Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond se vrátil za volant vozu, ve kterém před 16 léty málem přišel o život
12.1.2022 | Petr Prokopec
Stát se nám něco podobného, za volant stejného auta už nesedneme. A slavný moderátor se kdysi nechal slyšet, že to neudělá ani on, nakonec ale tento slib porušil a speciál Vampire, s nímž jel 505 km/h, znovu osedlal. Až tak žhavé to ale tentokrát nebylo.
Z pohledu motoristických fanoušků nezačal letošní rok zrovna nejlépe. Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May totiž oznámili, že webový projekt Drive Tribe již dále nehodlají dotovat ze své kapsy. A jelikož stávající situace na trhu aut inzerci v jakkoli souvisejících médiích zrovna nepřeje, projekt na konci tohoto měsíce skončí. I když ne až tak úplně, neboť činnost ukončí pouze webová stránka a s ní spojené aplikace. Na sociálních sítích a zejména pak na YouTube má Drive Tribe pokračovat i nadále.
Stěžejní osobou se z výše zmíněné trojice stává Hammond, May a Clarkson by nicméně fanoušky taktéž měli poctít svou přítomností. I když zejména poslední zmíněný se bude objevovat ještě méně než dosud, neboť je plně pohlcen prací na své farmě. Vedlejší projekty pak má pochopitelně i Hammond, nejspíše však není tolik vytížen. Či je možná pro něj Drive Tribe srdcovějším projektem než u kolegů. Tak či onak, podstatné je, že příběh bude i nadále pokračovat, jen v omezenějším rozsahu.
Hned na úvod se přitom Hammond rozhodl nalákat fanoušky svou odvahou usednout do vozu, do kterého již nikdy v životě usednout nechtěl. Šlo totiž o rychlostní speciál Vampire, ve kterém se v roce 2006 málem zabil. Málem přitom stanovil i britský pozemní rekord, neboť se rozjel až na 505 km/h, což je vyšší tempo, než jakého posléze dosáhl Collin Fallows. Jím dosažených 483,3 km/h je nicméně průměrem ze dvou jízd opačným směrem, zatímco Hammond zvládl pouze jednu.
Jak přitom sám nyní žertem dodává, pamatuje si, jak naposledy do vozu nastupoval, ovšem již nemá ponětí, jak se z něj dostal ven. To není překvapivé, neboť v rychlosti 464 km/h došlo na ulomení předního kola. Vampire se následně několikrát převrátil okolo své osy, než se úplně zastavil. Hammond nicméně projevil neskutečnou duchapřítomnost, neboť během pár sekund využil veškeré poznatky z předchozí instruktáže - dokázal vypnout tryskový pohon, aktivovat padák a ještě vůz částečně stabilizovat.
Nelze se tak divit jeho zařeknutí, které však momentálně porušil. I když ve výsledku jen usedl za volant. Samotnou jízdu pak nechal na Miku Ferniem, který pro Drive Tribe bude pracovat i nadále. Právě ten by nás v průběhu roku měl se speciálem blíže seznámit, jakkoliv pár informací můžeme do éterů poslat už nyní. Vampire pohání tryskový motor Rolls-Royce Orpheus, s nímž vůz dokáže zrychlit z klidu na 438 km/h za pouhých šest sekund.
Dodat pak už můžeme nejen to, že spotřeba činí až 28 litrů leteckého paliva na jeden ujetý kilometr (čili až 2 800 litrů na 100 km), ale i skutečnost, že speciál si můžete pronajmout od stávajících majitelů. Ti Vampire v roce 2019 odkoupili od původních tvůrců Boba a Roye Phelpsových, kteří s jeho renovací začali již po Hammondově havárii. Nejspíše jim však došly peníze, proto byl projekt dokončen až v létě loňského roku.
Vampire je osudovým vozem Richarda Hammonda, v jeho kokpitu totiž v roce 2006 málem zemřel. Devítimetrový speciál přitom pohání tryskový motor Rolls-Royce Orpheus, se kterým se známý novinář a moderátor rozjel až na 505 km/h. Foto: Holden Vintage and Classic, tiskové materiály
Zdroje: Drive Tribe@YouTube, Holden Vintage and Classic
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 6 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva