Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové zkouší nové způsoby, jak se vyhnout placení za parkování, zatím bodují
16.9.2019 | Petr Prokopec
Zdánlivě hloupé či překombinované nápady slaví úspěch, otázkou ovšem je, jak dlouho. Ruským úřadům pochopitelně dochází trpělivost a až dojde zcela, servítky si brát nebudou.
Světové metropole mají už dlouho problémy s příliš velkým množstvím automobilů. Jejich počet roste, ovšem ulice zůstávají stále stejné a parkovacích domů či podzemních garáží také moc nepřibývá. Lidé kvůli tomu často stráví i několik hodin týdně za volantem zbytečně při přesunech po městě či hledání místa k zaparkování, přesto ale dávají přednost individuální dopravě před hromadnou, což znamená, že konec ucpaných silnic není na obzoru. Platí to i o Moskvě, která se pokusila dopravu redukovat především snížením počtu parkovacích míst a výrazným zdražením těch zbývajících.
V ruské metropoli tak jedna hodina parkování stojí 60 rublů, tedy asi 22 Kč. To z českého úhlu pohledu není nic strašného, nicméně je třeba si uvědomit, že průměrná mzda v Rusku je takřka třikrát nižší než tuzemská. Jinými slovy zde tedy mluvíme o ekvivalentu 66 korun za hodinu, což již kapsu zatížit dovede. Zvláště pokud na placeném parkovišti musíte nechávat auto třeba deset hodin denně, a to od pondělí do pátku - rázem je z původně drobného poplatku citelný zásah do peněženky.
Úspěšný byl ovšem tento krok jen částečně, neboť ruští motoristé namísto hromadné dopravy začali volit hlavně spolujízdu. A jdou do toho skutečně po hlavě, neboť zatímco za celý rok 2016 bylo podle statistik uskutečněno jen 45 tisíc cest, letos by podle odhadů společnosti JP Morgan měl daný počet narůst na 60 tisíc. Ovšem nikoliv za celý rok, nýbrž za pouhý den. Z toho jasně vyplývá, že situace se možná sice lehce zlepšila, ovšem při rozsahu problému v Moskvě jde jen o kapku v moři.
Vlastně by nás proto nemělo překvapit, že motoristé toužící po individuálním transportu začínají dělat věci, z nichž nemá radost ruská ruka zákona. Auta se řidiči nově snaží na parkovacích místech zakrýt maskovacími sítěmi, což na první pohled vypadá spíše kontraproduktivně, neboť síť na vůz spíše upozorní. Jenže když to dělá více lidí, je to efektivní - síť znemožňuje práci automatickým systémům a pokud chce policista zjistit registraci auta, musí síť odkrýt. To je práce, do které se každému nechce a i kdyby ano, dobu trvání kontroly každého auta to prodlužuje, takže části řidičů neplacení parkovného prochází.
Dalším fíglem je zaparkování dvou aut těsně vedle sebe. Následně jsou pak řidiči oběma odebrány registrační značky, a aby toho nebylo málo, oba vozy jsou ještě navzájem spoutány řetězem za kliky. Policie tedy nemá jak zjistit, kdo je jejich vlastníkem, zároveň kvůli možnému poškození toho druhého nemůže nařídit odtah. To je skutečně vychytralé, až to bolí.
Starosta Moskvy Sergej Sobjanin nicméně říká, že auty bez registračních značek se zabývá protiteroristická jednotka, která je logicky považuje za potenciální hrozbu. Zatím to nic neznamená, pokud se ale taková praxe též rozšíří, Rusové si prý servítky brát nebudou. Jestli to ale něco změní, je velkou otázkou - jak se zdá, ruští motoristé jsou ve své vynalézavosti minimálně o krok před tamní rukou zákona.



Rusové se zkouší vyhnout poplatkům i pokutám za parkování pomocí maskovacích sítí...
...i odstraňováním značek a připoutáním dvou aut k sobě
Zdroj: bluebuckets group@Facebook
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 2 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
Šéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 36 minutamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 2 hodinamiAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 3 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva