Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Dacia Sandero ukázala svůj vzhled na ilustracích, i větší a stylovější zůstane levná
11.3.2020 | Petr Prokopec
Debut rumunské novinky, stejně jako Loganu třetí generace, má přinést více místa v kabině i vyspělejší exteriér. Pod kapotou se možná ukáže 140 hybridních či 150 benzinových koní.
Letos bychom se kromě jiného měli dočkat i nové generace Dacie Logan a Sandero. Jak sedan, tak i hatchback mají debutovat v říjnu na autosalonu v Paříži a kdyby náhodou žádný neproběhl, že online premiéra se má konat během léta. Dnes tu máme nové neoficiální ilustrace AutoWeeku ukazující, že se obě varianty hodlají tvářit daleko vyspělejší. Pomůže jim k tomu jak výraznější čelní maska, tak zejména užší světlomety vedle ní.
Výraznější posun oproti současnosti se nicméně očekává v zadních partiích. Boční prosklení bude postupně stoupat, což by mělo přinést i lehčí zvýšení zadních lamp. Vůz tak bude vypadat mnohem prostorněji a zároveň také dynamičtěji. Jak ovšem naznačily špionážní snímky, madlo víka zavazadelníku bude nejspíše i nadále zapuštěné do nárazníku. To znamená, že při horším počasí se ke svým kufrům dostanete jen se špinavýma rukama či s nasazenými rukavicemi.
Spíše než zevnějšek či kabina nás ovšem zajímá technika, hlavně pak prostor pod kapotou. Je více než jisté, že s levnější verzí modulární platformy CMF-B dorazí moderní motory, tedy hlavně litrový tříválec, který bude tvořit základ nabídky. K mání by měl být v atmosférické formě jako náhrada za zrušenou čtyřválcovou jedna-šestku, kromě toho se však pochlubí také turbem a 100 koňmi. Jejich přenos ale nejspíše bude mít na povel pouze manuál.
Kde ovšem již vstupujeme na pole spekulací, to je vyšší pásmo nabídky. Zde se může a také nemusí objevit přeplňovaná jedna-trojka, která by vozu mohla dodat až 150 koní. Takový výkon evropské Sandero a Logan dosud neměly. Dacia by tak pro tyto varianty snadno mohla oprášit název Sport a zároveň přijít také s vyšší cenou. Kromě manuální převodovky by se motor dočkal také dvouspojkového automatu.
Problémem však jsou nové přísnější emisní limity, které Dacia musí rovněž dodržovat. A co více, napomoci by měla i mateřskému Renaultu. Je tak dost možné, že na vrcholu nakonec nebude stát jedna-trojka, ale naopak se vrátí již zmiňovaná atmosférická jedna-šestka. Pouze v doprovodu elektromotoru a lithium-iontových baterií o kapacitě 1,2 kWh. Toto provedení by totiž srazilo CO2 razantně dolů a přitom by nabídlo zhruba 140 koní.
Je tak otázkou, zda se u Dacie rozhodnou zaplácnout dvě mouchy jednou ranou či zkusí přísnějším limitům vyhovět jinými způsoby. To se ale dost možná dříve než v létě nedozvíme. Výroba by měla i nadále probíhat v továrně v rumunském Pitesti, cenově se Sandero i Logan budou nadále držet u země. Přesto je nutno počítat s tím, že nový vzhled i technika mají vyhnat pořizovací minimum o přibližně 5 000 až 7 500 Kč vzhůru.


Dacia Sandero se ukázala na nových neoficiálních ilustracích...






...jenž vychází z posledních špionážních snímků. Ty nám přitom odhalily také kabinu
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
před 3 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
včera
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
