Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4
26.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche potvrdilo, že většinu modelů prodává s automatem. Enormní zájem o Cayman GT4 jej však donutil na ruční řazení nezanevřít.
V posledních týdnech proniká na světlo světa stále více informací, jež se týkají chystaného Porsche 911 R. Tedy verze určené puristům, jenž bude profitovat z atmosférického šestiválce a především manuálního řazení. Podle značky je totiž nadmíru důležité stavět modely, které nebudou pouze rychlé, ale zároveň nabídnou fanouškům značky co nejintimnější propojení člověka a stroje. Šéf jihoafrického zastoupení Toby Venter pak navíc dodal, že navzdory předchozím spekulacím dostane vůz stejné obutí jako GT3, tedy pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.
Mohutného zadního křídla a nízko položeného čelního spoileru se ovšem nedočkáme, prostor pod kapotou je pak vyjma onoho atmosférického plnění nadále záhadou. Není tedy jisté, zda šestiválec bude 3,8litrový nebo čtyřlitrový a produkovat bude 450 nebo 500 koní. Danými spekulacemi se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho se podíváme, jak se historie skutečně opakuje. Stejně jako původní Porsche 911 R bylo jakýmsi předskokanem chystané nové generace, tak bude i stávající varianta jistou předzvěstí té zcela nové.
Erhard Mössle, technický šéf celé modelové řady, totiž uvedl, že ručně řazené převodovky jsou pro značku dále důležité. A to přesto, že 85 procent zákazníků volí automat. „Ačkoliv jde asi o deset procent trhu, je důležité pro některé zákazníky a oblasti, zejména Spojené státy, abychom měli takový druh převodovky,“ upřesňuje náladu v Zuffenhausenu Mössle. A dodává, že Porsche za ně „bude bojovat tak dlouho, jak jen to bude možné“.
K tomuto rozhodnutí nepřispěl ani tak zájem o zmiňované Porsche 911 R, jehož 600 až 800 exemplářů prý již má předem své majitele, ale hlavně obliba předchozích limitovaných modelů osazených manuálem a atmosférickým motorem. „V posledních dvou letech jsme se s vozy Cayman GT4 a Boxster Spyder naučili, že důležitá nejsou pouze časy na okruhu, ale také emoce a zábava při řízení,“ dodává Mössle uznávajíc, že skončit s manuály u modelů 911 GT3 byla chyba a právě obrovský zájem o GT4 a Spyder je donutil couvnout.
„Přestože takto osazený vůz není nejrychlejší, je s manuálním řazením zábava. Jistě, PDK je rychlejší, ale spousta zákazníků chce převodové stupně měnit sama. A proto si myslím, že bychom tuto převodovku měli zachovat, a to rovněž pro příští generaci,“ upřesňuje růžový výhled do budoucna technický šéf značky. Je tedy jisté, že manuály se objeví i po roce 2020, na kdy je příchod nové generace naplánován.
Zda ovšem také v příští dekádě dorazí atmosférické motory, to je prozatím sporné. Porsche se totiž v souvislosti s neustálým navyšováním prodejů věnuje stále více ekologické stránce věci, nikoliv jen té ryze sportovní. Klasický Mezgerův agregát jsme tedy již mohli odpískat, nyní nejspíše přijde řada i na stávající motory, jenž nahradí ty přeplňované nebo elektrifikované.





















Obrovský zájem o Porsche Cayman GT4 a Boxster Spyder značku z Zuffenhausenu přesvědčil, že manuální převodovky je třeba nadále držet při životě. I proto přijde 911 R
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
- Aldeguer potrestán - z P3 na P7! 25.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 6 hodinami
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
včera
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
včera
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
včera
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.26. 15:03 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
