Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První automobilka se konečně přestala pokoušet schovat senzory na přídi
28.7.2019 | Mirek Mazal
Snahy výrobců o schování senzorů na přídích aut jsou pochopitelné, obvykle ale mají za následek pravý opak - senzory jsou viditelné jen lépe. Audi už to nezkouší a senzory prostě přiznává.
Poslední novinky Audi posunuly design přídě správným směrem. Nejde o použitý tvar světlometů, velikost sacích otvorů nebo podobu mřížky chladiče, řeč je o senzorech sloužících všemožným jízdním asistentům, které dnes mají ve výbavě prakticky všechny vozy.
Moderní elektronické asistenty pro svou funkci potřebují „vidět” a příď je jediné místo, kde mohou bezezbytku plnit svou funkci. Data sbírá jedna či dvě krabičky nikoli nepodobné „bradavicím” policejních aut s radary, které nelze schovat například za nárazník, blatník nebo kapotu motoru. Musí mít čistý výhled vpřed, což pro designéry představuje tvrdý oříšek.
Dosud se nutili k tomu senzory schovávat, typicky se je pokoušeli nechat splynout s maskou chladiče nebo logem automobilky. Před dvěma léty jsme to kritizovali, neboť až na drobné výjimky se to nikomu nepodařilo obstojně. Typickým příkladem budiž česká Škoda, která krytem senzoru simuluje přítomnost žeber masky chladiče. To vypadá věrohodné možná se dvěma promile v krvi, střízlivého člověka to na přítomnost něčeho neobvyklého jen upozorní.
Přitom Škoda dříve volila rozumnější řešení, když senzory nechávala ve spodní části nárazníku „žít” jako senzory. Prostě byly vidět a byly samostatným designovým prvkem. Nemusely se každému líbit, zejména jejich prvotní kulatá verze byla trochu jako pěst na oko, pozdější obdelník ale úplně marně nevypadal.
Škodovka nicméně od tohoto řešení ustoupila a dodnes marně hraje hru na schovávanou, jako všichni ostatní. Tedy, skoro všichni. Audi jako první pochopilo, že pokusy senzory schovat jsou marné a do masek chladičů všech nových modelů je zakomponovalo prostě jako senzory. Nehrají si na nic jiného, jsou tam „za sebe” a i když znovu nejde o žádnou nádheru, nepůsobí jako Potěmkinova ves v základní výbavě každého vozu.
Máme pocit, že takhle je to lepší. Ostatně, třeba příště designéři najdou cestu, jak ze senzorů udělat integrální součást celého vozu, a tak nebudou rušit vůbec, i když budou stoprocentně viditelné. Zatím jen nenuceně tleskáme Audi, že skoncovalo s docela trapnou přetvářkou.




Vylepšené radary jsou vidět u Audi A6, S6...




...A7 Sportback, S7 Sportback...







Dřívější i současné pokusy senzory „schovat” měly přesně opačný efekt, jaký toužily přinést
Inspirace: Jalopnik
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 5 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 5 hodinami
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
před 7 hodinami
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
před 8 hodinami
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
před 10 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- BMW Divize 12.26. 18:54 - M.Z.
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.26. 18:53 - M.Z.
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
