Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Novinka BMW navazující na ikonickou Z3 M Coupe se ukázala vedle originálu, neměla to dělat
26.5.2023 | Petr Prokopec
Novinka sama o sobě působí diskutabilně, ale nechceme ji odsuzovat, také Z3 M Coupe svého času způsobila rozruch. Pro nás je to ale výjimečné dílo, vedle kterého nové Touring Coupe jen bledne závistí.
Minulý víkend se u italského jezera Como konal další ročník prestižní přehlídky Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Stejně jako předchozí akce i tu letošní sponzorovalo BMW, které se již tradičně vytasilo s dříve neviděnou novinkou. Vůz nazvaný prostě Touring Coupe vzbudil patřičný rozruch, stejně jako zájem. Automobilka tak zvažuje výrobu produkční verze, byť patřičně omezenou. Stejně jako u předchozího 3.0 CSL se totiž mluví o 50 kusech, z nichž každý by se prodával za cenu mezi 5 a 15 miliony korun.
Zmíněné kupé bylo k mání ještě dráže, poměrně velký zájem publika však v tomto případě lze pochopit. Limitka se totiž chlubila působivým vzhledem, který doplňovalo 560 koní mířících skrze šestistupňový manuál na zadní nápravu. Pokud by tedy nedošlo na přeplňování, měli bychom tu vůz ukuchtěný podle klasického bavorského receptu. Z toho důvodu tak nad koupí neváhali ani sběratelé ze Spojených států, přestože pro Severní Ameriku nebylo 3.0 CSL homologováno.
Je přitom jasné, že pro 50 kusů najde BMW kupce velmi snadno i u další novinky. Ta má být rovněž poháněna třílitrovým šestiválcem, jeho výkon však nebyl zveřejněn. Dá se nicméně předpokládat, že spíše než aby korespondoval s výše zmíněným kupé, bude blíže k výchozímu roadsteru Z4. V případě varianty M40i jednotka produkuje 388 koní, i kdyby jich ale vůz dostal více, pohled do interiéru prozrazuje, že Touring Coupe používá k jejich přenosu automat.
Po stránce technické tedy nová specialita již neláká tak moc jako ta přechozí. To by ve finále nebylo až takovou překážkou, kdyby tu ovšem nebyl poněkud diskutabilní vzhled. Touring Coupe totiž za čarokrásné nejspíše nepovažují ani jeho samotní tvůrci, a to mimo jiné kvůli dárcovskému vozu. Výchozí Z4 totiž počítá s rozvorem 2 470 milimetrů, na který je navázána délka 4 324 mm, kdy kabina je posazena téměř přesně uprostřed. To nepůsobí moc „bavorácky”.
Koncept se však evidentně natáhnul do délky, což je patrné hlavně z výrazného předního převisu. Opticky to sice napomohlo prodloužit kapotu a evokovat tak klasický design, ovšem poměrně zavalitá kabina je velmi silným protipólem. Automobilka tak sice vstoupila již podruhé do téže řeky, ovšem tentokrát poněkud uklouzla. Patrné to ostatně bylo přímo na samotné akci, kde se po boku konceptu ukázalo i původní BMW Z3 M Coupe představené v roce 1998.
Také v tomto případě tu máme dlouhou přední kapotu či dozadu usazenou kabinu. Vše ale působí vyváženějším dojmem. Byť je třeba vzpomenout na to, že v době příchodu vůz rovněž budil nemalou kontroverzi. Lidé tak dávali přednost spíše roadsteru, kterého se ve verzi M prodalo 15 322 kusů. Kupé nicméně vznikla méně než polovina a zvlášť dnes je jedním z vzácných produkčních modelů značky. A protože technicky i designově zraje jako víno, je dnes vyvažováno zlatem.
Bude se totéž opakovat v případě Touring Coupe? Růst hodnoty je s ohledem na zvažovanou omezenou výrobu prakticky zaručen, o nadčasovosti ale nejsme úplně přesvědčeni. A i kdyby, novinka je hračka pro pár velmi bohatých lidí, Z3 ve verzi M Coupe byla pořád relativně lidovým exotem.





Pokud Concept Touring Coupe skutečně dorazí v malosériové verzi, doufejme, že automobilka ještě zapracuje na designu. Aktuálně tu máme poněkud nevyváženou siluetu, což vyniká hlavně ve srovnání s předchozí Z3 M Coupe, která je v tomto ohledu prakticky dokonalým dílem. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 3 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejčtenější články
Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva