Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy
10.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka zkusí napodruhé navázat na své kořeny. Jméno Gordini tak napříště přinese vyšší výkon, větší brzdy nebo upravené podvozky..
V padesátých a šedesátých letech minulého století jméno Gordini něco znamenalo. Kromě Formule 1 totiž značka soutěžila také ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, kde své síly spřáhla s Renaultem jako dodavatelem motorů. Krátce poté sice francouzská automobilka firmu Amédée Gordiniho převzala, ani to ovšem neznamenalo konec slavné modrobílé kombinace. Pouze s touto kamufláží bylo totiž možné pořídit ty nejsportovněji naladěné modely Renaultu Dauphine, 5, 8 nebo 12. Poté však Gordini postupně vymizely ze scény, až přišel rok 2009 a s ním změna přístupu.
Jméno Gordini se totiž v novodobé historii objevilo jen jako sada nálepek a rozšířené základní výbavy modelů jako Twingo a Clio RS. Po stránce mechanické jste ale de facto dostaly jen položky, za něž se u dárcovských vozů připlácelo. Vrcholem tak nadále bylo 200 koní produkovaných dvoulitrovým atmosférickým motorem, jež nabízelo i standardní Clio RS. Vše ale korunovala o poznání vyšší cena, díky čemuž prodeje nebyly takové, jak si Francouzi představovali. Navíc reputace poněkud strádala.
To se aůe s příchodem nové generace má změnit, či spíše navrátit ke kořenům. Gordini by totižu podle provozního ředitele automobilky Carlose Tavarese mělo být tou značkou, která Renaultu zajistí nejvíce fanoušků. Stát přitom bude nad modely Renaultsportu, čímž se vysvětlují snahy divize blížit se obecnému vkusu. Tavares totiž dodal, že „jméno Gordini bude použito na okruhové nebo rallyové verze modelů RS. Zakázáno je přitom cokoliv, co by nebylo opravdu extrémní verzí“.
Škála možností je tím samozřejmě široká, provozní ředitel Renaultu však počítá především s „vyšším výkonem, nižší světlou výškou, většími brzdami a odlehčeným šasí“. Mimo to pak Tavares dodal, že podmínkou nemusí být silniční využití, ale že tyto modely mohou zamířit rovnou na závodní kolbiště.
O peníze jde přitom až v druhé řadě, neboť hlavní náplní znovuvzkříšeného Gordini bude zlepšení image značky. I proto se možná do modrobílé kamufláže kromě Renaultů Clio a Mégane oblékne také Laguna. Právě velkým sedanem totiž spolupráce dvou francouzských značek kdysi začínala.









Znovuzrozené modely Renaultu Gordini jsme otestovali na vlastní kůži. Špatně dozajista nefungovaly, kromě modrobílé karoserie ale výrazné rozdíly oproti základním verzí RS opravdu nepřinesly
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 6 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 8 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 9 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 10 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
