Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault potvrdil, že s Caterhamem končí, společný sporťák ale vznikne
27.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Spolupráce francouzské a britské automobilky se kvůli neshodám chýlí ke konci. Sportovní Alpine přesto dojde do sériové výroby, v roce 2016.
Nadějně to vypadalo, poměrně rychle to ale skončilo nezdarem. Po úvodní zprávě o neshodách Renault nyní potvrdil britskému tisku, že se jeho vůdci rozhodli ve dříve slibně vypadající spolupráci s Caterhamem nepokračovat. Společná práce firem na dvojici malých sportovních modelů tak opravdu skončí a to už na začátku dubna. Nevznikne tak dost možná ani SUV na bázi Renaultu.
Fandové Alpine, respektive sourozeneckého vozu od Caterhamu, však nemusejí klesat na mysli, neboť oba výrobci tvrdí, že to přesto hodlají dotáhnout až do sériové výroby. Francouzi pustí svůj silniční sporťák Alpine do prodeje v roce 2016. Na vývoji bude prý pokračovat každý separátně a společné úsilí budou soustředit už jen na poli šampionátu Formule 1. Důvodem je zřejmě lehké zpoždění, do kterého se projekt dostal poté, co Renault nařídil lehčí přepracování designu.
Podle zpráv francouzské unie CGT nebude mít zrušení projektu joint-venture žádný vliv na 300 pracovních míst, která byla určena k malosériové výrobě vozu v továrně v Dieppe - a tedy tam, kde vznikají i běžnější produkty od RenaultSportu. Renault tam totiž hodlá vyrábět až do roku 2018 současné Clio R.S.
Jen připomeňme, že dohoda o partnerství pojmenovaném Societe des Automobiles Alpine Caterham (SAAC) vznikla v roce 2012. Na pořadu dne je ale otázka, zda budou oba silniční vozy nakonec postaveny na stejné platformě a zda dostanou i stejné pohonné jednotky. Renault totiž o Alpine prozradil výkon zhruba 250 koní, zatímco Caterham hodlal vyhnat svého zástupce až na 300koňovou hranici. Cílem je pohotovostní hmotnost 1 100 kilogramů. Ani jedna automobilka k tomu bohužel zatím nevydala oficiální prohlášení.


Renault Alpine dostane do sériové výroby, alespoň to tvrdí. Caterham se zřejmě od plánu na menší sportovní model také nehodlá odchýlit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
