Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci rozebrali domácí hit mezi SUV až po 125 tisících km, problém našli i na motoru
12.2.2021 | Petr Prokopec
Jako nejprodávanější SUV Evropy by mělo být skoro dokonalé, delšímu než obvyklému zápřahu bylo ale podrobeno spíše kvůli koronaviru. Po prvotním ohledání se objevily problémy a při rozebrání na díly se našly další. Přesto je celkové hodnocení velmi dobré.
Na počátku prosince německý Auto Bild zveřejnil závěry dlouhodobého testu Volkswagenu Tiguan 2,0 TSI DSG. Toto SUV původně mělo najet ve službách magazínu obvyklých 100 tisíc kilometrů, nicméně loni na jaře Evropu vůbec poprvé sevřel do kleští koronavirus. Vlády jednotlivých zemí tak začaly zavírat pomalu vše, co se dalo, čímž se mimo hru ocitly i dílny společnosti Dekra. Na rozmontování vozu do posledního šroubku tedy nemohlo dojít, což test prodloužilo o dalších 25 tisíc kilometrů.
Daná porce byla najeta do onoho prosince, kdy Auto Bild uvedl, že jakkoliv zvenčí SUV působilo i nadále špičkovým dojmem a nikoliv jako tři roky starý vůz, pod povrchem se již odehrával trochu jiný příběh. Po nespočetných výletech do terénu byly podvozek, motor i mnohé lemy pokryté ztvrdlým bahnem. To by samo o sobě problémem nebylo, odstartovat však mohlo korozi. A jelikož jde o místa, kam se lidé běžně nedívají, na následky off-roadových kratochvílí by přišli až přespříliš pozdě.
Jak se nyní ukázalo po dodatečném rozebrání vozu, tyto obavy jsou rozhodně na místě. Lidé z Dekry i přes pečlivou očistu našli bahno také v nádržce s vodou, stejně jako mezi chladiči. Kromě toho byla na spodní hraně zavazadelníku v místě skrytém pod gumovým těsněním nalezena lehčí koroze. Opět je tak jisté, že majitel by ji objevil až ve chvíli, kdy by se z komára již stal velbloud. Tím však útok rzi neskončil, dále byla totiž úspěšná i v případě úchytů zadních tlumičů.
Kromě již zmíněného se u automatické převodovky objevilo rosení předznamenávající únik nejspíše oleje, stejně jako unikala také chladicí kapalina z modulu termostatu. V obou případech však jde o problémy, které byly objeveny již po najetí 100 tisíc kilometrů. Od té doby naštěstí nedošlo ke zhoršení. Nová je nicméně malá prasklinka na čtvrtém válci dvoulitrového motoru. Dle VW nejde o nic závažného, neboť po dosažení provozní teploty se zacelí, ale nejsme si jisti, jestli s ní potíže nebudou do budoucna.
Zatímco motor byl jinak zcela v pořádku, ve skříni převodovky se nacházely drobné kovové částice. Ty pocházely ze spojky synchronu třetího stupně, naštěstí však byly zachyceny magnetem instalovaným pro tyto účely, a tudíž nedošlo k jejich přenosu dále do hnacího ústrojí, kde by již škoda byla výrazně vyšší. VW přitom na daný problém zareagoval již před časem a od roku 2018 osazuje Tiguan převodovkami s optimalizovanými vnitřními komponenty.
Suma sumárum je hodnocení vozu velmi dobré, třebaže dokonalé být nemůže. I přes nově objevené skutečnosti dostává známku 1-, neboť problémy pod povrchem nebyly vážného rázu. Jakkoliv je třeba se z nich poučit, zvláště pokud Tiguan vlastníte a čas od času s ním sjedete z pevného asfaltu. V takové chvíli je totiž opravdu pečlivá očista nutná, ideálně přímo na zvedáku. I Auto Bild totiž vůz myl, ovšem evidentně to ale nestačilo.






Finální rozborka VW Tiguan potvrdila, co již dříve Auto Bild naznačoval. Tedy že po návratech z terénu je třeba opravdu důkladná očista, jinak si zaděláváte na korozi. Co se problémů mechanického rázu týče, jsou spíše drobnějšího ražení. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejčtenější články
Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Mercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
14.4.2025Prodejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
14.4.2025Ovečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
15.4.2025Někdo najel přes 1,7 milionu km s Mercedesem dost moderním na to, aby takový nájezd ukázal. Stačilo mu na to 5 let a 9 měsíců
15.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva