Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci chtějí dotace na auta s benziny a diesely, zuřící Brusel umlčí bizarním odpustkem
12.9.2020 | Petr Miler
Německé automobilky mají problémy a dotace na elektrická auta jim nikam nepomůžou. Bavorský premiér tak chce dotovat i prodej aut s motory na benzin a diesel, což se EU podle očekávání nelíbí. I na to ale má lék.
Připomínat v těchto dnech v Česku, že doba je zlá, je zřejmě zbytečné. Ať už si o podstatě toho, čemu se říká koronavirová krize, myslíte cokoli, problémy způsobené chaotickými reakcemi vlády na vzniklou situaci negativně dopadnou na naprostou většinu z nás. V krátkodobém horizontu jsou to spíše životní nepříjemnosti, se kterými se můžeme vyrovnat ještě snadno. V delším horizontu ale půjde hlavně o ekonomické dopady, které budeme řešit složitěji a bolestivěji.
S těmi se nepotýkáme jenom my, ale prakticky všichni. Ve snaze předejít těžkým šokům zkouší vlády jednotlivých zemí podporovat ekonomiky různými stimuly a automobilový sektor při tom nemohou vynechat. Dosud se přitom snažily spojit ekonomicky i ekologicky žádoucí a sypají peníze hlavně do prodeje elektromobilů. Jenže ono to nepomáhá a už v květnu jsme vysvětlovali, proč. Prodeje elektrických aut nejsou tím, co by automobilky mohlo v dnešní době spasit, třebaže je to nejspíše lepší než nic. Potřebují prodávat co nejvíce aut, na kterých vydělávají peníze, a to jsou - bohužel, bohudík - ta se spalovacími motory.
V Německu chtěli jejich prodeje začít podporovat už dříve, EU ale byla vzhledem ke svým emisním cílům ostře proto. Po pár měsících se jasně ukazuje, že německé automobilky ani podpora v řádu stovek tisíc Kč na každý prodaný elektromobil nezachrání, a tak vládní CDU-CSU z iniciativy bavorského ministerského předsedy Södera podle magazínu Automobilwoche razí plán, v souladu s nímž by i vozy s benziny a diesely byla nakonec dotovány.
Proč iniciativa přichází právě z Bavorska, není třeba dodávat. Je to domov automobilek Audi a BMW, které prodeje elektrických opravdu nezachrání, jejich portfolio stojí na úplně jiných vozech. Podle Söderova návrhu, který zahrnuje i řadu dalších opatření včetně snížení rozličných daní, by byl dotován nákup každého nového vozu bez ohledu na typ pohonu. Jedinou podmínkou by bylo plnění novější emisní třídy a vykazování nižších emisí CO2 než u vozu, který ten či onen zákazník používá dnes. Tím by bylo i environmentálnímu aspektu učiněno zadost.
Brusel po vyslechnutí tohoto návrhu pochopitelně zachvátila panika, neboť podporovat v roce 2020 prodej dieselových aut mu přijde krajně nevhodné. Söder ale připomíná, že Němci ani při dotacích až 240 tisíc Kč o elektromobily z valné většiny nestojí a průmysl je třeba podpořit i jinak. Bruselu tak podle Automobilwoche nabízí vskutku bizarní odpustek - zákazníci aut se spalovacími motory by mohli navíc dostat voucher, jakýsi „transformační šek”, který by znamenal slevu na koupi nového elektrického auta za 3 nebo 5 let, kdy by elektromobily mohly být žádanější, protože ty současné mají jen velmi omezený tržní potenciál.
Zvláštní doba je plná zvláštních činů, chce se dodat. Ostatně i dnes, tedy v pondělí jsme byli svědky toho, jak vláda přijala nová opatření, která měla vyhlašovat jednou za týden v pátek a naposledy je ohlásila ve čtvrtek...
I nákup aut, jako je BMW M340d, má být v Německu dotován, protože tamní průmysl to potřebuje. Dotace na elektromobily nic neřeší. Foto: BMW
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage