Nový Golf GTI s manuálem ukázal na Autobahnu další oblast, ve které ztrácí

S mnohými rozpačitými komentáři se musí potýkat Volkswagen kvůli novému Golfu. Ukázka akcelerace verze GTI na německé dálnici vede k dalším, auto neobvykle ztrácí na předchůdce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nový Golf GTI s manuálem ukázal na Autobahnu další oblast, ve které ztrácí

10.8.2020 | Petr Prokopec

Nový Golf GTI s manuálem ukázal na Autobahnu další oblast, ve které ztrácí

/

Foto: Automann-TV@Youtube

S mnohými rozpačitými komentáři se musí potýkat Volkswagen kvůli novému Golfu. Ukázka akcelerace verze GTI na německé dálnici vede k dalším, auto neobvykle ztrácí na předchůdce.

Osmou generaci Volkswagenu Golf překvapivě po příchodu na trh nevítaly otevřené náruče statisíců zákazníků. Německá automobilka totiž sice svůj bestseller osadila beztlačítkovým kokpitem nebo inovovanými, mild-hybridními motory, ovšem zároveň na jeho vývoji a následné výrobě i nemálo šetřila. Kapotu motoru tak již musí držet klasická podpůrná tyč, se kterou je třeba manipulovat ručně, a nikoliv plynové vzpěry. To je sice jen drobná a na první pohled nepodstatná změna, ovšem stala se symbolem toho, kam Golf mezigeneračně zamířil.

Nyní se můžeme pokusit zlepšit image vozu za pomoci varianty GTI, jenže ani tady to není snadné. GTI se stejně jako předchozí provedení dočkala přeplňovaného benzinového dvoulitru, jenž produkuje 245 koní a 370 Nm točivého momentu. Veškerý výkon přitom může na přední kola přenášet sedmistupňový automat, mimo něj ovšem mohou zákazníci i nadále volit také šestistupňový manuál. Tedy převodovku, ze které se stává ohrožený druh. A jak je patrné z přiloženého videa, řadit s ní lze velmi rychle.

Manuální GTI s tímto ústrojím zvládá zrychlit z klidu na stovku za 6,3 sekundy a na dvoustovku za 22,1 sekundy. Jak ovšem dodává testující, při správném podřazení a práci s plynovým pedálem je možné akcelerovat ze stovku na dvoustovku dokonce již za 15,5 s. To jsou o něco horší data než u předchozí generace a další prostor ke kritice, současně je ale třeba dodat, že jde o velmi zajímavou dynamiku. Podobným způsobem kdysi zrychlovala první generace Porsche 911 Turbo, nesrovnatelně dražší auto pro pár vyvolených.

Ani německá novinka sice není pro každého, ceny manuálního provedení by ale měly odstartovat na 35 tisících Eur (cca 919 tisíc Kč), což z něj činí citelně dostupnější volbu. Na konkrétní sumy, zvláště ty spojené s českým trhem, je ovšem třeba vyčkat, jelikož ale spřízněná Škoda Octavia RS začíná na 889 900 Kč, dá se předpokládat, že GTI nebude s cenou od výše zmíněné sumy daleko.

Oproti předchozí generaci tedy jde o nemalé zdražení, které navíc doprovází zmíněná horší dynamika, ovšem i tak GTI image Volkswagenu Golf vylepšuje. Evropa je totiž aktuálně tím kontinentem, kde sportovní deriváty jeden po druhém mizí kvůli přísnějším emisním předpisům rychleji než pára nad hrncem. Je proto vlastně až zázrak, že jeden z těch nejznámějších zůstává stále v prodeji, a to navíc s manuální převodovkou.


Nový Golf GTI s manuálem ukázal na Autobahnu další oblast, ve které ztrácí - 1 - VW Golf GTI 2020 0-250 kmh videoscreen 01Nový Golf GTI s manuálem ukázal na Autobahnu další oblast, ve které ztrácí - 2 - VW Golf GTI 2020 0-250 kmh videoscreen 02Nový Golf GTI s manuálem ukázal na Autobahnu další oblast, ve které ztrácí - 3 - VW Golf GTI 2020 0-250 kmh videoscreen 03Nový Golf GTI s manuálem ukázal na Autobahnu další oblast, ve které ztrácí - 4 - VW Golf GTI 2020 0-250 kmh videoscreen 04Nový Golf GTI s manuálem ukázal na Autobahnu další oblast, ve které ztrácí - 5 - VW Golf GTI 2020 0-250 kmh videoscreen 05
Nový VW Golf GTI dynamicky na předchozí generaci sice trochu ztrácí a je oproti ní i dražší, na druhou stranu však stále může být osazen manuálem, čehož si nutně musíme cenit. Foto: Automann-TV@Youtube

Zdroj: Automann-TV@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.