Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva jetý německý superluxus v plné polní s nej motorem jde koupit za cenu Superbu 1,5
19.8.2021 | Petr Miler
Nic proti nové Škodě Superb, třebaže s motorem 1,5 TSI to skutečně není trhač asfaltu. Tento stroj je ale z docela jiné ligy, pořádně nejetý vrcholný model Audi s motorem 6,0 W12 a bohatou výbavou včetně ledničky a keramických brzd.
Na trhu ojetých aut se čas od času objeví hodně svérázná nabídka a tato je jednou z takových. Točí se kolem Audi A8 generace D3, luxusního kočáru, který si první majitelé obvykle kupovali na to, aby s ním v maximálním pohodlí a bezpečí zdolávali dlouhé vzdálenosti. A pokud šlo o verzi s motorem 6,0 W12, pak i v maximálním kalupu. Tohle auto ale v roce 2005 vzniklo, aby dalších 16 let sotvakdy vyjelo do provozu.
Víme i proč se to stalo - po celou tu dobu šlo o prezentační vůz samotné automobilky, která jej z nějakého důvodu neprodala ani poté, co se A8 D3 přestala vyrábět. Jestli s ní měla „muzejní úmysly” nebo se prostě nechtěla lacino zbavovat raritní krátké verze ve špičkové specifikaci, v níž jsou obvykle vyvedena jen prodloužená provedení, nevíme. Na každý pád jej nakonec pustila do oběhu a nyní máte šanci se jej zmocnit.
Jestli se na vůz někdo z manažerů Audi po celou tu dobu díval se zalíbením v oku, netušíme, ale nedivili bychom se, kdyby to tak bylo. Noblesní limuzína v černé barvě na klasických á-osmičkových kolech s hnědým koženým interiérem s dřevěným obložením je klasický krasavec svého druhu. A nakonec i šestilitrový dvanáctiválec jí sluší.
Výbava je extrémně bohatá, podle všeho jedna z nejvyšších, kterou šlo do krátkého provedení pořídit. Je tu skutečně vše, co si můžete přát - od vyhřívaných a ventilovaných polohovaných zadních sedadel přes lednici až po tehdy velmi vzácné karbon-keramické brzdy. Zkrátka superluxusní auto pro čtyři, které mohlo udělat někomu spoustu radosti, ať už by se v něm pohyboval na jakémkoli ze sedadel. Bohužel ale dělalo všechno možné, jen ne to - ve stáji Audi najelo až absurdních, pouhých 36 300 km za 16 let. Něco přes 2 000 km za rok? Skutečně nesmyslné využití pro vrcholnou A8, která mohla snadno stát k 6 milionům Kč a jezdit 50krát, 100krát intenzivněji jako nic.
Ono „bohužel” ale platí pro samotnou automobilku či její vůz, vy si jej dnes díky tomu můžete koupit velmi výhodně. Požadovaných 34 990 Eur s DPH, tedy necelých 750 tisíc bez DPH, není absolutně málo peněz, za skoro novou, raritní A8 s 451koňovým dvanáctiválcem, naprosto jasnou historií a zaručeným nájezdem, ke které dostanete zdarma i kompletní servis v momentě koupě, to opravdu není moc. Tohle auto bude výjimečné i 30 let po svém zrodu, nikdy nebude obyčejné.
Za podobné peníze koupíte leda základní Škodu Superb 1,5 TSI v některé z vyšších výbav, to není vůbec srovnatelné auto. Jistě, koupit si ojetou A8 je vždy určité riziko, tady je ale opravdu hodně malé. Oproti zmíněnému Superbu je to asi desetkrát víc auta za stejnou cenu.















Dodnes pořádně nejeté Audi A8 D3 6,0 W12 v krátké verzi s vysokou výbavou včetně karbon-keramických brzd je v prodeji opravdu rarita, za cenu Superbu 1,5 je to i výhodná nabídka. Foto: HS Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
