Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16.2.2025 | Petr Prokopec
Současná realita je výsledkem evoluce svého druhu, přesto velmi dobře rozumíme tomu, když někomu interiéry plné dotykových displejů prostě lezou krkem. Cesta zpět je obtížná, ne však nemožná. Tahle auta mají kořeny v roce 1996 a po pár modernizacích se pořád prodávají jako nová. A frčí, i když nejsou levná.
Interiéry prošly za posledních pár let dramatickými změnami. Výrobci se totiž rozhodli, že veškeré ovládání přesunou na stále větší dotykové obrazovky a zašli v tomto trendu až na samotný kraj možností. Zákazníci ovšem tomuto směru aplaudovali jen zpočátku, než jim došlo, že mění intuitivní a bezpečné ovládání hlavně za nižší náklady výrobce.
Na automobilky tak začala ze všech stran pršet oprávněná kritika, se kterou se mnohé rozhodly vypořádat návratem tlačítek pro nejpoužívanější funkce. Jiné pak alespoň upravily grafiku palubního menu, takže třeba zmiňovanou klimatizaci můžete ovládat už jen při minimální ztrátě pozornosti. Jak moc jste s tím spokojeni, necháme na vás. Pokud ale moderní interiéry prostě „nedáváte”, kupodivu nemusíte pouze do autobazarů, ale zvážit lze rovněž individuální dovoz Chevroletu Express či GMC Savana.
Pokud jste o těchto dvou dodávkách v životě neslyšeli, nedivíme se, v Evropě se nikdy oficiálně neprodávaly. Zaznamenat jste je ale mohly v celé řadě amerických filmů, neboť od jejich premiéry uběhla řada let. Dvacet devět, abychom byli přesní, neboť premiéru měl Express i Savana již v roce 1996. V roce 2003 pak dorazil facelift, který pro koncern General Motors znamenal konec výraznějších inovací. Od té doby totiž na větší změny docházelo hlavně pod kapotou, kam mířily úspornější motory.
Znamená to jediné, že v roce 2025 si můžete koupit auto, jehož architektura kabiny se nezměnila po dvaadvacet let. Za tu dobu totiž došlo pouze na příchod zpětné kamery, jejíž obraz navíc míří do zpětného zrcátka, nikoli na centrální obrazovku. Tu pak nenajdete ani v příplatkové výbavě, jakkoli digitální audiosystém již dokoupit lze. V základu se ovšem počítá pouze s jednořádkovými hodinami, skutečně zde tak máme stroj času, což koneckonců potvrzuje také nabídka čalounění.
Express a Savana startují shodně na 47 350 USD, tedy na 1 milionu a 145 tisících korunách, což na 5,7metrovou dodávku (k mání je ale i 6,2metrová verze) není málo. A tehdy vám teprve docvakne, proč je auto dál ve výrobě a prodeji - pro koncern GM musí být tato dvojice neskutečnou dojnou krávou, jejíž vývoj byl dávno zaplacen. Zájem o Express je přitom nemalý, loni se jen v USA prodalo 44 221 vozů, tedy dokonce o čtyři tisíce více než předloni. Dalších 5 586 registrací navíc přihodila Kanada.
Savana, která se liší pouze jinými logy a čelní maskou, je na tom výrazně hůř, na druhou stranu však ani loňských 18 585 prodaných aut nepředstavuje špatný výsledek. Kanaďané navíc 3 617 prodeji dávají najevo, že toto provedení mají raději, byť jen relativně. Dá se tedy předpokládat, že ani jedna verze se nezmění do té doby, dokud to nebude legislativně nařízeno. Interiér z roku 2003 tak možná půjde koupit i v příští dekádě.









V této podobě se Chevrolet Express a GMC Savana prodávají již od roku 2003, poprvé se představily o dalších 7 let dřív. A jakkoli cena startuje poměrně vysoko, zájem hlavně o první zmíněnou verzi je nemalý. Foto: Chevrolet/GMC
Zdroj: GM přes Auto Evolution
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Mercedes vyvinul elektromotor s extrémním poměrem výkonu a hmotnosti. Řeší tím ale problém, který neexistuje
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Rusové už si postavili vlastní náhradu za Tatru 815, firmy dostanou první kusy zadarmo
včera
Z Hujera rebelem za 24 hodin: Šéfka GM chtěla prodávat jen elektromobily, teď brečí, že kvůli jejich nařizování málem zavřela továrny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
