Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Schumacherova rodina popírá, že by kdy vlastnil auto, které je teď po něm k mání, prodávající ale trvá na svém
30.6.2022 | Petr Prokopec
Z beztak zajímavého prodeje se stává ještě zajímavější kauza, než se zprvu zdálo. Jak dopadne, záleží hlavně na Willym Weberovi, prodávající ale říká, že má jeho písemné potvrzení.
Tento týden pohotovější média informovala o prodeji černého Porsche Carrera GT, které se objevilo v nabídce německé firmy Roock Sportsystem. Na tom by do jisté míry nebylo nic až tak zvláštního, přestože desetiválcový supersport je vzácným zbožím v jakémkoli provedení. Automobilka z Zuffenhausenu totiž vyrobila pouze 1 270 exemplářů. A jelikož dle svých tradic přišla s vozem preferujícím skutečné řidiče, celá produkce se dnešních dní nedožila. Není tedy překvapivé, že i takřka dvě dekády po svém vzniku Carrera GT budí velkou pozornost.
Onen černý kousek byl nicméně zvláštní hlavně kvůli svému údajnému prvnímu majiteli. Podle prodejce jím měl být Michael Schumacher, jakkoli jeho jméno v technickém průkazu nenajdete. Německý závodník byl totiž v dané době smluvně zavázán u Ferrari, které si mělo vymínit, že nebude řídit jiná auta než ta spadající pod koncern Fiat. Tuto klauzuli měl ale Schumi obejít menším trikem, vůz byl totiž koupen a zaregistrován na jeho tehdejšího manažera Willyho Webera. Jeho potvrzením se přitom prodejce ohání.
Schumacherova manažerka Sabine Kehm ale přišla s prohlášením, podle nějž se „nedávné zprávy, které se objevily v různých médiích s tím, že Michael Schumacher byl majitelem Porsche Carrera GT, které je aktuálně nabízeno k prodeji, nezakládají na pravdě. Michael Schumacher nikdy nebyl ani přímo, ani nepřímo propojen s kýmkoli, kdo byl v průběhu času majitelem tohoto Porsche Carrera GT“.
K věci se rovněž vyjádřil i Michaelův bratr Ralf Schumacher, kterého Weber po nějakou dobu taktéž zastupoval. Ani on však slova prodejce nepotvrdil. „Co vím, Michael nikdy neřídil Porsche,“ uvedl doslova. Jde tedy o „levou“? To je otázka za milion. Pravdu nicméně může mít jak Ralf, tak Michael Roock, šéf společnosti, která vůz nabízí. Dle něj se Schumi ve voze nesměl na veřejnosti objevit a jeho používáním se logicky nechlubil, porušoval tím smlouvu. Na případné projížďky tak mohl vyrážet potají.
Sedminásobný šampion se navíc v roce 2007 přestěhoval do své nové rezidence ve švýcarském Glandu, kde měl k dispozici podzemní garáž včetně benzinové pumpy. Stavět tedy nemusel ani na veřejné stanici kvůli dotankování, se svým bratrem se pak dávno nevídal zrovna denně. Vůz byl navíc na společnost Willyho Webera registrován až do roku 2008, minimálně rok tak Michael mohl Porsche Carrera GT užívat v naprostém utajení.
Na rozuzlení nové kauzy jsme tedy nadmíru zvědavi, s oním potvrzením se totiž Roock zatím nevytasil. Dá se však předpokládat, že právě to bude nyní rozhodovat o finální ceně, kterou se dozví jen vážní zájemci na požádání. Pokud se totiž prodejce chce pouze svést na Schumiho slávě, pak vůz se 14 tisíci najetými kilometry za více než 1,5 milionu Eur (cca 37,12 mil. Kč) neprodá. Při potvrzení spojení ale může čekat i dvojnásobek.








Porsche Carrera GT vzniklo v 1 270 kusech, přičemž jeden měl zakoupit Willy Weber pro svého tehdejšího klienta Michaela Schumachera. Jeho současná manažerka však tuto skutečnost popírá, bratr Ralf pak říká, že ho takové auto nikdy neviděl řídit. Foto: Roock Sportsystem, publikováno se souhlasem
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Devastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 3 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 4 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 6 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinamiDědic Fiatu s šéfem Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva