Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia

Že jsme v názvu článku zapomněli na písmena RS? Kdeže, nejnovějším předmětem „gordinizace” Renaultů se stalo docela obyčejné Clio.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia

20.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že jsme v názvu článku zapomněli na písmena RS? Kdeže, nejnovějším předmětem „gordinizace” Renaultů se stalo docela obyčejné Clio.

Už když jsme kdysi psali o Twingu RS Gordini a Cliu RS Gordini, nebyli jsme zrovna nadšení z toho, že jméno slavného úpravce závodních strojů dostaly jen přebarvené vozy Renault Sportu. Ale budiž, Renaulty s písmeny RS v názvu jsou dostatečně dobré na to, aby si toto jméno zasloužily i bez dalších úprav. Když se ale později objevily zcela standardní modely Wind Gordini a Twingo Gordini v modro-bílém hávu, z nichž druhý jmenovaný skrývá pod kapotou i naftový motor, bylo to zklamání.

A jinak nelze hovořit ani o nejnovějším Renaultu Gordini, který je založen na docela obyčejném Cliu. Jakkoli chápeme, že sportovně vyhlížející vůz „neobtěžující” řidiče nebo řidičku skutečně sportovním naladěním bude pro řadu zákazníků atraktivní, máme za to, že některá označení není dobré zaprodávat komerčním zájmům. Gordini není jen forma, je to obsah, je to automobilové umění založené na funkčních vlastnostech a nikoli modrém laku a mělo by tomu tak zůstat. Ale co naplat, v dnešní době respekt k takovým hodnotám velkou váhu nemá.

Podle automobilky je Clio Gordini stvořeno pro ty, kteří „nemají touhu vlastnit příliš sportovní vůz” a podle toho také vypadá. Založeno je na Cliu ve verzi GT, kterému přidává notoricky známý modrý lak s bílými doplňky, výraznější oplastování, dvojitou koncovku výfuku a 16" kola z lehkých slitin. Uvnitř najdeme sedadla, volant, řadičku ve dvoubarevném provedení, hliníkové nášlapy pedálů a několik doplňujících prvků výbavy - mj. navigaci TomTom, velurové koberečky nebo automatickou klimatizaci.

Pod kapotu si budete moci zvolit jeden ze dvou motorů: atmosféricky plněný benzin 1,6 s výkonem až 94 kW (128 koní), nebo turbodiesel 1,5 dCi s nejvýše 77 kW (105 koní). Jejich výkon je jak sami vidíte stejný jako v případě dosud dostupné verze GT, nezměněná je i dynamika.

Pokud by se vám takto pojaté Clio zalíbilo, můžete si jej pořídit zatím jen ve Francii za cenu od 18 450 Eur (cca 450 tisíc Kč). Nepochybujeme ale o tom, že bude časem k mání i na dalších trzích, včetně toho našeho.


Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia - 1 - Renault Clio Gordini 01Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia - 2 - Renault Clio Gordini 02Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia - 3 - Renault Clio Gordini 03Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia - 4 - Renault Clio Gordini 04Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia - 5 - Renault Clio Gordini 05Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia - 6 - Renault Clio Gordini 06Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia - 7 - Renault Clio Gordini 07Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia - 8 - Renault Clio Gordini 08Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia - 9 - Renault Clio Gordini 09Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia - 10 - Renault Clio Gordini 10
Renault Clio Gordini

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.