Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche přiznává, že model Panamera je designový omyl
11.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není obvyklé, aby nejvyšší manažeři automobilek přiznávali nějaké chyby. Šéf Porsche Müller jich přiznal více, zejména stran designu Panamery.
Je nakonec jedno, jestli někdo vede automobilku, pekárnu, politickou stranu nebo prodejnu s ovocem a zeleninou, omyly přiznává takový člověk obvykle přiznává obtížně. Na jednu stranu je to logické - pokud děláte svou práci tak, jak nejlépe dovedete, máte pocit, že ji děláte správně a sami sobě zrcadlo pravdy nastavíte jen stěží. Navíc i pokud pochybujete, jsou tu jiné faktory - loajalita k vlastním zaměstnancům, zaměstnavateli či obchodním partnerům, se kterými spolupracujete. Takový člověk zkrátka kráčí v sebou samým vytyčené linii a od toho, aby hodnotili jeho práci, jsou tu jiní.
Na druhou stranu je zřejmé, kam takový přístup vede. Pochopitelně, pokud děláte svou práci opravdu dobře a všichni okolo jsou s ní spokojeni, pak jedině ke hvězdám. I ti nejúspěšnější ale občas zaškobrtnou a mohou zamířit přesně opačným směrem. Pokud jsou ovšem dostatečně sebekritičtí, mohou podle signálů z okolí sami seznat, že to či ono udělali špatně a své předchozí kroky přehodnotit.
V automobilovém sektoru něco takového nebývá obvyklé, zejména ne v rovině teoretické. Opravdu jen zřídka se stane, že by někdo z vedení té či oné firmy vystoupil na veřejnosti, přiznal chybu a slíbil zjednání nápravy. To už musí jít do tuhého. Obvykle se chyby přejdou buď zcela (vždyť ten mrtvý kůň vždycky jezdil...), nebo se spíše výjimečně vyřeší fakticky bez zbytečných slov. Že se to opravdu stává, potvrdil třeba nedávný facelift VW Polo GTI, který vozu sebral problematický motor a převodovku a ve výsledku je lepší i levnější. Že je typické spíše to první, ale potvrdil předchozí krok Škody s obdobným modelem - prostě trvala na tom, že mrtvý kůň byl dobrý, ale zákazníci ho od škodovky pouze nechtěli.
Dnes tu máme další signál a znovu od skupiny VW. Šéf Porsche Matthias Müller se totiž pro australská média na stále ještě probíhajícím pařížském autosalonu vyjádřil na adresu stávajícího modelu Panamera. O to si můžete myslet leccos dobrého, faktem ale je, že mezi nejkrásnější auta na trhu nepatří. A Müller otevřeně přiznal, že během jeho vývoje došlo k chybám.
„Byly tu nějaké omyly,” řekl konkrétně nejvyšší šéf Porsche a svou myšlenku dále rozvedl. Podle jeho slov zejména design exteriéru i kabiny „mohl být lepší” poukazujíc hlavně na linii střechy a zastaralý tvar zádě. Designový šéf firmy Maurer, pro kterého byla Panamera prvním projektem, který přímo řídil, se kupodivu též nezdráhal tnout do živého. Prý kdybychom se jej zeptali v době, kdy Panameru dělal, byl by spokojen. Dnes ale ví, že výsledek mohl být lepší.
Müller ani Maurer tedy Panameru nešetří, zároveň si ale z výsledku velkou hlavu nedělají. Automobil se prodává dobře, už oslovil přes 100 tisíc klientů a podle šéfa Porsche ten, kdo si vůz koupí, jej má opravdu rád. Ani toto smíření není překvapivé, smyslem vyjádření obou pánů jistě nebylo nasypat si popel na hlavu, ale hlavně zamést cestičku nové generaci.
Ta má na trh dorazit v roce 2016 a její design prý bude výrazně odlišný. Ačkoli detailů jsme se mnoho nedozvěděli, linie střechy má být „rychlejší” (zřejmě s ne tak těžkou zádí, tedy více jako kupé), přesto nemáme čekat uhlazené auto pro každého. Podle Müllera bude opět hodně takových, kterým se Panamera líbit nebude, ale považuje to znovu za dobrou cestu - u takového modelu chce vsadit na design polarizující, nikoli všeobjímající.
Uvidíme tedy, co nakonec z Porsche vypadne. Dosavadní špionážní fotky žádné velké změny nenaznačovaly, může ale jít o jen o následek chytrého maskování či používání částí současného modelu v tzv. mulách. Už příští rok jistě budeme chytřejší...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.











































Porsche Panamera je dobré auto, krasavec to ale není. Příští generace má být lepší, přesto se prý nebude líbit všem
Zdroje: Car Advice, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
