Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rekord Huracánu z Ringu má další trhliny, toto jsou nové důkazy
3.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Rekord Italů z Ringu je dále zpochybňován. Nesedí některé detaily na videu a auto i nižší rychlostí pokoří cílovou rovinku rychleji než Porsche.
Motoristický svět by se nyní měl zabývat hlavně autosalonem v Ženevě, posledních pár dní ho ale zastiňuje dění okolo rekordu Lamborghini na Nordschleife, který ovšem s Ženevou souvisí. Právě tam italská automobilka poprvé pořádně představí Huracán Performante, zvláštní model ověnčený nejlepším časem Severní smyčky Nürburgringu, kterého kdy dosáhlo sériově vyráběné silniční auto.
S ohledem na zmíněné tedy zatím nevíme, co tento okruhově orientovaný vůz odličuje od standardu. Nicméně vsadit lze na výkon vyšší řádově o desítky koní a hmotnost nižší o nějakých sto kilo, kromě toho již Lamborghini prozradilo něco o jeho aktivní aerodynamice. Málo toho není, ovšem je to dost na to, aby Performante mělo oproti standardu zrychlit na Ringu o více než půl minuty?
Není proto divu, že již od zveřejnění videa, které mělo daný čas - tedy 6 minut a 52 sekund - prokázat, mnozí pátrají po tom, zda je rekord skutečný či nikoliv. Srovnání rychlostí s Porsche 918 Spyder ovšem první variantě příliš nefandí. A jak se dále ukazuje, Misha Charoudin (držme se anglického přepisu jeho jména, který sám používá) známější jako Boosted Boris má v ruce ještě další detaily, které naznačují, že věci by mohly být také jinak, než jak nám předkládá Lamborghini.
Misha si ve videu všiml několika momentů, které jsou přinejmenším podivné. Asi nejokatější přichází ve chvíli, kdy má Lamborghini za sebou zhruba čtyři a půl minuty na trati a pohybuje se na výjezdu z Karusellu směrem k Hohe Acht. Jeho rychlost totiž během zlomku vteřiny poskočí nejprve ze 131 na 161 km/h a následně na 190 km/h, což pochopitelně není reálně možné. Optimisté řeknou: problém s měřením dle GPS (podle všeho ale rychlost není měřena GPS a grafika bere data z řídící jednotky auta) nebo jiný elektronický zádrhel, optimisté to ale vidí jinak: poskládání jednoho videa ze záznamů několika kol.
Tato praktika není ojedinělá, ostatně třeba takový Lotus také kdysi deklaroval působivý čas pro model 3-Eleven, ke kterému Britové došli poskládáním nejrychlejších úseků z několika kol. Oni se k tomu ale přiznali, Lamborghini nic takového neřeklo. Kdyby byla spojena videa ze dvou kol (a Misha poukazuje na podivný posun stínů v tomto momentě) i s trochu odlišnými záznamy dat, vypadá tento moment přesně takto. Ono totiž není vůbec jednoduché zajet bez chyby celé kolo více jak 20kilometrového okruhu - z vícero pokusů se vám takové virtuální ideální kolo povede snáz. A na videu mu dáte i skoro reálnou podobu podobně jednoduše.
Nejde však o jediný sporný bod, další přichází při nájezdu na cílovou rovinku. Misha Charoudin poukazuje na nájezdovou rychlost Porsche, která pod bránou činí 255 km/h, na konci úseku u cedule pak ta výjezdová dosahuje 292 km/h. Lamborghini se ale ve stejných momentech může pochlubit nižšími hodnotami (244 a 290 km/h), přesto má podle videa Lamborghini stejný úsek projet rychleji než Porsche (11,43 vs. 12,10 s). To není možné, pokud nevstoupilo do hry něco jako italská fyzika.
Co z toho tedy můžeme vyvodit? Jistojistě nic, pořád je řeč hlavně o rychlostech odečítaných z těch zobrazených, které nemusí být dokonale srovnatelné. Jsou-li ale, pak je na stole možnosti, že Lamborghini video nepatrně zrychlilo. Stačila by totiž změna z 24 na 25 rámečků za sekundu, která je běžným okem nepostřehnutelná, a již zde máme změnu výsledného času z rekordních 6 minut a 52 sekund na sice stále působivých, ale nikoliv rekordních 7:08. Pokud by navíc video spojili z vícero měřených kol, je to prostě levárna.
Sáhli ovšem Italové po takovém špinavém triku? To se momentálně můžeme pouze dohadovat, ale výkon Lamborghini je s ohledem na jeho techniku obtížně uvěřitelný. Nejde tu jen o 918, o lepší čas z Ringu se pokoušel McLaren s P1 nebo Koenigsegg s One:1 a nikdo z nich se dosud ničím nepochlubil. Což znamená jediné - 918 Spyder nepřekonali. A najednou nakráčí na Nordschleife Lamborghini s prakticky nulovou historií závodních úspěchů ve srovnání s Porsche nebo McLarenem a všem vytře zrak? Vyloučit to nelze, pochybnosti jsou ale na místě.
Lamborghini by proto mělo souběžně se ženevským debutem vyrukovat také s kompletní telemetrií, která by již všem skeptikům včetně nás definitivně ucpala ústa. Jinak reptání neustane, ale spíše ještě zesílí, video v tomto případě zkrátka nestačí...






Misha Charoudin alias Boosted Boris jednak srovnával videa s jízdou 918 a Huracánu...
...také si ale všiml několika zvláštností na videu Huracánu samém. Vypadá to, že je vzniklo spojením záznamů dvou rychlých kol
K tomu si dal tu práci a pečlivě srovnal rychlosti, kterých 918 Spyder a Lamborghini Huracán Performante dosáhly na identických místech. Video deklarující čas Porsche navíc nepochází z rekordního kola, ale je dokonce ještě o tři sekundy pomalejší. Přesto má 918 Spyder povětšinou navrch, často i velmi citelně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 8 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 4 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva