Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První SUV Maserati zavání průšvihem, nezájem znovu zastaví jeho výrobu
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídnout dnes SUV v jakékoli třídě se zdá být zárukou úspěchu na trhu, koncernu Fiat se ale nějak povedlo, že o jeho Maserati Levante není zájem.
Pro Maserati měl být příchod SUV Levante velkou vzpruhou, a to nejen v Evropě, ale rovněž v Americe i Číně. Nicméně úvodní poptávka evidentně byla nasycena a italský trojzubec začíná padat ke dnu. Koncern FCA proto v období od 22. listopadu do 7. prosince pozastaví výrobu. Nejde přitom o první krok takového druhu, v uplynulých dvou měsících montážní linky osiřely již vícekrát.
FCA zpočátku zmiňovalo jako důvod pozastavení výroby problémy s dovozem na čínský trh, kde nové regulace zakazují výrobcům navyšovat skladové zasoby. To v případě domácích značek není problém, v případě těch zahraničních ovšem nelze promptně reagovat na výkyvy nabídky a poptávky. A pokud dealeři nedokážou zákazníky obsloužit co nejrychleji, ti jednoduše zamíří ke konkurenci.
Jestli je to skutečný důvod nebo ne, výsledek pro Maserati je tragický. Zatímco v prvním pololetí letošního roku vyváželi Italové do Číny zhruba 800 exemplářů Levante měsíčně a doufali, že do konce prosince registrace navýší ještě o 47 procent, nyní musí smutně koukat na výrazný propad - v červenci a srpnu byl export na zhruba 350 vozech měsíčně, nyní míří ještě více dolů. Výhled do budoucna pak rozhodně není optimističtější.
„Jsme si ovšem jisti, že je tato situace dočasně zapříčiněna čínským trhem, nebo to povede k výraznému poklesu v rámci objemu výroby?“ ptá se zcela správně Federico Bellono, zástupce odborů italské automobilky, jenž o nové odstávce výroby informovaly. Pohled na statistiky přitom naznačuje, že daleko pravděpodobnější je druhá varianta - jak jsme zmínili v úvodu, prodeje neklesají pouze v Číně.
Kupříkladu v Evropě byl letošním absolutním vrcholem březen, kdy bylo prodáno 870 vozů. Od té doby jsme ovšem svědky pádu, jenž vyústil v 262 dodaných aut v srpnu. Americký trh je pak na tom sice lépe, neboť registrace od července do září neklesly pod 400 exemplářů, nicméně Maserati doufalo, že touto dobou bude po celém světě prodávat minimálně 2 200 kusů SUV měsíčně.
Můžeme pak jen dodat, že problémy nemá jen Maserati, ale také Alfa Romeo. Další značka z koncernu FCA totiž musela zredukovat počet vyrobených sedanů Giulia a SUV Stelvio za jednu směnu ze 300 na 265. Kromě toho byla v průběhu září továrna Cassino v každý pátek uzavřena, což vedlo ke snížení produkce o více než dva tisíce kusů.
Na základě tohoto stavu by tedy Alfa Romeo měla letos prodat něco okolo 130 tisíc nových aut. To je sice oproti minulosti čitelné více, nicméně dalece zaostává za původními firemními plány. I proto je ostatně Sergio Marchionne již opětovně pozměnil a nově očekává, že se mu podaří překonat hranici 400 000 aut až v roce 2020 místo v tom příštím. A i to je jistě plán, který se dá změnit...










































Maserati Levante se ukázalo s velkou pompou i během českého debutu. Současné prodeje však původnímu očekávání zdaleka neodpovídají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
