Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První automobilka se konečně přestala pokoušet schovat senzory na přídi
28.7.2019 | Mirek Mazal
Snahy výrobců o schování senzorů na přídích aut jsou pochopitelné, obvykle ale mají za následek pravý opak - senzory jsou viditelné jen lépe. Audi už to nezkouší a senzory prostě přiznává.
Poslední novinky Audi posunuly design přídě správným směrem. Nejde o použitý tvar světlometů, velikost sacích otvorů nebo podobu mřížky chladiče, řeč je o senzorech sloužících všemožným jízdním asistentům, které dnes mají ve výbavě prakticky všechny vozy.
Moderní elektronické asistenty pro svou funkci potřebují „vidět” a příď je jediné místo, kde mohou bezezbytku plnit svou funkci. Data sbírá jedna či dvě krabičky nikoli nepodobné „bradavicím” policejních aut s radary, které nelze schovat například za nárazník, blatník nebo kapotu motoru. Musí mít čistý výhled vpřed, což pro designéry představuje tvrdý oříšek.
Dosud se nutili k tomu senzory schovávat, typicky se je pokoušeli nechat splynout s maskou chladiče nebo logem automobilky. Před dvěma léty jsme to kritizovali, neboť až na drobné výjimky se to nikomu nepodařilo obstojně. Typickým příkladem budiž česká Škoda, která krytem senzoru simuluje přítomnost žeber masky chladiče. To vypadá věrohodné možná se dvěma promile v krvi, střízlivého člověka to na přítomnost něčeho neobvyklého jen upozorní.
Přitom Škoda dříve volila rozumnější řešení, když senzory nechávala ve spodní části nárazníku „žít” jako senzory. Prostě byly vidět a byly samostatným designovým prvkem. Nemusely se každému líbit, zejména jejich prvotní kulatá verze byla trochu jako pěst na oko, pozdější obdelník ale úplně marně nevypadal.
Škodovka nicméně od tohoto řešení ustoupila a dodnes marně hraje hru na schovávanou, jako všichni ostatní. Tedy, skoro všichni. Audi jako první pochopilo, že pokusy senzory schovat jsou marné a do masek chladičů všech nových modelů je zakomponovalo prostě jako senzory. Nehrají si na nic jiného, jsou tam „za sebe” a i když znovu nejde o žádnou nádheru, nepůsobí jako Potěmkinova ves v základní výbavě každého vozu.
Máme pocit, že takhle je to lepší. Ostatně, třeba příště designéři najdou cestu, jak ze senzorů udělat integrální součást celého vozu, a tak nebudou rušit vůbec, i když budou stoprocentně viditelné. Zatím jen nenuceně tleskáme Audi, že skoncovalo s docela trapnou přetvářkou.




Vylepšené radary jsou vidět u Audi A6, S6...
...A7 Sportback, S7 Sportback...
Dřívější i současné pokusy senzory „schovat” měly přesně opačný efekt, jaký toužily přinést
Inspirace: Jalopnik
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Jindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před hodinouŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včera
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 06:59 - Darlekins
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch