Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové zkouší nové způsoby, jak se vyhnout placení za parkování, zatím bodují
16.9.2019 | Petr Prokopec
Zdánlivě hloupé či překombinované nápady slaví úspěch, otázkou ovšem je, jak dlouho. Ruským úřadům pochopitelně dochází trpělivost a až dojde zcela, servítky si brát nebudou.
Světové metropole mají už dlouho problémy s příliš velkým množstvím automobilů. Jejich počet roste, ovšem ulice zůstávají stále stejné a parkovacích domů či podzemních garáží také moc nepřibývá. Lidé kvůli tomu často stráví i několik hodin týdně za volantem zbytečně při přesunech po městě či hledání místa k zaparkování, přesto ale dávají přednost individuální dopravě před hromadnou, což znamená, že konec ucpaných silnic není na obzoru. Platí to i o Moskvě, která se pokusila dopravu redukovat především snížením počtu parkovacích míst a výrazným zdražením těch zbývajících.
V ruské metropoli tak jedna hodina parkování stojí 60 rublů, tedy asi 22 Kč. To z českého úhlu pohledu není nic strašného, nicméně je třeba si uvědomit, že průměrná mzda v Rusku je takřka třikrát nižší než tuzemská. Jinými slovy zde tedy mluvíme o ekvivalentu 66 korun za hodinu, což již kapsu zatížit dovede. Zvláště pokud na placeném parkovišti musíte nechávat auto třeba deset hodin denně, a to od pondělí do pátku - rázem je z původně drobného poplatku citelný zásah do peněženky.
Úspěšný byl ovšem tento krok jen částečně, neboť ruští motoristé namísto hromadné dopravy začali volit hlavně spolujízdu. A jdou do toho skutečně po hlavě, neboť zatímco za celý rok 2016 bylo podle statistik uskutečněno jen 45 tisíc cest, letos by podle odhadů společnosti JP Morgan měl daný počet narůst na 60 tisíc. Ovšem nikoliv za celý rok, nýbrž za pouhý den. Z toho jasně vyplývá, že situace se možná sice lehce zlepšila, ovšem při rozsahu problému v Moskvě jde jen o kapku v moři.
Vlastně by nás proto nemělo překvapit, že motoristé toužící po individuálním transportu začínají dělat věci, z nichž nemá radost ruská ruka zákona. Auta se řidiči nově snaží na parkovacích místech zakrýt maskovacími sítěmi, což na první pohled vypadá spíše kontraproduktivně, neboť síť na vůz spíše upozorní. Jenže když to dělá více lidí, je to efektivní - síť znemožňuje práci automatickým systémům a pokud chce policista zjistit registraci auta, musí síť odkrýt. To je práce, do které se každému nechce a i kdyby ano, dobu trvání kontroly každého auta to prodlužuje, takže části řidičů neplacení parkovného prochází.
Dalším fíglem je zaparkování dvou aut těsně vedle sebe. Následně jsou pak řidiči oběma odebrány registrační značky, a aby toho nebylo málo, oba vozy jsou ještě navzájem spoutány řetězem za kliky. Policie tedy nemá jak zjistit, kdo je jejich vlastníkem, zároveň kvůli možnému poškození toho druhého nemůže nařídit odtah. To je skutečně vychytralé, až to bolí.
Starosta Moskvy Sergej Sobjanin nicméně říká, že auty bez registračních značek se zabývá protiteroristická jednotka, která je logicky považuje za potenciální hrozbu. Zatím to nic neznamená, pokud se ale taková praxe též rozšíří, Rusové si prý servítky brát nebudou. Jestli to ale něco změní, je velkou otázkou - jak se zdá, ruští motoristé jsou ve své vynalézavosti minimálně o krok před tamní rukou zákona.



Rusové se zkouší vyhnout poplatkům i pokutám za parkování pomocí maskovacích sítí...
...i odstraňováním značek a připoutáním dvou aut k sobě
Zdroj: bluebuckets group@Facebook
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nejčtenější články
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
