Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čtyřnásobný mistr světa F1 ostře kritizuje politiky v EU, prý zabíjí automobilový průmysl
26.2.2020 | Petr Prokopec
Hloupá posedlost elektřinou prý zabíjí automobilový průmysl a do záhuby zprostředkovaně vede i samotnou Formuli 1. Přitom kroky evropských politiků podle Alaina Prosta nahrávají jen Číňanům.
Některé evropské vlády usilují o zákaz prodejů aut se spalovacími motory od roku 2040, ještě zelenější než zbytek světa ale hodlá být Velká Británie. Přestože většina lidí očekávala, že s Brexitem přijde spíše uvolnění stavů a návrat zdravého rozumu k moci, realita přinesla pravý opak. Země oznámila, že s prodejem benzinových a dieselových aut hodlá skoncovat již v roce 2035. Či ještě o tři roky dříve, pokud vše půjde jako na drátkách.
Otázkou samozřejmě je, zda lze takový záměr realizovat. Politici nám ovšem již mnohokrát dokázali, že pokud se pro něco rozhodnou, přiznat si chybu a vzít své rozhodnutí zpět neumí. Prodej vozů se spalovacím motorem by tedy skutečně mohl být ještě za našich životů zakázán, dle čtyřnásobného mistra světa Formule 1 Alaina Prosta však tyto snahy nepovedou k čistějšímu ovzduší. Místo toho můžeme čekat úpadek evropského automobilového průmyslu a nepřímou podporu Číny.
„Když vidím, co se teď děje v automobilovém průmyslu, opravdu mne to rozčiluje. Může mi to být jedno, protože už toho nejsem součástí, ale opravdu se mi to nelíbí. Jsou to hloupé, hloupé regulace. Vše tak přenecháme Číně, kde během deseti let budou všichni představovat nové vozy, a to se mi nelíbí. Do 10 let přijde o práci, a to vám slibuji, milion lidí, pokud se nic nezmění,“ říká Prost.
„Není problémem, když dnes máte dieselové auto s filtrem pevných částic,” konstatuje dále. Podle něj přechodem od čistě spalovacích motorů k hybridům nic nezískáme, neboť budeme jezdit jen auty s vyšší hmotností a tím fakticky i vyšší spotřebou. „Myslím, že pokud s hybridním vozem jezdíte na dlouhé vzdálenosti, pak vaše emise CO2 budou stejné nebo dokonce horší. Zakážeme tedy diesely, ovšem na konci všeho těmito opatřeními žádného zlepšení nedosáhneme. Je třeba dělat věci jinak,“ dodává slavný pilot.
Kromě toho poukazuje na skutečnost, že snahy o elektrifikaci nejsou na starém kontinentu nikterak sjednoceny. Kupříkladu ve Francii jsou tak dva dodavatelé dobíjecích stanic, kteří užívají odlišné systémy. „A to je hloupé,“ uvádí.
„Profesor“, jak bylo Prostovi přezdíváno ve Formuli 1 kvůli jízdnímu stylu i přístupu k práci, se přitom neobává jen o automobilový průmysl, ale rovněž o budoucnost královské motoristické disciplíny. Zprostředkovaně totiž těžkosti dopadnou i na ni a bez účasti automobilek nemá šanci být tak atraktivní, jako dosud.
Prostovo varování by tedy nemělo být bráno na lehkou váhu, byť máme pocit, že stejně jako my i světový šampión pláče na špatném hrobu. Evropské politické špičky se totiž rozhodly, že stejně jako ve své fiktivní realitě poroučí větru i dešti, tak napomohou i životnímu prostředí. To ale kvůli jejich zásahům bude trpět více, než kdyby vše nechali na přirozeném vývoji, který k maximální efektivitě míří i bez jejich biče za zády.






Jeden z nejlepších pilotů historie Formule 1 otevřeně vystoupil proti krokům evropských politiků, prý nás vedou do záhuby
Zdroj: Motorsport
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 5 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 3 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 4 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 5 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 6 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom