Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ruský miliardář na poslední chvíli prodal nechvalně proslulý Hitlerův Mercedes, má nového majitele
1.3.2022 | Petr Prokopec
Co všechno také nezpůsobil konflikt na Ukrajině, tedy v tomto případě spíše obava z něj. Jednání o prodeji vozu trvala dva roky, až hrozba faktické nemožnosti vůz prodat vedla k rychlé dohodě na ceně.
Za necelé dva měsíce se dočkáme hned dvou výročí, která souvisejí s Adolfem Hitlerem. Někdejší „Führer“ se totiž narodil 20. dubna 1889 a sebevraždu spáchal 30. dubna 1945. Někteří si jistě přejí, aby hlavně druhým zmíněným krokem nechal co nejdříve inspirovat ruský prezident, to však pro tuto chvíli nechme stranou. My se dnes budeme soustředit na nacistického vůdce a jeho slabost pro vozy značky Mercedes-Benz, třebaže i s aktuálním konfliktem má souvislost.
Hitler si oblíbil hlavně model 770, kterému se přezdívalo Grosser. Za tím stály jeho rozměry, vůz první série s kódovým označením W07 totiž měřil 5 600 milimetrů na délku a počítal s rozvorem 3 750 mm. Vyrábět se začal v roce 1930, přičemž Hitler jej začal používat o rok později. Následně pak přepřáhnul na druhou sérii, která do výroby zamířila v roce 1938 s označením W150. Její délka se natáhla na rovných 6 metrů, zatímco rozvor povyrostl na 3 880 mm. Změnila se nicméně i šířka, a to z 1 840 na 2 070 mm.
Je přitom otázkou, kolik těchto aut Hitler vlastnil či používal. Celkově bylo totiž do roku 1943 vyrobeno jen 205 exemplářů, přičemž nacistický vůdce některé kousky daroval zahraničním politikům, mezi něž patřil i Emil Hácha, nejprve český prezident a posléze prezident Protektorátu Čechy a Morava. Toho vůz třícípé hvězdy přežil, neboť posloužil i dalšímu prezidentovi Edvardu Benešovi. V hradní flotile pak dokonce zůstala i po komunistickém Vítězném únoru, musela však do karosárny Sodomka, kde z ní sejmuly veškeré znaky „imperialismu“.
Zpět ale k Hitlerově flotile, z níž jeden exemplář, který vůdce prokazatelně používal nejméně tři roky, byl zabaven americkými vojáky ve Francii (další pro změnu takto skončil v Rakousku). V roce 1946 pak zamířil do Spojených států, kde jej koupil bohatý majitel tabákových plantáží Tom Austin. O třicet let později však měl vůz nového vlastníka, a to Ralpha Engelstadta, majitele Imperial Palace Casino v Las Vegas. Po jeho smrti v roce 2004 ovšem došlo na další prodej, přičemž identita vlastníka nebyla oznámena. Nejinak tomu bylo o pět let později, víme ale aspoň tolik, že jej v roce 2009 koupil ruský miliardář.
Na počátku roku 2018 pak vůz zamířil do aukce, na prodej nicméně nedošlo - dosaženo totiž nebylo požadované minimální ceny. Hitlerův Mercedes tak měl zůstat v Moskvě, kde se o něj začal zajímat australský miliardář Clive Palmer. Ten se totiž rozhodl, že sestaví největší sbírku starých aut na světě. Jakmile jich pak bude mít 600, hodlá všechny vystavit v novém muzeu. Pro to však zatím ještě nemá vybrané konkrétní místo, nejspíše ale půjde o město Gold Coast, kde sídlí a kde je jeho dosavadní sbírka uskladněna.
Palmer měl s ruským vlastníkem jednat o ceně neúspěšně dva roky, nakonec ale náhle došlo na dohodu. Kolik vůz Palmera stál, není známo, zjevné ale je, že k obchodu došlo pod tlakem okolností. Uzavřen byl před pár týdny, kdy měl dosavadní majitel jednat v obavách z Putinova vpádu na Ukrajinu, pokud o něm rovnou nebyl zpraven. Mercedesu se tak zbavil za 5 minut 12 ve snaze cennou komoditu zpeněžit, když ještě může. Za současné situace si nikdo v Rusku nemůže být ničím jistý.




















Hitlerův Mercedes-Benz 770K Grosser Open Tourer byl před čtyřmi roky na prodej přes firmu Worldwide Auctioneers, která jej takto prezentovala světu. Pře svou mimořádnost nakonec majitele nezměnil, neboť při aukci nebylo dosaženo minimální požadované ceny. Na té se však nyní domluvil australský miliardář Clive Palmer přímo s jeho ruským majitelem, vůz tak bude moci zaparkovat do své sbírky, jíž hodlá proměnit na muzeum. Foto: Worldwide Auctioneers, tiskové materiály
Zdroj: The Courier Mail
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nejnovější články
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraHonda odpískala třetinu investic mířících do elektrických aut, z původních plánů na přechod ně už není skoro nic
včeraVýletníci pozor, Itálie na některých místech zakáže vjezd dieselů. Takový chaos mohli vymyslet jen Italové
včeraBritský král si koupil čínské auto a ještě se tím chlubí, to je také pozoruhodný posun
včeraÚplně nová italská automobilka se najednou pochlubila hned dvěma sporťáky. Spojuje je motor 7,0 V12 plný zlata s až 2 157 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva