Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy
10.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka zkusí napodruhé navázat na své kořeny. Jméno Gordini tak napříště přinese vyšší výkon, větší brzdy nebo upravené podvozky..
V padesátých a šedesátých letech minulého století jméno Gordini něco znamenalo. Kromě Formule 1 totiž značka soutěžila také ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, kde své síly spřáhla s Renaultem jako dodavatelem motorů. Krátce poté sice francouzská automobilka firmu Amédée Gordiniho převzala, ani to ovšem neznamenalo konec slavné modrobílé kombinace. Pouze s touto kamufláží bylo totiž možné pořídit ty nejsportovněji naladěné modely Renaultu Dauphine, 5, 8 nebo 12. Poté však Gordini postupně vymizely ze scény, až přišel rok 2009 a s ním změna přístupu.
Jméno Gordini se totiž v novodobé historii objevilo jen jako sada nálepek a rozšířené základní výbavy modelů jako Twingo a Clio RS. Po stránce mechanické jste ale de facto dostaly jen položky, za něž se u dárcovských vozů připlácelo. Vrcholem tak nadále bylo 200 koní produkovaných dvoulitrovým atmosférickým motorem, jež nabízelo i standardní Clio RS. Vše ale korunovala o poznání vyšší cena, díky čemuž prodeje nebyly takové, jak si Francouzi představovali. Navíc reputace poněkud strádala.
To se aůe s příchodem nové generace má změnit, či spíše navrátit ke kořenům. Gordini by totižu podle provozního ředitele automobilky Carlose Tavarese mělo být tou značkou, která Renaultu zajistí nejvíce fanoušků. Stát přitom bude nad modely Renaultsportu, čímž se vysvětlují snahy divize blížit se obecnému vkusu. Tavares totiž dodal, že „jméno Gordini bude použito na okruhové nebo rallyové verze modelů RS. Zakázáno je přitom cokoliv, co by nebylo opravdu extrémní verzí“.
Škála možností je tím samozřejmě široká, provozní ředitel Renaultu však počítá především s „vyšším výkonem, nižší světlou výškou, většími brzdami a odlehčeným šasí“. Mimo to pak Tavares dodal, že podmínkou nemusí být silniční využití, ale že tyto modely mohou zamířit rovnou na závodní kolbiště.
O peníze jde přitom až v druhé řadě, neboť hlavní náplní znovuvzkříšeného Gordini bude zlepšení image značky. I proto se možná do modrobílé kamufláže kromě Renaultů Clio a Mégane oblékne také Laguna. Právě velkým sedanem totiž spolupráce dvou francouzských značek kdysi začínala.
![Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 1 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 2 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 3 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 4 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 5 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 6 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 7 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 8 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 9 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Znovuzrozené modely Renaultu Gordini jsme otestovali na vlastní kůži. Špatně dozajista nefungovaly, kromě modrobílé karoserie ale výrazné rozdíly oproti základním verzí RS opravdu nepřinesly
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
dnesNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
před 5 hodinamiPodívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči
před 7 hodinamiElektromobily ztrácí hodnotu tak brutálně, že už jsou jako ojetiny levnější než spalovací vozy, přesto netáhnou
před 8 hodinamiPorsche chce už příští rok skončit téměř se všemi spalovacími sporťáky. Nevěříme tomu, že to skutečně udělá
před 10 hodinamiTesly kvůli politice EU razantně zdraží, varuje sama Tesla. Může to tak být, ale může jít i o špinavý trik
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 20:05 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 19:16 - jerry
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- Vozidlo do 200k 06.15. 11:58 - mattonecz
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.13. 10:29 - pavproch