží co nejlépe.
Je to z mnoha důvodů logické, neboť najet už třeba 60 tisíc km za rok znamená strávit v autě kus života. V takovém případě chce člověk být obklopen alespoň nějakým komfortem, zpříjemňující výbavou, čímkoli takovým. Nemusí to být hned BMW řady 7, i Škoda Superb udělá na dlouhých cestách dobrou službu. Že je dražší? Je, ale ono ani nedává moc velký ekonomický smysl zamířit s třídou auta příliš nízko.
Najíždět spoustu kilometrů dokola a dokola je tak drahé na palivu, servisu, pneumatikách a dalších nezbytnostech, že cena vozu hraje v celkových výdajích relativně malou roli. Pokud bychom umírněně počítali například se spotřebou 7 litrů paliva na 100 km a čtyřmi servisy po 20 tisících Kč i s pneumatikami, brzdami apod., jsme na ročních nákladech jen na toto na nějakých 250 tisících Kč. To je tolik peněz, že je celkem jedno, jestli si koupíte auto za 400 nebo 800 tisíc - za pár let takového ježdění budou náklady odpovídající ztrátě jeho hodnoty celkem okrajovou položkou v celkových výdajích na provoz.
Přesto se najdou tací, kteří si i na dlouhé štreky pořídí malé auto. Proč, je otázkou, nicméně je třeba připomenout, že malá auta už nejsou tak malá, jako bývala a jejich popularita s tím relativně roste. Např. v Evropě dlouho skoro neporazitelný VW Golf je stále populární, ovšem místo 700 tisíc zákazníků z přelomu milénia si v posledních letech našel jen něco mezi 300 a 400 tisíci kupci za rok. A loni jich bylo dokonce jen 214 tisíc lidí. Takové Polo též ztratilo část své obliby ve prospěch zejména SUV, ztrácí ale relativně méně, a to jistě i proto, že mnoha lidem poslouží velmi dobře také pro účely, pro které se dříve hodil jen Golf.
Takto zřejmě uvažoval i první majitel Pola na fotkách níže, které se objevilo na prodej v Nizozemsku. Přesto nám z jeho kroku zůstává rozum stát - sáhl po voze modelového roku 2017 s benzinovým tříválcem 1,0 TSI o 95 koních ve verzi Bluemotion. To znamená mimo jiné pneumatiky bez přilnavosti, převody dlouhými jako vánoční svátky se Štědrým dnem ve středu a ještě odporně zakrytovanou masku chladiče spolu s dalšími aerodynamickými úpravami. Tohle je vůz za trest, se kterým najet už oněch 10 tisíc km ročně bude utrpení, masochismus ale zjevně funguje i za volantem.
Proč si to myslíme? Protože s tímhle autem někdo dosud jezdil jako o život. Skutečně, na tachometru svítí cifra 386 595 km, což je na Polo hodně i v absolutním měřítku, natož pak za 5 let ježdění. Znamenalo jezdit přes 6 tisíc km s tímto autem každý měsíc, přes 300 km každý pracovní den. Nevěříme, že mezi majitelem a vozem nevzniklo nějaké nezdravé pouto nepodobné Stockholmskému syndromu - přes veškerou lásku k autům bychom 300 km za volantem zrovna tohoto vozu každý den strávit nechtěli. Navíc 5 let v kuse.
Svědčí o tom i cena naznačující, že majitel by s autem chtěl jezdit dál. Pořízeno bylo za 17 166 Eur, tedy asi 417 tisíc Kč, dnes za něj pořád požaduje 5 000 Eur, tedy asi 122 tisíc korun. To je absurdní suma, auto je docela zdevastované uvnitř, navíc lehce nabourané na levém boku. Můžete si koupit lepší a méně ojeté verze takového Pola za stejné peníze, tak proč chtít zrovna tohle?
Kupovat jej podle nás nemá smysl, auto ale ukazuje, že také s malým vozem lze najet naprosto extrémní kilometráž. A při koupi ojetiny bychom vždy byli velmi obezřetní při jakémkoli podezření na manipulaci s udávaným nájezdem. Zrovna u tohoto by asi stočení neprošlo, někdo by musel vyměnit aspoň sedačku a volant, ale nakonec proč ne. Kdyby se podobný vůz ocitl v nabídce se 186 tisíci km, budou lidé křičet, že nějaký blázen jezdil s Polem skoro 40 tisíc km za rok. On jich ale najížděl dvakrát tolik. Nechápeme to, ale každému dle jeho gusta...
VW Polo byl a je větší, než býval, že bychom s ním ale chtěli jezdi přes 70 tisíc km ročně, navíc v této verzi? Tady to někdo udělal a teď vůz prodává tak draze, jako by ho snad prodat ani nechtěl. Foto: Auto Finesse, publikováno se souhlasem
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva