Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Novináři přelepili loga na luxusním Hyundai. A ptali se lidí, co je to za auto
25.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud novému korejskému sedanu zakryjete loga, korejský původ mu rázem nehádá nikdo. Pro Hyundai je to pozitivní i negativní zjištění naráz.
Doby, kdy byla pro vzhled nového automobilu klíčová fantazie a um jeho tvůrce, jsou dávno pryč. Nyní stále větší měrou promlouvají do hry počítačové programy, jimž jsou emoce či duchovní dědictví pochopitelně cizí. Místo toho kladou důraz na aerodynamickou efektivitu a jiné funkční přednosti. A jelikož je používají všichni výrobci a současně pro všechny platí stejná omezení vyplývající z předpisů a fyzikálních zákonů, není asi překvapivé, že soudobá produkce si je navzájem podobná jako nikdy dříve.
Pochopitelně, pro vzhled každého nového modelu je dále podstatný počáteční impuls tvůrce, ten je ale s ohledem na výše zmíněné faktory postupně přetransformován ve vcelku ordinérní výsledek lišící se spíše detaily. U některých automobilek jsou velmi typické a velmi signifikantní, např. BMW se může spolehnout na tradiční ledvinky a Hofmeisterův zlom, které jeho vozy odlišují od konkurence snad více než modrobílé logo na přídi a zádi. Jenže mnohé značky takové typické znaky v zásobě nemají a jako klíčové poznávací znamení se u nich projevuje pouze logo.
Přidejte si k tomu fakt, že rozdíly mezi produkty mainstreamových a prémiových značek se postupně stírají a to z hlediska techniky, výbavy i kvality provedení. Jistě Rolls-Roycy a Škody jsou stále úplně jiná auta, ale třeba ona BMW a Škody? Už i dealeři otevřeně nabízí srovnání aut těchto značek a manželka kolegy nedávno seriozně váhala mezi koupí BMW X1 a Škody Kodiaq. Bláhové? Původně šla pro BMW, ale co ji takové auto nabídne navíc? Tříválce a nemožnost míst benzinový čtyřválec s manuálním řazením? Jinak si z takového srovnání opravdu těžko odnesete pocit, že váháte mezi technicky vyspělým luxusem a průměrným autem pro „plebs”.
Zákazníci tak rázem nejsou schopni prémiové produkty odlišit jinak než díky jejich dlouhodobě budované image, se kterou si ony výjimečné hodnoty spojují. A protože mají v hlavách rovnítka jako BMW = zajímavé auto, přisuzují pak zajímavým autům tuto či jinou prémiovou značku, i když ji reálně nenesou. Nakonec, v roce 2015 jsme viděli konfrontaci ve Spojených státech nepoznané Škody Superb s tamními obyvateli, kteří měli říci, jak auto vnímají. Ti pochopitelně neměli ponětí, co to Škoda je, z viděného ale měli pocit, že jde o „něco jako BMW”. Realitu známe nejlépe sami.
Nově pak pánové z magazínu Carbuzz zkusili něco jiného - zalepili páskou veškerá loga nového i u nás prodávaného Hyundai Genesis, které si nyní v inovovaném hávu v USA říká Genesis G80. Tedy luxusního korejského sedanu se sedmimístnou cenovkou a osmiválcovým motorem. A ptali se lidí, co to je za auto.
Z odpovědí musí mít korejská automobilka docela radost, většina tipů vedla k Audi. Zazněly ovšem i značky jako Chrysler, Cadillac či Subaru. Pokaždé zde tedy máme zmínku o renomovanějším výrobci, než jakým je Hyundai a jeho sotva známý Genesis. Přímo Hyundai nehádal nikdo, Genesis prozradil až jeden z autorů videa.
Že to potvrzuje vše výše zmíněné, nemusíme dodávat. Soudobá automobilová produkce je stále více vizuálně jednotvárná a technicky i kvalitativně nevyjímečná - stále více staví na image pojící se s tím či oním logem. Pro Hyundai to ale stejně jako dobrou znamená i špatnou zprávu - může udělat auto reálně působivé jak chce, bez vytvoření image značce Genesis jej ale stejně neprodá v takovém množství, jako by si přálo. Alespoň v Evropě určitě ne.
Vybudovat Genesisu image srovnatelnou s Audi, BMW, Mercedesem a dalšími bude mnohem náročnější, neboť dobrat se pověsti až 100 let starých automobilek, které po většinu času vyráběly výjimečná auta, se jeví být v krátkodobém horizontu zcela nemožným. Že na to BMW a spol. hřeší a raději než do technické podstaty investují do oprašování své nedostižené image, je jen druhou stranou téže mince...
















Poznáte, co je tohle za auto? Ne, Audi to skutečně není
Zdroj: Carbuzz@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 8 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
