Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci už otestovali nové levné čínské auto pro Evropu, překonat dokáže maximálně Dacii
29.9.2024 | Petr Prokopec
Na výsledek snah euroamerického koncernu jsme byli zvědavi, nakonec to ale vypadá, že může být leda jednookým vítězem v klání slepých. Dacia obecně není vysoká laťka a Spring mezi jejími modely už vůbec ne. Ostatně i ten má kořeny v Číně.
Teprve před pár dny došlo na zveřejnění cen Leapmotoru T03 pro Evropu a už tu máme jeho první evropský test. Za příchodem tohoto auta do Evropy stojí koncern Stellantis, který by rád sebral vítr z plachet hlavně Dacii. To zní dobře, jenže tou Dacií je model Spring, tedy malý elektrický vůz, který je taktéž produktem Říše středu, jen se na tamním trhu prodává jako Renault City K-ZE. Wolfgang Gomoll z Focusu, který si T03 mohl vyzkoušet, přitom uvádí, že Leapmotor v této primární misi uspěl, neboť jeho čínský prcek je lepší než ten s rumunským logem. Jenže když jednookého porovnáváte se slepým, je logické, že se stane králem.
Gomoll totiž bere cenu 18 900 Eur (cca 475 tisíc Kč), za kterou si T03 můžete pořídit, jako pozitivum. Ve srovnání s ostatními elektromobily na trhu tomu tak jistě je, standardní výbava je velmi dobrá nejen v porovnání s Dacií, ale i s konkurencí o třídu výše, jenže k čemu to všechno je, když rumunská automobilka vám v Německu za prakticky tutéž sumu (dobrá, o 50 Eur/1 300 Kč vyšší) prodá Duster? Tedy daleko větší vůz, jehož provoz není omezen jen na pohyb ve městě?
Pokud by Leapmotor také v Evropě nabídl T03 za zhruba polovinu, jako je tomu v Číně, přehlédli bychom některého jeho stinné stránky snáz. Jenže za necelý půl milion korun si u nás můžete koupit třeba Škodu Kamiq s přeplňovaným litrovým tříválcem naladěným na stejných 95 koní. Ta ale nemá problém s tím, aby alespoň vepředu nabídla dvěma cestujícím značné pohodlí. A když jí dojde palivo, za pár minut je vše vyřešeno.
Jenže nic z toho nebere Gomoll v potaz, místo toho shledává T03 skutečným Volkswagenem, tedy lidovým vozem. I když sám zmiňuje, že venkovní vzhled nebude každému po chuti, neboť čínský elektromobil vypadá z boku jako londýnské taxi prané při vysoké teplotě, zatímco zepředu je to Fiat 500 navržený Ivanem Bartošem, který se právě vrátil z pirátské party. Uvnitř pak do sebe cestující vpředu díky šířce pouhých 1 652 mm vráží rameny, dozadu ale i kvůli úzkému otvoru dveří pomalu nenastoupí.
Stejně tak je sice hezké, že T03 si v testu (zahrnoval jízdu primárně ve městě, došlo i na výlet na okresky a dálnici) řekl jen o 13,4 kWh na 100 km, což je nižší než udávaná spotřeba. Jenže celková kapacita baterií činí jen 37,3 kWh. Více než 280 km tedy opravdu nezvládnete, tato porce navíc bude spojena s ideálními podmínkami a defenzivní jízdou. Stačí však, aby bylo trochu více teplo či naopak zima, a rázem může být problémem i 200 km.
Na jízdu ve městě to jistě stačí, jenže v té chvíli znovu T03 neodpovídá definici lidového vozu, takový by totiž měl zvládat i delší výlety. Navíc je třeba poukázat na to, že aktuálně nejvyšší dobíjecí výkon činí pouhých 6,6 kW, k doplnění plné kapacity pak budete potřebovat celou noc. A i když má od listopadu dojít na zlepšení, ani 45 kW není nic světoborného.
Znovu lze souhlasit s tím, že Dacia je na tom hůř, přičemž zaostává také v rámci zrychlení či nejvyšší rychlosti. Jenže dokud budou existovat spalovací auta a bateriový pohon se nedočká technologického velkého třesku, lze stále jen dokola opakovat, že je jen jednooký králem mezi slepými ve společnosti, kde spousta jiných vidí na obě oči. Opravdu tak nepředpokládáme, že by se Leapmotor dočkal úspěchu, byť může T03 titulovat jako evropské auto, protože jej skládá z dovezených modulů v polském Tychy.
T03 není ani hezký, ani prostorný, ani levný. Přitom koncern Stellantis si musel koupit část čínského výrobce, aby se s cenou vůbec dostal pod půl milionu korun. Plně tak vykresluje nekonkurenceschopnost bateriového pohonu v Evropě, a to dokonce i když všechno podstatné dovezete z Číny. Foto: Leapmotor
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
včera - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nejnovější články
- Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
před 43 minutami - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
před 2 hodinami - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
před 3 hodinami - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
před 5 hodinami - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva